Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-08, 20:15
  #34441
Avstängd
Annars har Greta nyligen fått ytterligare ett fint brittiskt pris. Så ännu fortsätter pris- och medaljregnet över Greta! Nu blir hon ännu mera en liten julgran!

Hon är också för tredje gången nominerad till Nobels fredspris. Ska det bli tredje gången gillt nu för Greta!?

https://www.chathamhouse.org/2021/07...ners-announced
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-08 kl. 20:20.
2021-08-08, 20:21
  #34442
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nytt reportage om Greta i Vogue Scandinavia! Har sällan sett Greta så uppklädd och så stylad! Även på toppmöten i EU och i FN brukar hon vara enkelt klädd. Mycket söta nya bilder av henne med en häst, troligen hennes terapisto.

Till vardags går hon ju i nästan utslitna sportkläder, ofta med större hål i! Hoppas nu att hon behåller de nya fina kläderna, som hon nu fick av Vogue Scandinavia. Hon är i den nya intervjun dock noga med att säga, att hon inte på tre år köpt några kläder, och att de som hon köpte för tre år sedan var second hand. De verkligen varma helt nya vinterkläder för arktiska expeditioner, som hon hade på sig i Canada, fick hon tydligen i gåva!

Hon har dock även nu att seriöst budskap på Instagram och Twitter om att modeindustrin mycket sällan är hållbar. Så som ofta, retas hon även nu i viss mån!

http://www.voguescandinavia.com/arti...reta-the-great
Grattis Greta! Modell, perfekt extraknäck för någon med ätstörningar!

Jag skojar lite för jag tror Greta är ganska smart, frisk och kan ta hand om sig själv.
2021-08-08, 20:24
  #34443
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nytt reportage om Greta i Vogue Scandinavia! Har sällan sett Greta så uppklädd och så stylad! Även på toppmöten i EU och i FN brukar hon vara enkelt klädd. Mycket söta nya bilder av henne ute i naturen med en häst, troligen hennes terapisto.

Till vardags går hon ju i nästan utslitna sportkläder, ofta med större hål i! Hoppas nu att hon behåller de nya fina kläderna, som hon nu fick av Vogue Scandinavia. Hon är i den nya intervjun dock noga med att säga, att hon inte på tre år köpt några kläder, och att de som hon köpte för tre år sedan var second hand. De verkligen varma helt nya vinterkläder för arktiska expeditioner, som hon hade på sig i Canada, fick hon tydligen i gåva!

Hon har dock även nu att seriöst budskap på Instagram och Twitter om att modeindustrin mycket sällan är hållbar. Så som så ofta, retas hon även nu i viss mån!

http://www.voguescandinavia.com/arti...reta-the-great
Coolt, en annan sida av Greta. Var det hennes egna hästar i bilderna?
2021-08-08, 20:32
  #34444
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Grattis Greta! Modell, perfekt extraknäck för någon med ätstörningar!

Jag skojar lite för jag tror Greta är ganska smart, frisk och kan ta hand om sig själv.
De nya intressanta bilderna är tagna ute i naturen, en bra plats för Greta att vila på och få ny inspiration av. Ja, Greta kan ta hand om sej själv, men det gäller att hon gör det också!

Nyligen gick en av de ledande tjejerna i F4F International rakt in i väggen, och den mycket unga helt utmattade aktivisten måste nu vila ordentligt en längre tid. Även en tonåring kan bli utbränd! Gäller att Greta EJ hamnar i detta hål!

Hon behöver hålla för en mycket långvarig kampanj, vilket hon själv har erkänt.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-08 kl. 20:36.
2021-08-08, 20:48
  #34445
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Coolt, en annan sida av Greta. Var det hennes egna hästar i bilderna?
Ska nu fråga henne! Svaret kan dock dröja ett bra tag. Greta fortsätter att ha betydande problem med en stor daglig flod av mail och brev.

I slutet av Augusti ska dock en översyn börja i F4F, hur vi kan förbättra situationen. Vi har kommit en bit på väg, men har stora utmaningar!

Greta och andra i F4F har varit mycket bra på att improvisera, men det behövs mera och bättre planering. Så småningom behövs även ett nytt internationellt möte i F4F, fast betydligt bättre organiserat och förberett, än mötet i Lausanne, Schweiz.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-08 kl. 20:54.
2021-08-08, 22:44
  #34446
Avstängd
"Intro

"WHEN IT COMES TO THE CLIMATE CRISIS YOU ARE MORE LIKELY TO NOT ACCEPT IT IF YOUR SALARY DEPENDS ON IT"
Greta Thunberg, 2021-08-08

1
"One second I’m controlled by my parents, I can’t think for myself; the next second I’m an evil manipulative little child. These theories don’t match, and that’s also the fun of it."
Greta Thunberg, 2021-08-08


2
“We can’t save the world by playing by the rules, because the rules have to be changed. Everything needs to change – and it has to start today.”
TEDx Stockholm, December 2018

3
"You say you love your children above all else and yet you are stealing their future in front of their very eyes."
COP24, Poland, December 2018

4
"Adults keep saying we owe it to the young people, to give them hope, but I don’t want your hope. I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. I want you to act. I want you to act as you would in a crisis. I want you to act as if the house is on fire, because it is."
World Economic Forum, Davos, January 2019

5
"Humanity is now standing at a crossroads. We must now decide which path we want to take. How do we want the future living conditions for all living species to be like?"
Extinction Rebellion London, UK, April 2019

6
“Many of you appear concerned that we are wasting valuable lesson time, but I assure you we will go back to school the moment you start listening to science and give us a future.”
The Guardian, UK, Tue 23 Apr 2019

7
“This is all wrong. I shouldn’t be up here. I should be back in school on the other side of the ocean, yet you all come to us young people for hope. How dare you?”
UN Climate Change Summit New York, September 2019

8
“You have stolen my dreams and my childhood with your empty words.”
UN Climate Change Summit New York, September 2019

9
“There is hope – I’ve seen it – but it does not come from the governments or corporations, it comes from the people. The people who have been unaware are now starting to wake up, and once we become aware we change. We can change and people are ready for change.”
COP25 Madrid, December 2019

10
"He [Trump] seems like a very happy old man looking forward to a bright and wonderful future. So nice to see!"
Instagram, 2021"
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-08 kl. 23:13.
2021-08-08, 22:51
  #34447
Avstängd
wwrs avatar
Stark inledning av Thunbergs TEDx:
Citat:
I only speak, when I think it is necessary.

Now is one of those moments.
2021-08-09, 06:05
  #34448
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
"Intro

"WHEN IT COMES TO THE CLIMATE CRISIS YOU ARE MORE LIKELY TO NOT ACCEPT IT IF YOUR SALARY DEPENDS ON IT"
Greta Thunberg, 2021-08-08

1
"One second I’m controlled by my parents, I can’t think for myself; the next second I’m an evil manipulative little child. These theories don’t match, and that’s also the fun of it."
Greta Thunberg, 2021-08-08


2
“We can’t save the world by playing by the rules, because the rules have to be changed. Everything needs to change – and it has to start today.”
TEDx Stockholm, December 2018

3
"You say you love your children above all else and yet you are stealing their future in front of their very eyes."
COP24, Poland, December 2018

4
"Adults keep saying we owe it to the young people, to give them hope, but I don’t want your hope. I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. I want you to act. I want you to act as you would in a crisis. I want you to act as if the house is on fire, because it is."
World Economic Forum, Davos, January 2019

5
"Humanity is now standing at a crossroads. We must now decide which path we want to take. How do we want the future living conditions for all living species to be like?"
Extinction Rebellion London, UK, April 2019

6
“Many of you appear concerned that we are wasting valuable lesson time, but I assure you we will go back to school the moment you start listening to science and give us a future.”
The Guardian, UK, Tue 23 Apr 2019

7
“This is all wrong. I shouldn’t be up here. I should be back in school on the other side of the ocean, yet you all come to us young people for hope. How dare you?”
UN Climate Change Summit New York, September 2019

8
“You have stolen my dreams and my childhood with your empty words.”
UN Climate Change Summit New York, September 2019

9
“There is hope – I’ve seen it – but it does not come from the governments or corporations, it comes from the people. The people who have been unaware are now starting to wake up, and once we become aware we change. We can change and people are ready for change.”
COP25 Madrid, December 2019

10
"He [Trump] seems like a very happy old man looking forward to a bright and wonderful future. So nice to see!"
Instagram, 2021"
Samma trötta manus som alltid där hon som en liten papegoja tuggar om floskler och plattityder. Det enda som händer är att manusförfattarna verkar desperat försöka bemöta den rättmätiga kritik Greta får för sitt leverne och det hyckleri som detta leverne utgör.
Gretasekten propagerar för mindre resande, Greta vallas runt konstant då pengarna måste in och intresset hållas uppe.
Gretasekten pratar om måttfull konsumtion, samtidigt har Familjen Ernman-Thunberg fyllt sitt boende och har en livstil styrt av lyxkonsumtion, svindyra designermöbler, dyra bilar, dyra kläder.

Som lök på Gretalaxen så visar Greta upp sig på omslaget av en modetidning. Klädindustrin är en extrem miljöförstörare och förbrukar vatten, utnyttjar barnarbetare och påverkar människors hälsa mycket negativt.

Gretasekten saknar omdöme uppenbarligen, Greta saknar kunskap och förstår uppenbarligen inte det hyckleri som hon görs till galjonsfigur för.
2021-08-09, 08:13
  #34449
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
"Intro

"WHEN IT COMES TO THE CLIMATE CRISIS YOU ARE MORE LIKELY TO NOT ACCEPT IT IF YOUR SALARY DEPENDS ON IT"
Greta Thunberg, 2021-08-08

1
"One second I’m controlled by my parents, I can’t think for myself; the next second I’m an evil manipulative little child. These theories don’t match, and that’s also the fun of it."
Greta Thunberg, 2021-08-08


2
“We can’t save the world by playing by the rules, because the rules have to be changed. Everything needs to change – and it has to start today.”
TEDx Stockholm, December 2018

3
"You say you love your children above all else and yet you are stealing their future in front of their very eyes."
COP24, Poland, December 2018

4
"Adults keep saying we owe it to the young people, to give them hope, but I don’t want your hope. I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. I want you to act. I want you to act as you would in a crisis. I want you to act as if the house is on fire, because it is."
World Economic Forum, Davos, January 2019

5
"Humanity is now standing at a crossroads. We must now decide which path we want to take. How do we want the future living conditions for all living species to be like?"
Extinction Rebellion London, UK, April 2019

6
“Many of you appear concerned that we are wasting valuable lesson time, but I assure you we will go back to school the moment you start listening to science and give us a future.”
The Guardian, UK, Tue 23 Apr 2019

7
“This is all wrong. I shouldn’t be up here. I should be back in school on the other side of the ocean, yet you all come to us young people for hope. How dare you?”
UN Climate Change Summit New York, September 2019

8
“You have stolen my dreams and my childhood with your empty words.”
UN Climate Change Summit New York, September 2019

9
“There is hope – I’ve seen it – but it does not come from the governments or corporations, it comes from the people. The people who have been unaware are now starting to wake up, and once we become aware we change. We can change and people are ready for change.”
COP25 Madrid, December 2019

10
"He [Trump] seems like a very happy old man looking forward to a bright and wonderful future. So nice to see!"
Instagram, 2021"
Det här är äldre, allmänna uttalanden som inte ställer specifika miljökrav. Det är tidningarna som bestämmer vad som står i tidningarna och just nu talar man inte mycket om Greta eller specifika miljökrav för klimatet. Det står bara då och då att det är stor kris. Golfströmmen skulle visst kollapsa, stod det nyligen. Men det reagerar inte många på längre.

Greta slutade väl "strejka" från skolan förra året, är tillbaka i plugget och håller en del mindre publicerade demonstrationer utanför skoltid. Många av hennes uttalanden rör andra frågor än klimatet.

För oss handlar "klimatfrågan" om att man försöker lägga ned demokratin och flytta besluten till EU där vi inte har inflytande. EU kommer nu att försöka genomföra en av sina större insatser för "klimatet". Den föregås inte av någon diskussion i samhället. EU kommer att försöka resa tullmurar mot Kina och Ryssland. Men klimatet är bara ett svepskäl. I första hand kommer stål och betong att bli dyrare så bostäder blir dyrare för oss.

Kina och Ryssland kommer naturligtvis inte att ändra sin klimatpolitik bara för att EU lägger tullar. De kommer att handla med andra. Men priserna i Europa kommer att höjas. De europeiska företagen kommer inte heller att underställas samma krav, inte heller de amerikanska trots att USA är världens största CO2-producent, räknat per person. Så de europeiska företagen slipper konkurrens och kan sälja dyrare till oss och billigare utanför EU.

EU:s åtgärder påverkar inte klimatet utan skapar handelshinder. Vi betalar redan 49% tull på vissa kinesiska cyklar. Den tullen tog britterna bort vid Brexit.

Gretas uppgift har varit att gapa om kris utan att ställa specifika krav. Därigenom kan EU genomföra vilka märkliga åtgärder som helst under täckmantel av miljö.

Här står om de nya koldioxidtullarna. Förslaget lades ut under OS för att försöka minska publiciteten.
(FB) EU-förslag om koldioxidtullar på bl.a stål, cement och el
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-08-09 kl. 08:31.
2021-08-09, 09:15
  #34450
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta slutade väl "strejka" från skolan förra året, är tillbaka i plugget och håller en del mindre publicerade demonstrationer utanför skoltid. Många av hennes uttalanden rör andra frågor än klimatet.
Det är för att gestalten egentligen inte är nån aktivist utan en tråddocka för lobbyorganisationer.

Jag hade oturen igår att se några minuter av hennes "egna show" på TV igår. Fattade först inte att det var hon innan jag snabbt bytte kanal. Utav det jag uppfattade kan jag sammanfatta hela henne och hennes omgivning med termen Narcissistisk personlighetsstörning.

Dessa personer upptog programtid med att bara prata om sig själva utan att säga nåt konkret, jag lyssnade halvdant medan jag gjorde annat tills jag frågade mig vad handlar programmet om egentligen, då tittade jag upp och fattade till och tog fram fjärrkontrollen. Att det har kommit till att media utgörs av narcissister som gör program om narcissister som spelar ut sina svepskäl.
2021-08-09, 12:57
  #34451
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Det är för att gestalten egentligen inte är nån aktivist utan en tråddocka för lobbyorganisationer.

Jag hade oturen igår att se några minuter av hennes "egna show" på TV igår. Fattade först inte att det var hon innan jag snabbt bytte kanal. Utav det jag uppfattade kan jag sammanfatta hela henne och hennes omgivning med termen Narcissistisk personlighetsstörning.

Dessa personer upptog programtid med att bara prata om sig själva utan att säga nåt konkret, jag lyssnade halvdant medan jag gjorde annat tills jag frågade mig vad handlar programmet om egentligen, då tittade jag upp och fattade till och tog fram fjärrkontrollen. Att det har kommit till att media utgörs av narcissister som gör program om narcissister som spelar ut sina svepskäl.
Får hoppas att. Greta fick några miljoner i välförtjänta reklampengar, för att hon ställde upp i det första numret av Vogue Scandinavia, som verkligen behövde lanseringshjälpen från Greta.

Hoppas att hon den här gången behåller pengarna själv, så hon kan göra något trevligt med dem. I princip har hon hittills skänkt bort alla sina inkomster till sin fond.

Därför har jag tidigare retats och undrat om Greta är allergisk mot att vara höginkomsttagare!? Greta har tidigare betonat att hon bara vill arbeta ideellt. Frågan är hur hon gör, när hon behöver pengar till sina egna behov!? När hon i framtiden behöver pengar för högre studier och/eller till sitt barn!?

Annars slår nu Greta på stora trumman för den helt nya larmrapporten från IPCC!

https://sverigesradio.se/artikel/jus...ns-klimatpanel
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-09 kl. 13:26.
2021-08-09, 13:13
  #34452
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Samma trötta manus som alltid där hon som en liten papegoja tuggar om floskler och plattityder. Det enda som händer är att manusförfattarna verkar desperat försöka bemöta den rättmätiga kritik Greta får för sitt leverne och det hyckleri som detta leverne utgör.
Gretasekten propagerar för mindre resande, Greta vallas runt konstant då pengarna måste in och intresset hållas uppe.
Gretasekten pratar om måttfull konsumtion, samtidigt har Familjen Ernman-Thunberg fyllt sitt boende och har en livstil styrt av lyxkonsumtion, svindyra designermöbler, dyra bilar, dyra kläder.

Som lök på Gretalaxen så visar Greta upp sig på omslaget av en modetidning. Klädindustrin är en extrem miljöförstörare och förbrukar vatten, utnyttjar barnarbetare och påverkar människors hälsa mycket negativt.

Gretasekten saknar omdöme uppenbarligen, Greta saknar kunskap och förstår uppenbarligen inte det hyckleri som hon görs till galjonsfigur för.
Greta la faktiskt ut en hel del kritik av modeindustrin nu på Twitter och Instagram. Antagligen fick Greta riktigt bra betalt för de nya mycket söta modebilderna i naturen.

Tror det hade varit bättre om hon sa som det antagligen är. Typ, Jag fick ett så generöst erbjudande för en dags fotografering i skogen, så jag kunde inte tacka nej. Jag kan göra mycket gott för den större summa pengar som jag fick...!

Bidragande faktor till att Greta sa Ja, var nog att de nya modebilderna av henne, togs främst av en av världens skickligaste och mest berömda naturfotografer.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-09 kl. 13:19.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback