2021-08-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ufattelig for meg at politiet ikke prøver å finne denne bmw x3. Mulig den ikke har med saken å gjøre, men uansett.., så lenge vi ikke veit hvilken bil dette var, hvem kjørte, hvem satt i baksetet å hva var formålet med turen..så er jo dette helt åpent. Observasjonen(e) var merkelig, å vitnene virker for meg troverdige. Den ene dama hadde også laget ett internt notat på jobben sin om dette, da hu var på jobb da hun observerte. I følge vitnet: Plommerød x3 med stor blank prydende grill, og hvitt / grått påfyllingslokk. Ok, opplysningene sier meg følgende: Det er en plommerød bmw x3, facelift, 2017 eller nyere (eldre x3 har en annen grill), og bilen har ett meget spesielt x-drive påfyllingslokk. Det er ytterst få bmw x3 i Norge med denne kombo. Vi snakker antagelig om under 30 biler. Bmw Norge finner denne bilen lett som bare det dersom de ønsker å finne den. Se bilde, dette lokket er det ikke mange plommerøde x3 nyere en 2017 som har https://imgur.com/a/zUOERAw

Jeg tror nok de har forsøkt. Men drøyt 3mnd etter hendelsen vil jeg tro de fleste elektroniske spor er borte. Vi må anta falske skilt og kanskje utenlands bil (om de hadde kurs mot utlandet). "Bakveien" over Rælingen/Fjerdingby tror jeg er helt uten bompenger fra Sloraveien og evt. offentlige kameraer. Meget mulig også et bilskifte på veien. Ingen lett oppgave men all den tid politiet ikke vilsi at bilen/hendelsen er sjekket ut av saken, men kun at sporet er fulgt opp og lagt bort (som Futurumgutta) så blir vi andre bare grublende enda mer. I hvertfall vi som ikke vet hvem gjerningsmannen er.
Citera
2021-08-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hvis hettemannen er med på dette, har han selvfølgelig tenkt ut en potensiell forklaring først. Jeg mener å ha lest at han bodde i nærheten av Hagen og ikke er ung, mellom 50-60 år, og tenker derfor heller at, med tanke på den enorme oppmerksomheten saken har fått, at han har ventet så lenge han følte for og så videoen av seg selv og at han da visste at dette ikke var noe farlig å melde seg - vi ser uansett ikke hele ruten han går. Politiet presset hardt for å finne ut av hvem denne personen var og han la også frem bevis av noe slag uten at jeg vet om det er helt dekkende. Han kan jo ha lagt fra seg eventuell telefon et sted og gått videre og så hentet den igjen hvis han for eksempel ikke ville bli tatt for å ha vært helt innpå Hagen-huset. Jeg tror alle hettemennene er involvert. De trenger heller ikke vite om hverandre. Jeg tenker i verste fall at AEH kan ha vært oppbevart der han bor og at han stod vakt slik at ingen kjørte forbi et sted eller folk gikk forbi da hun ble fraktet inn i en garasje i et hus. Bare mine tanker. Han går jo forbi der akkurat idet AEH forsvinner. Ble han i det hele tatt gjenkjent av noen eller meldte han seg selv til politiet? Men så var det de vitnene som så AEH bli fraktet vekk i bil da. Jeg tror egentlig mest på den historien om at hun er kjørt vekk i bil da hettemennene ved Futurum er beskrevet som å ha samme utseende som de som satt foran i bilen de 2 eldre damene hadde sett. Politiet har kun fokus på å løse kryptosporet virker det som, så dette kan ta tid.

Samtidig, når dette virker så profft utført på alle andre måter så skal man altså kjøre rundt i Ås sentrum med en kidnappet dame ved full bevisshet alene i baksetet. Noe skurrer men samtidig. Hva er oddsen for at dette er noen andre? Spinnvilt.
Citera
2021-08-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
jeg heller nok mest mot selvmord eller en ulykke, men om det nå skulle være slik at han ble tatt av dage så vil en kobling til Hagen saken være meget interessant. Dette i og med at Hagen hadde mye å tjene på gardermoenutbygging, har/hadde gode kontakter m AP politikere, og, som han iallefall truet med, hadde kjennskaper som kunne få en person til å forsvinne.
Det har i tillegg vært nevnt i tråden at aeh kunne sitte på informasjon som kunne presse th i skilsmissesaken. Wiborgsaken ble dermed dradd fram som en mulighet. Han kunne forhandlet seg billig unna skiftesaken ved å forhandle med bakgrunn i ektepaktene og motivet dermed er mer enn penger. Sjalusi og hevn er også nevnt.
Citera
2021-08-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
jeg heller nok mest mot selvmord eller en ulykke, men om det nå skulle være slik at han ble tatt av dage så vil en kobling til Hagen saken være meget interessant. Dette i og med at Hagen hadde mye å tjene på gardermoenutbygging, har/hadde gode kontakter m AP politikere, og, som han iallefall truet med, hadde kjennskaper som kunne få en person til å forsvinne.
Wiborg forsvant ikke og vi vet ikke om th hadde slike kontakter da. At noen ville ha w vekk fra flyplassaken er åpenbart. Feks ved å si at sønnen ønsket å møte han. Hvorfor skulle han få slik informasjon evt fra en perifer person. Vet ikke om vi kun har ws ord på dette. Vet vi noe om hvem kilden var.
Citera
2021-08-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Samtidig, når dette virker så profft utført på alle andre måter så skal man altså kjøre rundt i Ås sentrum med en kidnappet dame ved full bevisshet alene i baksetet. Noe skurrer men samtidig. Hva er oddsen for at dette er noen andre? Spinnvilt.

Teoretisk sett så kunne det være et bevisst villspor, akkurat som futurmgutta. I tillegg mener politiet at aeh uansett ikke var i live så...

Citat:
Vi må anta falske skilt og kanskje utenlands bil (om de hadde kurs mot utlandet). "Bakveien" over Rælingen/Fjerdingby tror jeg er helt uten bompenger fra Sloraveien og evt. offentlige kameraer. Meget mulig også et bilskifte på veien.

Det ville aldri være en grunn for politiet å legge bort vitnetforklaringer. Det er fortsatt et mysterium hvordan ae ble borte. Tydeligvis har ingen biler av interesse dukket opp bortsett fra meget uskarpe videobilder som viser noen biler på stien bakom Langvannet til Sløraveien.
Hadde bilen i Ås vært en allminnelig sølvgrå VW (for a nevne noe) hadde Ås observasjon aldri kunne komme i mål, men som Ronsangel sier, bilen var en plommerød BMW X3, da stiler saken seg annerledes (sitat: "så lenge vi ikke veit hvilken bil dette var, hvem kjørte, hvem satt i baksetet å hva var formålet med turen..så er jo dette helt åpent. Observasjonen(e) var merkelig, å vitnene virker for meg troverdige. ")
Citera
2021-08-08, 23:52
Medlem
Citat:
De kan ha dopet henne.
Ved å frakte et dopet men levende kidnappingsoffer tror jeg strafferammen synker betraktelig.
Det hadde gått noen timer så hun kan ha våknet.
Citera
2021-08-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er kanskje mest interessant å diskutere THs koblinger til forvaltning og politikk generelt.
Selvsagt, hvis navnet til TH har noen direkte koblinger til valget av Gardermoen som hovedflyplass,
er dette interessant.

Ser forøvrig at koblingen RK og TH er blitt googlet endel.

Ser også en sak fra 2004 hvor en ansatt hos TH som også var høyt i AP, lobbet
inn en avtale om at fylkeskommunen skulle leie bygg av TH fremfor å bygge
og drifte sine egne. Dette gjaldt en videregående skole i Lørenskog.
Vet i grunnen ikke så mye om koblingene til forvaltning og politikk. Helt personlig er jeg mest interessert i hvem som var storinvestorer. Hvor mye det ville hatt å si for hans eiendomsprosjekt hvis ikke flyplassen havnet på Gardermoen, er ikke lett å si. Som Normann nevnte, så ville det jo blitt mye lenger reisevei. I tillegg kommer oppblomstringen av området generelt, grunnet OL, som er noe TH satset stort på. Men Gardermoen må jo ha vært en viktig del av dette. Det var nok flere storinvestorer som mistet nattesøvnen av at Wiborg gikk så nøye til verks. Jeg har inntrykk av at TH er den som satset mest, men kan ta feil.
«Under eiendomskrisen på begynnelsen av 1990-tallet var det få prosjektmuligheter i Norge. Med 60 millioner i kontanter og nesten ikke gjeld, bestemte sportsinteresserte Tom Hagen seg for å satse på Lillehammer-området, som var tildelt olympiske leker i 1994.»

Står i grunnen mye interessant i den artikkelen.

«Forretningsforbindelser fra den tiden betegner ham også som ekstremt kostnadfokusert og en hard forhandler, personlig nøysom og svært lite glad i å oppta gjeld.»
«– Jeg var førti år, hadde veldig mye penger, og ville prøve på noe annet, sa han senere til Kapital.»
Edit: her er tankerekken hans:
«– Det ble investert milliarder i infrastruktur, og min tanke var at det ville øke verdien sentralt i Lillehammer, sa Hagen.
»

https://www.tv2.no/a/11411596/
Senast redigerad av Ittno 2021-08-09 kl. 00:07.
Citera
2021-08-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Teoretisk sett så kunne det være et bevisst villspor, akkurat som futurmgutta. I tillegg mener politiet at aeh uansett ikke var i live så...

Det ville aldri være en grunn for politiet å legge bort vitnetforklaringer. Det er fortsatt et mysterium hvordan ae ble borte. Tydeligvis har ingen biler av interesse dukket opp bortsett fra meget uskarpe videobilder som viser noen biler på stien bakom Langvannet til Sløraveien.
Hadde bilen i Ås vært en allminnelig sølvgrå VW (for a nevne noe) hadde Ås observasjon aldri kunne komme i mål, men som Ronsangel sier, bilen var en plommerød BMW X3, da stiler saken seg annerledes (sitat: "så lenge vi ikke veit hvilken bil dette var, hvem kjørte, hvem satt i baksetet å hva var formålet med turen..så er jo dette helt åpent. Observasjonen(e) var merkelig, å vitnene virker for meg troverdige. ")

Ja denne saken har det aller meste :-)

Politiet mener at hun ikke var i livet. Men vet de egentlig det montro?

Mannen bak hettemannen. Begge tilsynelatende med masker (før corona og behovet). Nr 2 tråkker inn i samme rute noen meter bak men kun Hettemannen var interessant. Politiet har, meg bekjent, aldri uttalt hvorfor eller om hvorfor nr.2 ikke var mistenksom.

Jeg begynner seriøst å lure på hvorfor Haris H. ble byttet ut i saken.
Citera
2021-08-09, 00:36
Medlem
“Med 60 millioner i kontanter og nesten ikke gjeld, bestemte sportsinteresserte Tom Hagen seg for å satse på Lillehammer-området, som var tildelt olympiske leker i 1994.”
«– Det ble investert milliarder i infrastruktur, og min tanke var at det ville øke verdien sentralt i Lillehammer, sa Hagen.»

“Forretningsforbindelser fra den tiden betegner ham også som ekstremt kostnadfokusert og en hard forhandler, personlig nøysom og svært lite glad i å oppta gjeld.”

Lyder ikke som en man preker med om mer gunstig tåkeprognose på Hurum.
Senast redigerad av Ittno 2021-08-09 kl. 00:40.
Citera
2021-08-09, 05:48
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ja denne saken har det aller meste :-)

Politiet mener at hun ikke var i livet. Men vet de egentlig det montro?

Mannen bak hettemannen. Begge tilsynelatende med masker (før corona og behovet). Nr 2 tråkker inn i samme rute noen meter bak men kun Hettemannen var interessant. Politiet har, meg bekjent, aldri uttalt hvorfor eller om hvorfor nr.2 ikke var mistenksom.

Jeg begynner seriøst å lure på hvorfor Haris H. ble byttet ut i saken.

Han ble ikke byttet ut. Han hadde for mange måneder siden fått en spennende stiling hos PST. Ville selv vente med tiltredelse i PST-stillingen og fikk lov til det. Han ville fortsette i Hagen-saken som han hadde ledet helt fra starten av. Først flere uker etter pågripelsen av TH, tok han fatt på den nye jobben i PST. En ettertraktet karrierestilling. Dette er tatt opp mange ganger i tråden.
Citera
2021-08-09, 10:00
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Han ble ikke byttet ut. Han hadde for mange måneder siden fått en spennende stiling hos PST. Ville selv vente med tiltredelse i PST-stillingen og fikk lov til det. Han ville fortsette i Hagen-saken som han hadde ledet helt fra starten av. Først flere uker etter pågripelsen av TH, tok han fatt på den nye jobben i PST. En ettertraktet karrierestilling. Dette er tatt opp mange ganger i tråden.

Det er noen her inne som bare vil være rasist, å ikke forstå at etterforskingsleder svarer direkte til statsadvokaten, statsadvokaten har hele tiden sagt at han/hun (husker ikke hvem i farta) har full tilitt til dem som jobber med saken, å at dem deler samme synspunkt..

Men det er mye lettere å være rasist enn å holde seg til fakta.. forøvrig var rasistiske utsagn lov på fb..
Citera
2021-08-09, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
“Med 60 millioner i kontanter og nesten ikke gjeld, bestemte sportsinteresserte Tom Hagen seg for å satse på Lillehammer-området, som var tildelt olympiske leker i 1994.”
«– Det ble investert milliarder i infrastruktur, og min tanke var at det ville øke verdien sentralt i Lillehammer, sa Hagen.»

“Forretningsforbindelser fra den tiden betegner ham også som ekstremt kostnadfokusert og en hard forhandler, personlig nøysom og svært lite glad i å oppta gjeld.”

Lyder ikke som en man preker med om mer gunstig tåkeprognose på Hurum.
Han kjøpte Robsrud- området i 1988, samme år som Gardermoen ble valgt som hovedflyplass. Det ble den beste investeringen hans noensinne, med Gardermobanen og E6 tvers gjennom området, samt Posten og Coca Cola noe senere. Hagen er en person som tenker langsiktig strategi.Han var en storinvestor i området med gode politiske kontakter. Da er spørsmålet enkelt: Hvem hadde tapt på å bli avslørt som juksemaker i målingene på Hurum? Og hvorfor ble Wiborg lurt til å tro at sønnen ville treffe ham, når sønnen ikke engang visste at han var død når journalistene i Aftenposten fant ham i Belgia flere år senere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in