2021-08-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idlehands
Ni slänger er med uttrycket golare hit och golare dit. Det är skillnad på att inte kunna hålla sin story eller kunna parera alla åklagarens frågor till 100% och på att gola ned sina närmaste medvetet. Doudou Jallow är lojal. Det kan bland annat ses i hur han försvarar Sebastians position och veto i encro-chattarna, på hans kontaktnät och den roll han haft i södra. För att inte tala om dom grejer han gjort för södra tidigare.
Han har också konsekvent vägrat kommentera vad någon annan gjort och "pratar bara för sig själv"
Han är en av de vassare i den här bunten, men hans största problem är i min mening kombinationen att han TROR att han är mycket vassare än vad han egentligen är samtidigt som han är extremt offensiv. Han blir provocerad och villar bort sig från sin story.

Angående förhören som las upp med Eddie för att visa på att han var en golare, ni menar att han golar för att han pekar ut snubben Jerry som ägare till garaget? En snubbe som inte är med i södra och som blivit uttnyttjad som ett redskap?
Vad tror ni? Att det här är 90-talet och mc-gäng? Att dom ska sitta där med armarna i kors och vara helt tysta hela vägen annars är man en golare? Den lojalitet som räknas är till den närmaste kretsen, Eddie skiter i Jerry med garaget på samma sätt som han skiter i springisarna i biskop. Jag säger inte att det är rätt, men spara ordet golare till Atila.

Att Susanne ringer polisen när Elias pucklar på henne, eller att Elias som är för nedpundad för att ens ha kapaciteten att vara nånting för södra har pratat brevid mun när han är hög som ett hus - ska hållas upp som bevis för att hela södra är golare är inte relevant i min mening.

Ja ja ja men nu är det så att ” inom den kretsen ” så pekar man inte ens ut medgärningsman även om man ej bryr sig ! Vadå tror du då någon bryr sig om någon , ja men hello dåså gott folk om ni ej bryr er om nån det är det uppenbarligen okej . Lägg av ! Att Sussi ringer polisen 👮‍♀️ njaaa problem ligger inte i det , problemet låt i att elias ens kände att han kunde puckla sin egen mamma . Dysfunktionell familj . Rätt ska vara rätt !

Ang dodo - ja väldigt lojal . Erkänt han är en av encro användere . Väldigt lojalt och uttänkt - tack dodo för att du bekräfta användning av encro
Genom att erkänna din egen användare på så sätt även bekräfta konversationer som ägt rum . MYCKET SMART !
Senast redigerad av Silenceikillyou 2021-08-05 kl. 20:44.
Citera
2021-08-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
AC’s förhör är så extremt jobbiga att lyssna på. Ena stunden får jag uppfattningen om att han har funktionsnedsättning, för att i nästa få min sympati som offer. Jag vet inte riktigt vilken fot jag ska stå på.

Han är hårt pressad av bröderna, han är livrädd, det är tydligt. Han känner en viss trygghet i att ha södra bakom sig, men det är inte tillräckligt, för att han ska sova gott måste bröderna bort. Jag tror på hans historia om att rädslan växte ju mer hans ”kamrater” eggade upp honom. Han ville eliminera sitt hot. Hans desperation lyser starkt i meddelanden om torped.

Att han sjunger som han gör får mig att i ena stunden bli irriterad för att det leder till att han är i mitten av både norra och södra nu, han har precis noll frihet någonsin igen om han inte flyr landet. Men i nästa stund kan jag höra den mjäkiga ”det är alla andras fel” tonen. Han är en vuxen snubbe som planerar mord, funkis eller ej. Blir inte klok på honom.

En annan teori är att han från första början är infiltratör, jag må ha sett för många Johan Falk, men det är starka sådana vibbar här. Polisen Tony han ständigt hänvisar till t ex, som ofta tittar förbi restaurangen. Han har trasslat sig in i något han inte kan ta sig ur. Tänker att han kanske döms till livstid offentligt men egentligen får skyddad identitet och flyr landet à la Peter Rätz. Detta med krav att han sjunger ut så mycket han bara kan i utredning och sedermera huvudförhandling.

Det finns mycket intressant men just AC är fascinerande på många sätt.

Finns många AC's ute i landet, som lever lite i gränslandet. De säljer ladd och gör väldigt bra side money, men har varken bollar eller våldskapital och lever ständigt på andra kriminellas nåd (eller ovetskap). Dessa är väldigt lätta måltavlor för till och med golbögar som kastratibögarna, problemet är när de då går till en större kriminell falang så väcker de ett sovande monster...de har sökt skydd från samhällets bottenskrap hos annat bottenskrap, dessa kommer naturligtvis också att mjölka personen på deg.
Citera
2021-08-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idlehands
Ni slänger er med uttrycket golare hit och golare dit. Det är skillnad på att inte kunna hålla sin story eller kunna parera alla åklagarens frågor till 100% och på att gola ned sina närmaste medvetet. Doudou Jallow är lojal. Det kan bland annat ses i hur han försvarar Sebastians position och veto i encro-chattarna, på hans kontaktnät och den roll han haft i södra. För att inte tala om dom grejer han gjort för södra tidigare.
Han har också konsekvent vägrat kommentera vad någon annan gjort och "pratar bara för sig själv"
Han är en av de vassare i den här bunten, men hans största problem är i min mening kombinationen att han TROR att han är mycket vassare än vad han egentligen är samtidigt som han är extremt offensiv. Han blir provocerad och villar bort sig från sin story.

Angående förhören som las upp med Eddie för att visa på att han var en golare, ni menar att han golar för att han pekar ut snubben Jerry som ägare till garaget? En snubbe som inte är med i södra och som blivit uttnyttjad som ett redskap?
Vad tror ni? Att det här är 90-talet och mc-gäng? Att dom ska sitta där med armarna i kors och vara helt tysta hela vägen annars är man en golare? Den lojalitet som räknas är till den närmaste kretsen, Eddie skiter i Jerry med garaget på samma sätt som han skiter i springisarna i biskop. Jag säger inte att det är rätt, men spara ordet golare till Atila.

Att Susanne ringer polisen när Elias pucklar på henne, eller att Elias som är för nedpundad för att ens ha kapaciteten att vara nånting för södra har pratat brevid mun när han är hög som ett hus - ska hållas upp som bevis för att hela södra är golare är inte relevant i min mening.
Okej fine, säg att vi köper din story ang Eddi*. Men det han säger i rätten om Adr*an, är det då en golning eller anser du att det är okej att gola motståndar sidan med ?
Mej veterligen så tycker jag att flashback borde vara till vanliga personer och bör skrivas om aktuellt ämne "Mordet i gamlestan" inte om vem som gjort vad.
Uppenbart att det är A & B - Falangen som skriver emot varandra hela tiden..😂
Skaffa er ett liv och skjut ihjäl varandra istället för att bråka här.
PS Träna lite skytte så oskyldiga inte drabbas i eran skit.
Citera
2021-08-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killerking031
Okej fine, säg att vi köper din story ang Eddi*. Men det han säger i rätten om Adr*an, är det då en golning eller anser du att det är okej att gola motståndar sidan med ?
Mej veterligen så tycker jag att flashback borde vara till vanliga personer och bör skrivas om aktuellt ämne "Mordet i gamlestan" inte om vem som gjort vad.

Ja , det som är det viktiga just nu är att fokus läggs på Golningar i hela jävla tråden ! Detta är ett exempel på att det inte finns nån rättvisa i denna södra + co med alla . Om man ändå ska påpeka så får man se helheten . Man vill helts lägga tid på att diskutera brottets karaktär inkl straff istället så ska det bli så . Wtf 🤦‍♂️

Hittills läggs det tid på att nekrofiler skriver dagböcker , golare med polare , sexuella partners . Allt som INTE har med mordet att göra egentligen indirekt . Så nu har vi fått se och delar att alla är golare . Så slutligen GOLARE HAR POLARE 😂
Senast redigerad av Silenceikillyou 2021-08-05 kl. 23:33.
Citera
2021-08-06, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silenceikillyou
Ja ja ja men nu är det så att ” inom den kretsen ” så pekar man inte ens ut medgärningsman även om man ej bryr sig ! Vadå tror du då någon bryr sig om någon , ja men hello dåså gott folk om ni ej bryr er om nån det är det uppenbarligen okej . Lägg av ! Att Sussi ringer polisen 👮‍♀️ njaaa problem ligger inte i det , problemet låt i att elias ens kände att han kunde puckla sin egen mamma . Dysfunktionell familj . Rätt ska vara rätt !

Ang dodo - ja väldigt lojal . Erkänt han är en av encro användere . Väldigt lojalt och uttänkt - tack dodo för att du bekräfta användning av encro
Genom att erkänna din egen användare på så sätt även bekräfta konversationer som ägt rum . MYCKET SMART !

Har jag sagt något annat eller? Dysfunktionell familj ja, golare var ordet jag motsatte mig i sammanhanget, läs om och läs rätt.
Du vet att dom intagna har kunnat prata med varandra på rastgårdarna och genom toaletterna i häktet va? Hur vida det var smart av Doudou att erkänna sitt EGET encronamn eller inte har jag inte sagt något om? Det jag skrev är att det inte är samma som att gola. Återigen, läs om rätt eller börja SFI-igen.
Citera
2021-08-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silenceikillyou
Ja , det som är det viktiga just nu är att fokus läggs på Golningar i hela jävla tråden ! Detta är ett exempel på att det inte finns nån rättvisa i denna södra + co med alla . Om man ändå ska påpeka så får man se helheten . Man vill helts lägga tid på att diskutera brottets karaktär inkl straff istället så ska det bli så . Wtf 🤦‍♂️

Hittills läggs det tid på att nekrofiler skriver dagböcker , golare med polare , sexuella partners . Allt som INTE har med mordet att göra egentligen indirekt . Så nu har vi fått se och delar att alla är golare . Så slutligen GOLARE HAR POLARE 😂

Tråden är över 300 sidor lång. Ska du komma här och låtsas att brottets karaktär och straffen inte har diskuterats för att du inte håller med mig om vad jag skrev? Bakgrund till mordet är relevant din pajas. "Om man ändå ska påpeka får man se helheten" , vad menar du ens? Hur skriver du?
Så vad tycker du om straffen då? Bra? Du är nöjd? Diskutera i små grupper tack.
Citera
2021-08-06, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killerking031

Så skriv ett mejl till Flashbacks kundsupport om att du är missnöjd med upplevelsen och tycker att bara "vanliga människor" ska vara medlemmar. Vad fan tror du? Att detta är en bostadsrättsförening?
Skriv om mordet då, kom igen din normala människa, bidra lite.
Om man stoltserar med att man är en "normal människa" som aldrig satt sin fot i biskop kanske man borde inse att det är ett konstigt beteende att sitta på bänken och döma lojaliteten och kodexen inom grupperingar och ropa golare omkring sig. Tyck vad man vill om brottet MEN det jag har något emot är alla "vanlisar" som sett nån Johan Falk-film och ska recensera kriminellt beteende och "golningar" som att dom har en aning om vad dom talar om. Ni hatar ju dom kriminella? Hur blev ni plötsligt några cosa nostra-maffioser som ska recensera att nån gruppering inte hållt käft i alla förhör och kalla dom golare? Är inte det bra att dom snackar då enligt er måttstock? Eller, hur ville ni ha det?
Citera
2021-08-06, 01:49
Medlem
Jag kmr från & bor alltså i Sthlm,
känner iofs några kriminella Gbgare sedan tyvärr mina år i internering.

Sist jag var i gbg var i 5an på Liseberg med klassen, sen max ngn gång här & där. Thats it. Nu har ni fått det utrett.

Åter till tråden. Sarah Kastrai blir tydligen tillsammans med våldtäktsmannen "hästen" Javier Flores via en serie mötte uppstyrda av Adrian Kastrati.

Mina kontakter i Gbg säger att det är Adrian som först lärde känna hästen Javier som sedemera hamnade mellan Sarah Kastratis ben.

Behöver verifiera ett rykte jag hört:

Tydligen ska detta ha orsakat lite friktion mellan Berat och Adrian initialt men att Berat lyckats bli övertalad så småningom. Är det någon som vet ngt mera om triangeldramat Adrian - Sarah - Berat med hästen Javier som ofrivillig joker?

Fråga #2: Vilka anstalter satt Berat på när han gjorde tid för förberedelsen? Ngn som vet? ^^
Citera
2021-08-06, 10:39
Medlem
Kan någon hjälpa mig att förklara hur albanerna kunde röra sig så fritt runt Vårväders när dom jävlades med Atila? Fine att Jobe satt inne men det fanns fler än honom som var ute t.ex dom yngre som idag står utanför Vårväderskiosken. Även att Berat hade med sig kniv varje gång, blir inte såna som han stoppade nån gång av polisen?
Citera
2021-08-06, 11:35
Medlem
Någon som vet var man kan se bilder på dessa kastrati bröder hahah
Citera
2021-08-06, 12:52
Medlem
Är det södras yngre som ofta hänger utanför 4-gott vid lilla bommen?
Citera
2021-08-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Jag kmr från & bor alltså i Sthlm,
känner iofs några kriminella Gbgare sedan tyvärr mina år i internering.

Sist jag var i gbg var i 5an på Liseberg med klassen, sen max ngn gång här & där. Thats it. Nu har ni fått det utrett.

Åter till tråden. Sarah Kastrai blir tydligen tillsammans med våldtäktsmannen "hästen" Javier Flores via en serie mötte uppstyrda av Adrian Kastrati.

Mina kontakter i Gbg säger att det är Adrian som först lärde känna hästen Javier som sedemera hamnade mellan Sarah Kastratis ben.

Behöver verifiera ett rykte jag hört:

Tydligen ska detta ha orsakat lite friktion mellan Berat och Adrian initialt men att Berat lyckats bli övertalad så småningom. Är det någon som vet ngt mera om triangeldramat Adrian - Sarah - Berat med hästen Javier som ofrivillig joker?

Fråga #2: Vilka anstalter satt Berat på när han gjorde tid för förberedelsen? Ngn som vet? ^^

Ja men om du hade gjort efterforskning rätt så hade du sett att Javier va ju Adrians kontaktperson via kommunen 🤦‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in