Citat:
Ursprungligen postat av
J0RDGUBBE
Vad är ditt förslag? Att man inte ska köra i Norrland över huvud taget? Framgår ingenting om hur personen har kört och precis som du nämner har du ingen koll på omständigheterna. Möjligt att jag är objektiv eftersom jag kör MC själv, men man måste väl få köra motorcykel i Norrland utan att bli kallad för idiot? Åtminstone har man väl inte gjort så infernaliskt fel att man är värd hat på intenetforum för att man dödats i trafiken?
Jag har kört en hel del i Norrland och just därför blir jag frustrerad över så pass infantila inlägg som framgår av tråden. Säg att du kör på ett vilt i Norrland, anser du det rimligt att du blir kallad för en idiot som förtjänar att dö i i trafiken, av just den anledningen att du kört i Norrland? Jag har svårt att förlika mig med det resonemanget, men det förefaller du och flera med dig anse fullt rimligt.
Nu får du ta av dig offerkoftan snyftis!
Ingen har väl uttryckt hat mot den omkomne? Men den som säger att han uppförde sig klokt på vägen är däremot en jävla stolle.
Eller skall någon påstå att renen sprang på en stillastående MC?????????
Vi säger att man skall anpassa farten utifrån förutsättningarna, men det är svårt att förstå eller? Om en MC kör på en 3km's raksträcka utan träd efter vägrenen kan denne hålla högre fart. Men när denne sedan kommer in i skogsområden så är det kanske smart att sänka hastigheten så man har handlingsberedskap. (Svårt ord visserligen)
Man slutar ej förvånas över hur svårt det verkar vara för MC-förare att ta hand om sina liv. Fartens tjusning är stor, att klaga över denna olycka är att bortse från det verkliga problemet.
Sätt 8 000 mil viltstängsel längs norrlandsvägarna då, men lägg kostnaderna på MC-försäkringen. Ja, MC-försäkring är svindyrt - undrar varför!