2021-08-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Osannolikt säger jag.

Det är inga nyheter du kommer med. Det har rapats om och om i tråden.

Om man ska hävda att SE hört något vittne berätta om det han säger till väktarna så får man ju försöka förklara vem detta ska va. Det tror jag inte ens gökarna på Filter försökt göra. Det säger en del.. Minsta möjlighet som talar för deras sak för de fram. Men ingen som SE ska ha gått information av...

Men jag tycker synd om dom. De märkte att SE plötsligt var PU:s huvudspår och fick för sig att PU hade hittat något avgörande. Så de gick ut hårt med att SE var GM. Måste ha varit en chock när de insåg att PU inte hade ett skit. Förtalsåtalet var nära mot dom där.

De kämpar för sin framtid.

Fast du menar att teorin om Skandiamannen är dålig även om du inte tror på honom som GM ?

Jag kan tycka att deras teori är top 3 över att så kan det gått till...
Citera
2021-08-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Sådär nu var jag tillbaka, iallafall tillfälligt, min åsikter är tydligen obekväma för fbs moderator eftersom jag stängs av när jag uttrycker dem... Och detta ska vara yttrandefrihet på riktigt..
Vilket jävla skämt..

Iallafall alla som har grundläggande kunskaper i vittnespsykologi inser att det väktarna berättar att SE sagt när han kommer tillbaka till skandia inte kan användas som alibi, möjligtvis hade det kunnat de om de förhörts 3 dagar efter istället för 3 månader men nu så har dem säkerligen pratat med SE flera gånger efter det och även dem har blivit påverkade av media så att dem ska minnas exakt när SE sagt vad faller på sin egen orimlighet och deras eget minne har säkert lagt till ett och annat efter att de följt nyheterna..

Så ytterligare ett nonsens argument från förnekarna man slutar aldrig att häpna

Det sjuka är att det ofta är liksom ett bevis för att Engström ska ha varit på brottsplatsen....

Trots att SE förnekare säger att han ljuger o lägger till en massa strunt ..

Det som jag tycker är väldigt dåligt från tidiga utredarna är när dom inser att Engström säger felaktigheter så borde dom slå på alarm knappen direkt o tänkt såhär: Tänk om Skandiasnubben ljuger om allt !!!
Citera
2021-08-08, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det sjuka är att det ofta är liksom ett bevis för att Engström ska ha varit på brottsplatsen....

Trots att SE förnekare säger att han ljuger o lägger till en massa strunt ..

Det som jag tycker är väldigt dåligt från tidiga utredarna är när dom inser att Engström säger felaktigheter så borde dom slå på alarm knappen direkt o tänkt såhär: Tänk om Skandiasnubben ljuger om allt !!!

SE förnekarna kommer i princip alltid med nonsens argument, om 10 saker han säger inte stämmer och han sen säger något som är fullständigt självklart att räkna ut även som GM så används det som argument för hans oskuld, hört från en att det är ett bevis att han var ett vittne då han berättat att ambulans kommit fram, liksom man häpnar det hade en åsna kunnat räkna ut, dem vill så gärna att det ska vara en annan GM att dem kämpar med näbbar och klor och ändå är det bara trams de lägger fram, faktiskt en av de saker som övertygat mig att han är skyldig, att ingen lyckas lägga fram några sakliga vettiga argument till varför han trots alla indicier ändå är oskyldig.
Citera
2021-08-08, 21:30
Bannlyst
Citat:
Vilket vittne ska SE ha överhört en bit från mordplatsen? Han måste mer eller mindre ha pumpat personen på info. Men denna person kommer inte ihåg SE...

Om vi säger så här då. Om SE är GM så hörde han LP skrika. Varför säger inte SE något om detta? När OP föll så låg han på sin framsida, varför säger SE att Palme låg på rygg 5-6 sekunder efter mordet? Varför säger SE att flera unga personer var före honom till platsen när han säger han kom fram 5-6 sekunder efter skotten? Mördaren lär inte ha sett några unga nära mordplatsen.

Att det var en ung pojke och ung flicka stod i tidningarna och väktarna kan omöjligt avgöra när SE sagt vad och vi vet inte vad väktarna själv lagt till i minnet efter att ha läst tidningarna,
väktarnas vittnesmål om vad SE säger saknar därmed relevans, det räcker med baskunskaper i vittnespsykologi för att fatta. Varför han inte nämnde att Lisbeth skrek well han kan inte nämna allt. Istället så antar han att hon var tacksam för all hjälp hon kunde få, det är det naturliga att anta som flyende GM men hade han varit ett vittne hade han känt till hennes verkliga reaktion. Allt som avviker från vad som är naturligt att anta som flyende GM har han fel i. Det han gissar rätt på är självklarheter.
Nonsens som vanligt från dig skriv gärna och böla till moderatorn när jag krossar dig i diskussionen det är ju det du brukar göra själv bryr jag mig föga om jag blir permanent portad från detta skämt till forum
Citera
2021-08-08, 21:32
Medlem
Citat:
SE förnekarna kommer i princip alltid med nonsens argument, om 10 saker han säger inte stämmer och han sen säger något som är fullständigt självklart att räkna ut även som GM så används det som argument för hans oskuld, hört från en att det är ett bevis att han var ett vittne då han berättat att ambulans kommit fram, liksom man häpnar det hade en åsna kunnat räkna ut, dem vill så gärna att det ska vara en annan GM att dem kämpar med näbbar och klor och ändå är det bara trams de lägger fram, faktiskt en av de saker som övertygat mig att han är skyldig, att ingen lyckas lägga fram några sakliga vettiga argument till varför han trots alla indicier ändå är oskyldig.

Det är för också uppenbart att om han hade ställs inför rätta så hade han ju använt sig av sina lögner...

Vittnen har sett mig i tidningar o TV o förväxlat mig...likadant med signalement som han direkt påstod var en förväxling på honom själv...

Även om någon hade sett honom springa I gränden så har han ju ljugit om det också....Men då som vittne..

Tänk dig dom här som tror på CA som GM ....

Tänk då att CA påstod : Okej jag sprang i gränden men det som vittne

Då hade ju alla CA anhängare garvat åt hans försök att ljuga sig till ett alibi...
Citera
2021-08-08, 21:39
Bannlyst
Citat:
Det är för också uppenbart att om han hade ställs inför rätta så hade han ju använt sig av sina lögner...

Vittnen har sett mig i tidningar o TV o förväxlat mig...likadant med signalement som han direkt påstod var en förväxling på honom själv...

Även om någon hade sett honom springa I gränden så har han ju ljugit om det också....Men då som vittne..

Då hade ju alla CA anhängare garvat åt hans försök att ljuga sig till ett alibi...

Ja någon förväxling har knappast skett och inte någon språngmarsch efter poliserna heller, ser ingen rimlig anledning att ljuga om språngmarschen om han inte verkligen har sprungit den vägen så då blir den ända rimliga förklaringen att han är GM och springer in där. Jag tycker alla hans lögner känns väldigt utstuderade framme 5-6 sekunder efter mordet, ja det är ju det enda rimliga att säga om Lisbeth skulle peka ut honom, att hävda en förväxling eftersom han kom så snabbt dit osv osv
Citera
2021-08-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ja någon förväxling har knappast skett och inte någon språngmarsch efter poliserna heller, ser ingen rimlig anledning att ljuga om språngmarschen om han inte verkligen har sprungit den vägen så då blir den ända rimliga förklaringen att han är GM och springer in där. Jag tycker alla hans lögner känns väldigt utstuderade framme 5-6 sekunder efter mordet, ja det är ju det enda rimliga att säga om Lisbeth skulle peka ut honom, att hävda en förväxling eftersom han kom så snabbt dit osv osv

Det är just här som utredarna inte kunde slå mynt av lögnerna ....

Ena stunden så vill Engström vara först på plats sen när han inser att vittnen vet vilka som var först så ändrar han lite....

När sen han inser att inget vittne känner igen SE då påstår han att han sprang I gränden. .

När sen man ifrågasätter varför han inte lämnade vittnesmål då blev han avsnäst av en polis...

Han tittar inte ens upp när skotten kom trots 20m avstånd...

Han ser inte AB...

Han ljuger om exakt allt ...

Ändå så väljer så många att tro på honom så fort han säger något självklart eller som han kan läst sig till...

Samt ingen har bekräftat honom på brottsplatsen....
Citera
2021-08-08, 21:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Se där ja, mannen med hittepå-fakta är tillbaka.

Prata med 2020. Ta tråden framåt. Diskutera fram något nytt. Lycka till.

Det är självklart uppenbart att SE inte är GM. För att använda ditt argumenterande.
Citera
2021-08-08, 22:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Men nu har ju SE aldrig sagt "Okej jag sprang i gränden men det som vittne".
Citera
2021-08-08, 22:13
Medlem
Citat:
Men nu har ju SE aldrig sagt "Okej jag sprang i gränden men det som vittne".

Jodå han visade dessutom stolt upp det i TV så om nu något vittne skulle dyka upp o påstå att dom sett Engström springa I gränden efter skotten så har han ju alibi för det också...
Citera
2021-08-08, 22:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jodå han visade dessutom stolt upp det i TV så om nu något vittne skulle dyka upp o påstå att dom sett Engström springa I gränden efter skotten så har han ju alibi för det också...

Du får gärna citera när SE säger "Okej jag sprang i gränden men det som vittne".

Det där är dina ord, din avsiktliga vinkling.

Och nej, en löptur tre minuter efter skotten är inget alibi.
Citera
2021-08-08, 22:28
Medlem
Citat:
Du får gärna citera när SE säger "Okej jag sprang i gränden men det som vittne".

Det där är dina ord, din avsiktliga vinkling.

Och nej, en löptur tre minuter efter skotten är inget alibi.

Jasså inte ?

Han lyckades ju i 35år att få folk att tro att han befunnit sig på brottsplatsen efter skotten ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in