2021-08-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
För att upprepa vad en av de andra åtalades advokat sa "190 sidor pratade Atilla 🤣.

Ojdå, antar att det förmildrar hans erkännande eller?😂
Citera
2021-08-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vad vet vi mer om denna atila? Han gömde sig och spelade död när kulorna haglade inne på krogen... en bekant till albanerna dog den gången och kan det t om ha varit den där ”Alfons” som röjde honom? Han kanske t om tipsade södra om att han var där vid just det tillfället ?

När var det en alban dog, i krogen skjutningen?
Citera
2021-08-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintsUniverse
När var det en alban dog, i krogen skjutningen?

En bekant till albanerna skrev han väll. Houssein Chit
Citera
2021-08-07, 23:17
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Innan Södra blev splittrade till två gäng så var deras huvudbas Attilas krog vid Vårväderstorget.
Dom satt där dagligen och sålde droger och åt/drack gratis då turken inte vågade säga emot.

Jobe-bröderna lånade ständigt 5-siffriga belopp av honom utan att betala tillbaka, han vågade inte säga emot där heller.
Pengarna som lånades och tjänades in på droger gick till huvuddelen till Jobe-bröderna.

Albanerna fick nog, då dom gjorde grovjobbet, och rånade krogen på större belopp utan att dela med sig till sina bruna vänner i gänget. Där kom splittringen.
Sedan började dom tjafsa fram och tillbaka och albanerna var inte längre välkomna på krogen då negrerna och deras småpojkar fortsatt satt kvar där och åt/drack gratis.

Albanerna pucklade på Attila för att han fortsatt lät negrerna ha krogen som bas och inte dom.
Därför bötade albanerna Attila på 2 miljoner kronor.

Jobe-sidan som ändå var i konflikt med albanerna och redan försökt ta död på Adrian flera gånger, utan framgång, såg en möjlighet att mjölka Attila på en halv miljon då man sa att man skulle döda albanerna som bötar honom, för den summan. Vilket dom tänkte göra ändå.

Därmed blev turken indragen och i polisens ögon ansedd som en av huvudgubbarna bakom mordet på Blerim (den enda man lyckades klippa, inte egentliga måltavlan).

Han blev pippad från dag 1 och fick nu livstid. Tragiskt öde.
Men så är det i förorten, det är dom oskyldiga som blir värst drabbade.
Nu är ju turken ingen ängel men någon mördare eller gängmedlem är han inte, egentligen.
Han hade både cash och bilar/bostadsrätt till skillnad från dessa grabbar.

Bara en som blivit grovt utnyttjad i många år och sedan misshandlad och hotad till livet och hans familj fick huset nedbränt. Så han gick med på att ta emot en encro och planera mordet/betala halv miljon, på dom som förstör hans liv. Han insåg väl först nu i häktet att Jobe-sidan har pippat honom lika mycket och att dom bara blev snea för att dom inte fick ta del av pengarna turken rånades på.
Också en anledning till att han mjölkades på 500 lax som dock aldrig han betalas ut då alla inblandade torskade samma dag och nu sitter på livstid. Plus minus några år.

Men bästa! Tack!
Citera
2021-08-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintsUniverse
Ojdå, antar att det förmildrar hans erkännande eller?😂

Atilla sa att det var svårt att prata om det.
Då sa advokaten syrligt "du pratade i 190 sidor 🤣🤣🤣🤣

Till och med poliser, åklagare måste förakta honom. En vidrig råtta som bara skyller på andra och tycker synd om sig själv.
Ändå är bevisen tydliga på hur han tjatade på de andra att Berat skulle dödas.
Citera
2021-08-07, 23:25
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idlehands
Jag vet inte hur lite du vet så detta kanske blir för basic, men Atila med familj drev "Vår Krog och Bar" som ligger på Vårväderstorget i Biskopsgården. Södras springisar säljer på det torget och torget är Södras "centrum" kan man säga. Så han har lärt känna dom via krogen.
Din sista fråga är uppe för debatt i tråden hahaa Men många skulle säga att Södra utnyttjade Atilas rädsla för Kastratis (som har rånat krogen, hotat honom, slagit honom etc) för att få honom att sponsra Södras krig mot Kastratis. Det gamla ordspråket "Min fiendes fiende är min vän" tänker jag kan passa in på hur Atila såg på det.

Precis så som jag uppfattat det. Han pressas enormt mellan båda sidor. Och tillslut finner han någon sorts falsk trygghet i södra. För att inte vara kriminell eller handlat liknande tidigare så bör han vara under enorm press för att dra det så långt som att planera och vilja betala för mord. Galet att gå från (vad jag uppfattar) ett helt vanligt liv med undantag för att vara offer för dessa båda falanger till att sitta bakom lås och bom på livstid.

Edit: Har dock svårt för hans tyck synd om mig/det var inte jag, det var dom-attityd, oavsett
Senast redigerad av Eviie 2021-08-07 kl. 23:27.
Citera
2021-08-07, 23:31
Medlem
Tycker mer synd om AC ju mer jag lyssnar. Han har verkligen hamnat i mitten av två gäng som båda tävlar om vem som kan mjölka honom mest på pengar. Han försökte flera gånger ta kontakt med polis efter att han blev misshandlad av Kastratisidan men Tony Olsson sa åt honom att inte göra något.
Citera
2021-08-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaffeOG
Tycker mer synd om AC ju mer jag lyssnar. Han har verkligen hamnat i mitten av två gäng som båda tävlar om vem som kan mjölka honom mest på pengar. Han försökte flera gånger ta kontakt med polis efter att han blev misshandlad av Kastratisidan men Tony Olsson sa åt honom att inte göra något.

Läs förhören i fuppen med Atilla, så lär du sluta tycka synd om honom.
Där snackar han även skit om Jobebröderna och hur rädd han är för dem.
Citera
2021-08-08, 08:19
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaffeOG

Synd tycker jag verkligen inte om AC .
Det fanns möjligheter för honom att komma undan dessa pissråtter .så att han gråter nu är bara välförtjänt vad fan har med dessa folk att göra men killen va ju riktigt kokain torsk så vad kan man förväntas av sådan person som AC
Men denna Tony Olsson ja den här snuten är väldigt intressant är det så att han kanske har blod på sina händer och har han förhörts av tingsrätten?

Tony om du läser detta hur känner du inför allt detta som har hänt !
Har du någon delaktighet i det här ?
Citera
2021-08-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Synd tycker jag verkligen inte om AC .
Det fanns möjligheter för honom att komma undan dessa pissråtter .så att han gråter nu är bara välförtjänt vad fan har med dessa folk att göra men killen va ju riktigt kokain torsk så vad kan man förväntas av sådan person som AC
Men denna Tony Olsson ja den här snuten är väldigt intressant är det så att han kanske har blod på sina händer och har han förhörts av tingsrätten?

Tony om du läser detta hur känner du inför allt detta som har hänt !
Har du någon delaktighet i det här ?

Kan vara värt att ha i åtanke att dessa uppgifter gällande denna To*y Olss*n Polisen kommer enbart ifrån Atill* där Atill* gör gällande att han är en mönstermedborgare, men Encronbilagan visar den totala motsatsen.

Nu till min poäng, kan det vara så att Atill* ljuger ungefär som han gjort med annat eller är verkligen denne polis ”dirty”.
Citera
2021-08-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Jag kmr från & bor alltså i Sthlm,
känner iofs några kriminella Gbgare sedan tyvärr mina år i internering.

Sist jag var i gbg var i 5an på Liseberg med klassen, sen max ngn gång här & där. Thats it. Nu har ni fått det utrett.

Åter till tråden. Sarah Kastrai blir tydligen tillsammans med våldtäktsmannen "hästen" Javier Flores via en serie mötte uppstyrda av Adrian Kastrati.

Mina kontakter i Gbg säger att det är Adrian som först lärde känna hästen Javier som sedemera hamnade mellan Sarah Kastratis ben.

Behöver verifiera ett rykte jag hört:

Tydligen ska detta ha orsakat lite friktion mellan Berat och Adrian initialt men att Berat lyckats bli övertalad så småningom. Är det någon som vet ngt mera om triangeldramat Adrian - Sarah - Berat med hästen Javier som ofrivillig joker?

Fråga #2: Vilka anstalter satt Berat på när han gjorde tid för förberedelsen? Ngn som vet? ^^

Undrar om den här hästen som blev klippt är från gänget mölndal/frölunda som hängde mkt med M*xco??
Citera
2021-08-08, 13:44
Medlem
mjohan84s avatar
Han den där in****club är den ende atila inte vågar gola på... några tankar om detta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in