2021-08-08, 17:43
Medlem
Gantss avatar
Detta är året Manchester United verkligen måste vara med om att ta titeln. Man har förstärkt med nödvändiga spelare och får troligen behålla en missnöjd Pogba. Minst 1-5p marginal kanske är acceptabelt mot 1an men mer än så kan inte vara acceptabelt.
Citera
2021-08-08, 18:42
Medlem
Drickbacks avatar
Om Liverpool ska titelrejsa finns det en hel del behov att förbättra enligt mig.

Robertson - sluta häva linjen, vinkla upp bollen oftare för mer direktspel
Trent - hitta ett bättre sätt att försvara sig på
Salah - bara spela i kortärmat dvs släppa att hålla i tröjan/understället, bättre dribbler, högre passningsnivå, effektivare målskytt
Mané - bättre dribbler, effektivare målskytt
Backlinjen - vara mycket svårare att passera, falla djupare i vissa lägen
Mittfält - löpstyrka åt båda håll, fler mål, kraftigt öka bollvinster
Allmänt - stå mer rätt defensivt i utgångsläget, 1 mot 1 offen & defensivt
Citera
2021-08-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Exakt så. Som jag skulle sagt det själv.
Det är ju skoj att vi tycker lika för en gångs skull men jag tror att du missuppfattade vad jag menade. Det var inte att likställa Ben White med Ruben Diaz i kunskap och utförande på en plan, utan att White skall jämföras med backar som kostat lika mycket som honom (ungefär vad som hänt för Maguire kontra VvD för att ta ett exempel). Så White har en sjuk massa att leva upp till med tanke på hur Diaz styrde upp Citys försvarsspel.
Citera
2021-08-08, 21:06
Medlem
Citat:
För det 1:a, så är Arsenal en minst lika stor, mäktig, rik och populär klubb i 2021 som det vi var i 2001.

För det 2:a, Zlatan avvisade inte direkt The Gunners - eftersom att han inte fick ngt konkret erbjudande av Wenger. Men Zlatan blev bjuden till NLD av AW på försommaren 2001, Wenger erbjöd Z 1 vecka träningspass med klubben innan några avtal ev signades - Z avstog från detta och reste då hem till Sverige. Och några veckor egter detta, så blev han klar för Ajax.
Haha hur känns det?
Ni förlorade med eran 1 line up mot tottenham?

Ben White var ju världens sämsta mb.

Helvete vad lurade ni har blivit.

Hahahaha
Citera
2021-08-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hur man kan få rätt val att välja Partay framför Bruno,..nåt fel..
Ja enligt arsenal fantasten så är partay gjort mkt mer än fernandes.
Citera
2021-08-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det är ju skoj att vi tycker lika för en gångs skull men jag tror att du missuppfattade vad jag menade. Det var inte att likställa Ben White med Ruben Diaz i kunskap och utförande på en plan, utan att White skall jämföras med backar som kostat lika mycket som honom (ungefär vad som hänt för Maguire kontra VvD för att ta ett exempel). Så White har en sjuk massa att leva upp till med tanke på hur Diaz styrde upp Citys försvarsspel.
Ja exakt!

Han ska jämföras med de bästa mb i pl med tanke på prislappen.
Citera
2021-08-09, 12:19
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Så..
Zlatan nobba arsenal..
Det beror väl på hur man väljer att se det? Eftersom att Zlatan inte hade ngt kontrakterbjudande från Arsenal.. i själva verket så nobbade Z en trial med Arsenal.
Citat:
Hur man kan få rätt val att välja Partay framför Bruno,..nåt fel..
Vad har Bruno lyckats med i EPL, förutom att göra frisparksmål? Även Atletico Madrid valde att skippa Fernandes.
Citera
2021-08-09, 12:21
Medlem
Citat:
Det beror väl på hur man väljer att se det? Eftersom att Zlatan inte hade ngt kontrakterbjudande från Arsenal.. i själva verket så nobbade Z en trial med Arsenal.

Vad har Bruno lyckats med i EPL, förutom att göra frisparksmål? Även Atletico Madrid valde att skippa Fernandes.
Bruno lyfte hela laget..han producerar poäng..vad har Partay gjort?
Citera
2021-08-09, 12:22
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Va?? Vart har jag (eller ngn annan Gooner) likeställt White med Diaz?

Vad har du rökt egentligen?
Citera
2021-08-09, 12:23
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Förrutom att han snittar 1 mål varannan match som mittfältare (26 mål på 51 matcher) så har han ju verkligen lyft laget då ingen annan mittfältare var nära de siffrorna innan samt att man märker att han har en vinnarskalle och faktiskt vill vinna matcher, något som faktiskt saknats i laget senaste åren.

Med tanke på att Partey varit skadad hälften av tiden sen han kom till Arsenal och presterat på 75% av sin kapacitet övriga tiden så får man väl ändå säga att Bruno varit nyttigare för MU än vad Partey har varit för Arsenal. Arsenal hade ju för övrigt extremt svårt för att göra mål förra säsongen, hade de haft en mittfältare som Bruno (18 mål förra säsongen) så hade det väl garanterat lyft Arsenal i tabellen då det var många matcher som kryssades eller förlorades med 1 mål.
Citera
2021-08-09, 12:36
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej du lever i fantasi värld.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2021/08/08/uppgifter-arsenal-utmanar-spurs-om-fiorentina-forward/

Arsenal tampas med mittenlaget tottenham om spelare.

Säg mig.vrf värvar ej världslaget arsenal Halland?

Lukaku?

Messi?

Förklara för mig vrf ni ej värvar de bästa spelarna i världen om ni är nr 1 världen???
Jadu, det kommer ju ifrån den rätta käften.

Det ligger i Arsenal’s DNA och tradition att ta fram/köpa unga spelare, och sedan göra om de till världsstjärnor.

Hur många av Man Uniteds köp under de sista 7-8 åren har varit vällyckade köp? Trots att de är den klubben som nästan har spenderat mest pengar sedan 2014?

Hur gick det nu igen för tex di Maria eller Falcao i Man United? LMAO!
Citera
2021-08-09, 12:45
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Bruno lyfte hela laget..han producerar poäng..vad har Partay gjort?
Det förklarar ju allt om dagens Man United.. Tror inte inte att ngn av toppklubbarna i England ens funderade på att köpa Fernandes.

Partey har varit en del skadebenägen sedan han kom till NLD, men när han väl har spelat så har han för det mesta varit briljant. Trots att det tog ett tag för honom att omställa sig till EPL.
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Förrutom att han snittar 1 mål varannan match som mittfältare (26 mål på 51 matcher) så har han ju verkligen lyft laget då ingen annan mittfältare var nära de siffrorna innan samt att man märker att han har en vinnarskalle och faktiskt vill vinna matcher, något som faktiskt saknats i laget senaste åren.

Med tanke på att Partey varit skadad hälften av tiden sen han kom till Arsenal och presterat på 75% av sin kapacitet övriga tiden så får man väl ändå säga att Bruno varit nyttigare för MU än vad Partey har varit för Arsenal. Arsenal hade ju för övrigt extremt svårt för att göra mål förra säsongen, hade de haft en mittfältare som Bruno (18 mål förra säsongen) så hade det väl garanterat lyft Arsenal i tabellen då det var många matcher som kryssades eller förlorades med 1 mål.
7 av 10 mål från Fernandes kommer ju typ på straffsparkar.. Annars så är han för det mesta ganska anonym. Vad visade Fernandes för Portugal under EM? Helt osynlig. En mer överskattad spelare ska man verkligen leta länge för att kunna hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in