2021-08-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker snarare det känns som Chelsea får exakt det dom saknar - en målskytt.
Det kan vara så och tiden lär utvisa - kommer bli intressant oavsett att följa

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Själv, tror du Ole kan toppa förra årets säsong? Svårslagna utan att imponera, lita till individuella prestationer för att få uddamålsvinster - blir det segerreceptet i år med eller?
På förhand så känns det ju betydligt bättre. Försvaret HAR varit ett issue och Varane är världsklass. Det jag oroar mig för med honom är att han inte är LEDAREN som behövs och styr de andra.
Maguire, VNL & Bailly är kompetenta hyfsade mittbackar men de alla hade behövt en Rio som gör DEM bättre. Jag har inte sett Varane tillräckligt för att veta om han är sådan som person eller om det bara köpts en person till som kommer sakna ledarskapet av Ramos typ. Oavsett så är Varane/Maguire eller Varane/VNL ett stort uppköp jmf med VNL/Maguie.

Sancho blir intressant att följa, det är inte lika öppet i PL som i Bundesliga så kan han fortsätta samma väg. Dock tycker inte jag att den positionen var den viktigaste att förstärka,

Det viktigaste enligt mig var CB och CDM, utan en klar förbättring mot Fred, Matic, Scott så kommer det fortfarande vara svårt mot lägre stående lag vilket kommer vara merparten av matcherna. Ser inget fel i att nyttja Fred/Scott på säg bortaplan mot City/Chelsea/Pool men det fungerar inte hemma mot Palace & Brentford (inget illa menat mot de lagen).

Toppa fjolåret är ju PL-vinst och då antingen vinna EL eller ta sig till typ semi i CL, det är inga lätta bedrifter någon av dem med väldigt många bra lag både inhemskt och i Europa. Men att man åtminstone är med i titelstriden längre är ju förväntan helt klart.
Citera
2021-08-08, 13:19
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag ljuger inte. Vad jag syftade på, är att White är en spelare med framtiden framför sig. Om Varane nu är så jävla bra, så hade aldrig Madrid valt att sälja honom. Dessutom så hade aldrig Varane valt att gå till en klubb som Man United om han var så het på marknaden.

följt debatten om White - Varane. klart som fan att White är en investering för framtid. Varane säljs av Madrid för att de kan få ut 400 miljoner för en 29 åring. bra sale! men united kan ju, trots allt, få ut 3-4 bra år med Varane. personligen tror jag han kan få problem i PL. men en förstärkning jämfört med Lindelöf. vi får se.
Citera
2021-08-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]

följt debatten om White - Varane. klart som fan att White är en investering för framtid. Varane säljs av Madrid för att de kan få ut 400 miljoner för en 29 åring. bra sale! men united kan ju, trots allt, få ut 3-4 bra år med Varane. personligen tror jag han kan få problem i PL. men en förstärkning jämfört med Lindelöf. vi får se.
Varane är född sent april så innebär 28 år och 4 månader.
White är född tidig november och är 24 år och 9 månader.

Det skiljer alltså 3½ år mellan White och Varane.
Den ena har vunnit allt som går att vinna i ett av världens största lag senaste decienniet - den andre har inte varit direkt så lyckosam. Hade du jämfört med Saliba som ett namn för framtiden så hade jag köpt argumentet. Han har varit i Arsenal i 1-2 år nu, är 20 bast.

White är köpt för £50M för att markant förbättra defensiven direkt och skall jämföras med motsvarande (ex Diaz i City)

Och förresten, gato12 är om jag inte minns fel Spursare
Citera
2021-08-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
fan vad det lipas - jävla nolla! vem är du? en 10 åring som inte får klubba av mamma. trött på alla som gråter över att klubbar som har ambition att vinna ( ja det krävs för att vara i toppen, och det är inga nyheter - så har det alltid varit)

100%. Är själv riktigt jävla trött på alla tragiska människor som fortfarande gråter över "oljepengar", pengadoping eller att Man City förstör fotbollen. På Flashback, Facebook, Twitter så gnäller folk överallt. Till mångt och mycket beror det på avundsjuka. Om inte det; rent ogrundat hat. Ingen bemödar sig att kolla siffrorna; intäkter, framgångar och vad det genererar. Ingen bemödar sig heller att undersöka hur andra klubbar sköter sig eller spenderar sina pengar. Folk tycks tro att City är det enda laget i historien med gott om pengar.

Real Madrid och Barcelona har ägt spansk fotboll under i princip hela 80, 90- och 00-talet. Man vet att de är favoriserade sedan en lång tid tillbaka och har en spansk regering som hållit dem om ryggen med allt vad det innebär. Här är bara ett exempel på när klubbar som Barcelona och Real Madrid får otillåten ekonomisk backning av den spanska staten. Man kan bara förmoda att det har pågått i 20-30 år, säkert längre.

EU's top court rules Spanish fooball clubs received illegal state aid

https://www.euronews.com/2021/03/04/eu-s-top-court-rules-spanish-fooball-clubs-received-illegal-state-aid

Det fanns inget FFP när City's nya ägare anlände 2008 så att de ville satsa hårt just då och följande år/året är väl knappast konstigt. Alla klubbar med den möjligheten hade gjort precis samma sak.
Förutom Robinho 2008 från Real Madrid för 13 år sedan så har City aldrig varit nära att slå det engelska transferrekordet. Det är snarare så att de har värvat smart, och fått utdelning för det i form av 5 premier league titlar på 11 år, och kvalificerat sig för Champions League 10 år i rad. Det genererar inkomst. Att vinna ligan ger i runda slängar 150 miljoner pund. Att kvalificera sig för CL ger miljoner även det, och mer pengar ju längre man avancerar. Att nå CL-finalen ger t.ex. över 70 miljoner pund. Tror du mig inte så googla. Det är minst 220 miljoner pund i inkomst för City säsongen 20/21, innan man ens har beräknat handelsvaror globalt (tröjförsäljning etc). Lägg på försäljningar av akademispelare under fönstret (ungefär 50-60 miljoner pund). Trots detta så är det "oljepengar" och fusk när City köper Grealish för 100 miljoner pund.

Samtidigt är det ingen som reser ett ögonbryn när United fortsätter att spendera brutalt, och ändå inte har lyckats med någonting sedan Ferguson stack 2013, trots alla miljarder spenderade. Eller att Chelsea närmar sig 3,5 miljarder i spelarköp (nu med Lukaku) och i princip har bytt ut hela sin startelva under de senaste 14 månaderna. Detta är förstås helt okej? Ja de hade värvningsförbud under en kort period men det är fortfarande befängt mycket pengar. På tal om olja så är Chelsea's ägare Roman Abramovitj en oljemagnat, men jag antar att det är inte är oljepengar när Chelsea drar på sig spenderarbyxorna?

Mycket jävla gnäll och avundsjuka från folk som inte kan ett skit eller bemödar sig att läsa på. Att hata eller kasta skit kräver varken tid eller intelligens, det är den enklaste vägen att ta.
Trots detta längre inlägg så bryr jag mig inte ett skit. Jag tycker bara att det är tragiskt att folk inte fattar bättre.
Citera
2021-08-08, 14:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Varane är född sent april så innebär 28 år och 4 månader.
White är född tidig november och är 24 år och 9 månader.

Det skiljer alltså 3½ år mellan White och Varane.
Den ena har vunnit allt som går att vinna i ett av världens största lag senaste decienniet - den andre har inte varit direkt så lyckosam. Hade du jämfört med Saliba som ett namn för framtiden så hade jag köpt argumentet. Han har varit i Arsenal i 1-2 år nu, är 20 bast.

White är köpt för £50M för att markant förbättra defensiven direkt och skall jämföras med motsvarande (ex Diaz i City)

Och förresten, gato12 är om jag inte minns fel Spursare
Exakt så. Som jag skulle sagt det själv.
Citera
2021-08-08, 14:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Som vanligt ljuger du.

Mr lastbilschef hahahaha
Haha.. Vad ljuger jag om då? Alla spelare som jag listade vet vi med 100% säkerhet valde att skippa man utd, men du däremot klarade inte av att lista upp en enda jävla spelare som har tackat nej till Arsenal.

Och som 952678 ggr tidigare, så avstår du från att svara på vad ämnet faktiskt handlar om eftersom att du inte har ngt vettigt svar att komma med när du som alltid blir skolad med fakta. Du är enbart en arbetslös liten skitunge utan ryggrad, och som säkert bor i din mammas källare.
Citera
2021-08-08, 14:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
100%. Är själv riktigt jävla trött på alla tragiska människor som fortfarande gråter över "oljepengar", pengadoping eller att Man City förstör fotbollen. På Flashback, Facebook, Twitter så gnäller folk överallt. Till mångt och mycket beror det på avundsjuka. Om inte det; rent ogrundat hat. Ingen bemödar sig att kolla siffrorna; intäkter, framgångar och vad det genererar. Ingen bemödar sig heller att undersöka hur andra klubbar sköter sig eller spenderar sina pengar. Folk tycks tro att City är det enda laget i historien med gott om pengar.

Real Madrid och Barcelona har ägt spansk fotboll under i princip hela 80, 90- och 00-talet. Man vet att de är favoriserade sedan en lång tid tillbaka och har en spansk regering som hållit dem om ryggen med allt vad det innebär. Här är bara ett exempel på när klubbar som Barcelona och Real Madrid får otillåten ekonomisk backning av den spanska staten. Man kan bara förmoda att det har pågått i 20-30 år, säkert längre.

EU's top court rules Spanish fooball clubs received illegal state aid

https://www.euronews.com/2021/03/04/eu-s-top-court-rules-spanish-fooball-clubs-received-illegal-state-aid

Det fanns inget FFP när City's nya ägare anlände 2008 så att de ville satsa hårt just då och följande år/året är väl knappast konstigt. Alla klubbar med den möjligheten hade gjort precis samma sak.
Förutom Robinho 2008 från Real Madrid för 13 år sedan så har City aldrig varit nära att slå det engelska transferrekordet. Det är snarare så att de har värvat smart, och fått utdelning för det i form av 5 premier league titlar på 11 år, och kvalificerat sig för Champions League 10 år i rad. Det genererar inkomst. Att vinna ligan ger i runda slängar 150 miljoner pund. Att kvalificera sig för CL ger miljoner även det, och mer pengar ju längre man avancerar. Att nå CL-finalen ger t.ex. över 70 miljoner pund. Tror du mig inte så googla. Det är minst 220 miljoner pund i inkomst för City säsongen 20/21, innan man ens har beräknat handelsvaror globalt (tröjförsäljning etc). Lägg på försäljningar av akademispelare under fönstret (ungefär 50-60 miljoner pund). Trots detta så är det "oljepengar" och fusk när City köper Grealish för 100 miljoner pund.

Samtidigt är det ingen som reser ett ögonbryn när United fortsätter att spendera brutalt, och ändå inte har lyckats med någonting sedan Ferguson stack 2013, trots alla miljarder spenderade. Eller att Chelsea närmar sig 3,5 miljarder i spelarköp (nu med Lukaku) och i princip har bytt ut hela sin startelva under de senaste 14 månaderna. Detta är förstås helt okej? Ja de hade värvningsförbud under en kort period men det är fortfarande befängt mycket pengar. På tal om olja så är Chelsea's ägare Roman Abramovitj en oljemagnat, men jag antar att det är inte är oljepengar när Chelsea drar på sig spenderarbyxorna?

Mycket jävla gnäll och avundsjuka från folk som inte kan ett skit eller bemödar sig att läsa på. Att hata eller kasta skit kräver varken tid eller intelligens, det är den enklaste vägen att ta.
Trots detta längre inlägg så bryr jag mig inte ett skit. Jag tycker bara att det är tragiskt att folk inte fattar bättre.
Håller dvs med. Det är en fruktansvärd avundsjuka mot Chelsea och Man City - speciellt från Man United kåren.

Men ingen kan förneka att City och Chelsea har totalt förändrat spelarmarknaden, samt värdet på spelare. Tycker inte heller att det är bra för fotbollen att Man City och Chelsea utklassar alla andra engelska klubbar när det gäller ekonomi till spelarköp.
Citera
2021-08-08, 14:51
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Inte City eller Chelseas fel att de högsta inom fotbollen tillåter detta hända. Man hade kunnat fixat det för längesedan men människor är giriga.

Det bästa vore om ingen spelare fick säljas för mer än xxx.

Sagt det tidigare och säger det igen. Inom 10år kommer spelare som ligger på tex walcotts nivå säljas för 70m minst.

Tänk då spelare på den absolut högsta nivån... Nåväl, ingen här kommer sluta titta på sporten för det. Finns ändå inte mycket roligt att göra nu för tiden.

// PoK
Citera
2021-08-08, 15:03
Medlem
Citat:
Haha.. Vad ljuger jag om då? Alla spelare som jag listade vet vi med 100% säkerhet valde att skippa man utd, men du däremot klarade inte av att lista upp en enda jävla spelare som har tackat nej till Arsenal.

Och som 952678 ggr tidigare, så avstår du från att svara på vad ämnet faktiskt handlar om eftersom att du inte har ngt vettigt svar att komma med när du som alltid blir skolad med fakta. Du är enbart en arbetslös liten skitunge utan ryggrad, och som säkert bor i din mammas källare.
Ja då behöver jag lista tusentals spelare då inga spelare som spelar cl i deras nuvarande klubbar vill gå t arsenal som inte ens spelar i Europa denna säsong.
Citera
2021-08-08, 15:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja då behöver jag lista tusentals spelare då inga spelare som spelar cl i deras nuvarande klubbar vill gå t arsenal som inte ens spelar i Europa denna säsong.
Visa då åtminstone till 1, 2 eller 3 spelare som officiellt har avvisat Arsenal? Det kan väl då inte vara så svart Herr, Rojen?
Citera
2021-08-08, 15:08
Medlem
Citat:
Håller dvs med. Det är en fruktansvärd avundsjuka mot Chelsea och Man City - speciellt från Man United kåren.

Men ingen kan förneka att City och Chelsea har totalt förändrat spelarmarknaden, samt värdet på spelare. Tycker inte heller att det är bra för fotbollen att Man City och Chelsea utklassar alla andra engelska klubbar när det gäller ekonomi till spelarköp.

Kan inte tala för Chelsea men jag håller inte med om att City har förändrat spelarmarknaden. Alla stjärnor så som Yaya Touré, David Silva, Aguero eller Kompany som City värvade innan Guardiola kom in var för relativt blygsamma summor där och då. Ingen av dem slog transferrekordet, det har skett två gånger på 13 år (Robinho 2008 och Grealish 2021) så att påstå att de har förändrat marknaden eller tänjt på gränsen för transfersummor stämmer ju inte riktigt. Barcelona värvade Coutinho och Griezmann för ca 140 miljoner euro/pund styck, PSG tog in Mbappe för 150 miljoner euro/pund och Neymar för över 220 miljoner euro (2,2 miljarder). Där har du enstaka köp som förändrar marknadspriserna i grunden.

Sen är det ju faktiskt inte "City's fel" att de är framgångsrika och genererar stora inkomster nästan varje år. Ska de spela sämre för att göra rivalfansen och andra klubbdirektörer nöjda?

Ekorrhjulet är i rullning, pengarna kommer in och inte från oljeborrning. Från avancemang i Champions League, från topp fyra positioner och ligavinster, från global försäljning av handelsvaror och från en omfattande scoutingverksamhet inom City Football Group som värvar lovande tonåringar från jordens alla hörn där de köps billigt, tränas upp och säljs vidare dyrt. Det är en hållbar (och framförallt vit) affärsmodell, vad folk än vill tro och tycka.

Jag misstänker att kombinationen Pep Guardiola (som bekant är en av de främsta tränarna i världen) och en stark klubbekonomi är lite väl mycket för vissa människor att hantera.

Aston Villa har 3:e eller 4:e rikaste ägaren i Premier League. De har värvat för över två miljarder om inte mer de senaste åren trots att de har slutat 11 som bäst i ligan och inte haft några betydande spelarförsäljningar. Där är det ingen som gnäller, för de är Aston Villa. Det saknas logik i jakten på en syndabock.
Citera
2021-08-08, 15:18
Medlem
Citat:
Visa då åtminstone till 1, 2 eller 3 spelare som officiellt har avvisat Arsenal? Det kan väl då inte vara så svart Herr, Rojen?
Jag har redan visat dig.

Fattar du inte att Arsenal är lika attraktivt som att spela för Everton?

Ni spelar i en annan liga när de gäller värvningar.

Vi värvar i alla fall vm guld spelare och cl mästare.

Dessa spelare är inte ens aktuella för er.

Ni värvar spelare ifrån bottenlag.

Vi värvar ifrån mästare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in