2021-08-08, 15:21
Medlem
Zlatan nobba väl Arsenal och gick till Ajax..och på den tiden var väl Arsenal storklubb..
Citera
2021-08-08, 15:30
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Gick rykten om Fernandes sommaren 2019, men Emery bad styrelsen att satsa Partey istället (rätt val).

Och där satte du punkt för dig själv i tråden.
Citera
2021-08-08, 15:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jag har redan visat dig.

Fattar du inte att Arsenal är lika attraktivt som att spela för Everton?

Ni spelar i en annan liga när de gäller värvningar.

Vi värvar i alla fall vm guld spelare och cl mästare.

Dessa spelare är inte ens aktuella för er.

Ni värvar spelare ifrån bottenlag.

Vi värvar ifrån mästare..
Nej, det har du absolut inte gjort. Du kom fram med din fantasilista, där 12 av 14 spelare har aldrig ens varit aktuella för Arsenal. Till skillnad från dig, så föredrar jag fakta på bordet.

Arsenal är fortfarande en av de allra största klubbarna, både i England och i övriga världen. Däremot så är Man Utd numera enbart en f.d. klubb (som Aston Villa) som inga stora spelare såväl som managers ens är intresserade av att representera i 2021.
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Punkt för vadå??

Dock så är det ju glasklart att varannat inlägg från dig kommer från en totalknarkad stackare som är helt vilsen. Så ingen skräll direkt
Citera
2021-08-08, 15:46
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Nej, det har du absolut inte gjort. Du kom fram med din fantasilista, där 12 av 14 spelare har aldrig ens varit aktuella för Arsenal. Till skillnad från dig, så föredrar jag fakta på bordet.

Arsenal är fortfarande en av de allra största klubbarna, både i England och i övriga världen. Däremot så är Man Utd numera enbart en f.d. klubb (som Aston Villa) som inga stora spelare såväl som managers ens är intresserade av att representera i 2021.

Punkt för vadå??

Dock så är det ju glasklart att varannat inlägg från dig kommer från en totalknarkad stackare som är helt vilsen. Så ingen skräll direkt

Undrar vem som knarkar:

(FB) Till er alla, jag ber om ursäkt
Citera
2021-08-08, 15:50
Medlem
Vilka stora managers vill ta över Arsenal,ni fick en flaskhämtare till pep,arteta..t.o.m Ljungberg gjorde de bättre..
Citera
2021-08-08, 15:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Zlatan nobba väl Arsenal och gick till Ajax..och på den tiden var väl Arsenal storklubb..
För det 1:a, så är Arsenal en minst lika stor, mäktig, rik och populär klubb i 2021 som det vi var i 2001.

För det 2:a, Zlatan avvisade inte direkt The Gunners - eftersom att han inte fick ngt konkret erbjudande av Wenger. Men Zlatan blev bjuden till NLD av AW på försommaren 2001, Wenger erbjöd Z 1 vecka träningspass med klubben innan några avtal ev signades - Z avstog från detta och reste då hem till Sverige. Och några veckor egter detta, så blev han klar för Ajax.
Citera
2021-08-08, 15:57
Medlem
Citat:
För det 1:a, så är Arsenal en minst lika stor, mäktig, rik och populär klubb i 2021 som det vi var i 2001.

För det 2:a, Zlatan avvisade inte direkt The Gunners - eftersom att han inte fick ngt konkret erbjudande av Wenger. Men Zlatan blev bjuden till NLD av AW på försommaren 2001, Wenger erbjöd Z 1 vecka träningspass med klubben innan några avtal ev signades - Z avstog från detta och reste då hem till Sverige. Och några veckor egter detta, så blev han klar för Ajax.

Så..
Zlatan nobba arsenal..
Citera
2021-08-08, 15:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Undrar vem som knarkar:

(FB) Till er alla, jag ber om ursäkt
Ibland så tappar man bara tålamodet med dig och/eller Rojjen. Även om jag vet att ni båda borde bara ignoreras.
Citera
2021-08-08, 16:11
Medlem
Citat:

Punkt för vadå??

Nej du lever i fantasi värld.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2021/08/08/uppgifter-arsenal-utmanar-spurs-om-fiorentina-forward/

Arsenal tampas med mittenlaget tottenham om spelare.

Säg mig.vrf värvar ej världslaget arsenal Halland?

Lukaku?

Messi?

Förklara för mig vrf ni ej värvar de bästa spelarna i världen om ni är nr 1 världen???
Citera
2021-08-08, 16:16
Medlem
Citat:
Hur man kan få rätt val att välja Partay framför Bruno,..nåt fel..
Citera
2021-08-08, 17:13
Medlem
Jaha, vad ska man säga om Arsenals transferfönster? 2 / 5. Vad sysslar dom med? Bra förstärkt av White och Lokonga verkar lovande. Tavares har en del innan han blir något bra men det märks att det är svårt att bli av med alla skräpspelare klubben sitter på. Ingen vill ha dem. Laget spelar lika uselt som förra säsongen.

En offensiv mittfältare. en högerback, ny 2e målvakt är prio! Auba verkar dessutom helt under isen. Inte ens killen tror på laget längre.
Blir en lång säsong detta. Nu är det upp till Arteta om han vill ha kvar sitt arbete eller inte.
Citera
2021-08-08, 17:36
Medlem
preben12s avatar
Kollade på träningsmatchen mellan Tottenham-Arsenal nu precis. Tottenham började bäst första tio sedan tog Arsenal över och var bättre laget i första halvlek. I andra så var det mer jämt men lite fördel Tottenham och Son gjorde matchens enda mål i 79:e.

Tottenham ser rätt okej ut offensivt men släpper till lite för mycket chanser i defensiven.

Man har i de två senaste träningsmatcherna mot Chelsea och Arsenal startat med ett 4-3-3 som offensivt har sett ut (Moura till vänster idag och Bergiwjn till höger. Var vice versa mot Chelsea):

Moura-Son-Bergwijn
---Alli--Höjbjerg---
------Skipp--------

När man anfaller så ser det ut som att man fösöker ligga i två block om fem i varje. Något i still med :

-------------------FW--------------------------

-VWF--------CM----------HWF-----------HB

--------DCM------------CM-------------

------VB----------MB-----------MB----

-----------------MV---------------------------

Eller tvärtom om VB trycker upp istället för HB.

Inför seriepremiären skulle jag gissa på att man startar något sådant här i de första matcherna.

Bergwijn--Son--Moura
----Alli--Höjbjerg-----
-------Skipp----------
Reg----Dier(?)---?----?
-------Lloris---------

På högerbacken så har man Doherty, Aurier och Tanganga som alla tre spelat under försäsongen. Ingen aning om vem som kommer starta där. Dier lär troligtvis ha ena mittbacksplatsen och förhoppningsvis kan Romero vara spelklar till nästa helg men det är nog att önska för mycket.

Truppen ser ut som:

MV: Lloris, Gollini, Whiteman
VB: Reguilon, Davies, Sessegnon
MB: Dier, Romero, Rodon, Sanchez, Tanganga, Davies, Carter-Wickers
HB: Aurier, Doherty, Tanganga
CM: Skipp, Höjbjerg, Winks, Sissoko, John
ACM: Alli, Lo Celso, Ndombele
VFW: Son, Lucas, Bergwijn, Clarke
HFW: Lucas, Bergwijn, Gil, Clarke
FW: Son, (Kane), Scarlett

av ovan förväntar/hoppas jag att Winks, Sissoko, Aurier, Clarke, Carter-Wickers och Sanchez säljs/lånas ut och att man plockar in Tomiyasu från Bologna och en forward till om/när Kane lämnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in