2021-08-07, 20:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Långt i efterhand? Det har inte ens gått ett år. Har inte sett några sådana krav från demokraterna.

Om man ser till ämnet, att granska ett val, är det långt i efterhand nu. Men vilka demokrater syftar du på när du pratar om en vägran att samarbeta? Och jag vet inte vad för krav du pratar om, jag skrev "själv tycker jag att republikanerna ska föregå med gott exempel"
2021-08-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Jämför med EU val, om någon inom Sverige anser att något parti fuskat med EU valet och någon organisation inom EU undersöker detta och inte hittar ngt, skall inte Sverige ha rätt att undersöka valprocessen som bedrivs i Sverige också?

Det verkar ganska rimligt att Sverige borde ha den möjligheten tycker jag och därmed så tycker jag också att det verkar rimligt om AZ etc också skulle ha dessa möjligheter därför att de är bättre med decentraliserad makt, men nackdelen är då att alla dessa processer kan då komma att ta ganska lång tid tyvärr, jag ser i alla fall inget alternativ till att låta det ta tid.

Givetvis så ville jag att Trump skulle undersökas grundligt angående de ev Putin samarbete och givetvis så tyckte jag att detta var rimligt även om jag tyckte det tog lite för lång tid och det är samma sak nu, givetvis så tycker jag att det tar lite för lång tid, men givetvis så vill jag att det skall undersökas.

Det är bättre dessa processer får ta sin tid så kan ingen komma i efterhand och ifrågasätta sakerna.
Tänk om någon hade avbrutit Mueller rapporten när den pågått i 3 år och då hade halva landet fortfarande ansett att Trump hållet på och samarbetat med Putin.
Nu pga Mr Mueller fick tid och möjlighet att undersöka det ordentligt så kunde i alla fall huvudanklagelserna avvisas om än det finns kvar vissa saker givetvis.
På samma sätt tror jag det nu är med diverse pågående detaljer kring valfusket, dessa saker måste upp i ljuset och undersökas grundligt för att säkerställa och lugna de folk som inte misstänker fuffens och i alla fall tillåta folk som vill undersöka detta få tid att granska sakerna i lugn och ro.

(Därmed inte sagt att jag tycker det är bra att det tar denna tiden, självklart inte)
Jag håller med dig i att processerna ska få ta tid - och kommer de fram till något reellt så ska det såklart undersökas. Vad jag dock poängterade, och som jag tycker är vansinnigt oansvarigt, är att som Rudy, Trump och Lindell påstå sig ha "100% irrefutable evidence" och sen aldrig presentera detta. I Rusta fall var det så tydligt att han drev en agenda framför kameror (valfusk via dominion, döda som röstat, observatörer etc) men släppte allt det så fort han var inne i en rättsal. Trump har ju gjort samma, han sprider ju varje konspirationsteori som på minsta sätt säger något han gillar och struntar i konsekvenserna eller att backa upp sina påståenden med bevis (kan återigen påminna om att han dessutom gjort det förr, han hävdar fortfarande att han vann popular vote 2016 trots att han under fyra år som president aldrig kunde bevisa att något valfusk skett ens efter att han tillsatt en utredning kring det). Mike Lindell har gång på gång gjort bombastiska uttalanden, och sen backar han inte upp det. Han säger sig sitta på bevis som "itexperter" garanterar är 100%iga, men på sex månader har han släppt några screenshots som andra itexperter sågar som helt irrelevanta?

Det är inte att respektera processen att fortsätta ta de här personerna på allvar, om de inte producerar något vi kan granska. CyberNinjas skulle också levererar transparant granskning, men låter rykten (som fyllt upp den här tråden från exempelvis/framförallt Nixter) florera helt fritt om t ex att valsedlar på upp till 25% inte existerar. Deras VD har dock under tiden passat på att vara med i en valfusk-youtubedokumentär, vilket understryker att han själv är en av de som sen december sprider vidare valfuskrykten, återigen utan bevis. Deras granskning kanske är "the magic bullet" här som får tyst på alla oss tvivlare men än så länge vet vi ingenting om den. Vad vi vet är att de dragit ut på tiden och fakturerar mångdubbelt mot den initiala kostnaden.

Ska man prata process måste det funka åt båda hållen. 60+ domare har avslagit valfuskgängets påståenden. Alla dom är inte korrupta, att då som Trump fortsätta hävda att valfusk skett på det sätt som presenterades för domstolarna och som Department of justice undersökte i flertal granskningar är att håna den processen. CyberNinjas kanske kommer med något helt nytt, det vet vi inte, men fram tills de visar detta något så kan vi inte prata om valfusk som något som "50/50" skett, det är en procent av en procent av en procents chans om ens det.
2021-08-07, 20:16
Medlem
Citat:
Långt i efterhand? Det har inte ens gått ett år. Har inte sett några sådana krav från demokraterna.
Påminn mig igen om när safe harbour var? Du vet datumet som alla rättsprocesser skulle vara avslutade?
2021-08-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Om man ser till ämnet, att granska ett val, är det långt i efterhand nu. Men vilka demokrater syftar du på när du pratar om en vägran att samarbeta? Och jag vet inte vad för krav du pratar om, jag skrev "själv tycker jag att republikanerna ska föregå med gott exempel"

Det du skriver är bara konstigt. Förstår att du har svårt att förklara demokraternas ologiska beteende. Men är det så att de fuskat så blir det ju plötsligt helt logiskt.
2021-08-07, 20:38
Medlem
Citat:
I min värld är demokraternas envisa vägran att medverka till att sanningen kommer fram tillräcklig indikation på att allt inte står rätt till. Varför är de så hysteriska om de är övertygade om att allt står rätt till? De skulle ha allt att vinna på maximal genomlysning i det fallet. De skulle framstå som den vuxne i rummet och när alla kontroller genomförts och inget hittats så skulle rebublikanerna framstå i dålig dager. Kom inte dragande men att det skulle kosta för mycket, det handlar om små pengar i sammanhanget. En helt annan sak som jag inte förstår är hur en svensk kan försvara att inte ens kolla id på de som röstar, det är ju helt absurt.
För att det bara fortsätter. 90+ rättsprocesser, 60+ domare. Department of Justice. Republikanska guvernörer och granskningar. Ändå slutar inte Trump, som tidigare ljugit om valfusk i två andra landsomfattande val, att sprida redan objektivt falska konspirationsteorier. Döda som röstat, exempelvis. Den listan som delades hejvilt visade sig ju innehålla levande människor eller döda som inte röstat. Några änkor som blev dödförklarade på Fox news. Sen dess har inga fler bevis för döda som röstat producerats, men Trump och gänget här inne fortsätter hävda att så skett.

Department of justice gjorde dussintals granskningar november/december. Trump sparkade den första chefen som berättade vad de kommit fram till och bad den andra att ljuga.

Kolla i den här tråden. Inget nytt har kommit fram sen december, men oj vad mycket påståenden om bevis som ska komma som sprids.

Sätt dig en sekund i demokraternas sits. Det har gjorts minst tre omräkningar i ditt distrikt. Department of Justice har under den avsatta presidenten varit där och granskat. Den republikanska guvernören har gått i god för att allt gått rätt till. Enda skillnaden i narrativet från de som påstår att ni har begått landsförräderi är att de är ännu argare. De vill ha en till granskning, och visar inte den något då kommer de kräva en till, och sen en till och sen en till och så vidare. Tror du på riktigt att Trump släpper idén om valfusk om CyberNinjas inte kan bevisa något valfusk i maricopa? Tror du han accepterar något annat utfall än att han vunnit i en landslide, vad än bevisen visar?
Senast redigerad av aloc 2021-08-07 kl. 20:40.
2021-08-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Påminn mig igen om när safe harbour var? Du vet datumet som alla rättsprocesser skulle vara avslutade?

Har inget med saken att göra. Valfusk är allvarliga saker och det skulle inte vara något konstigt med att utreda det i tio år. Alla stenar måste vändas för att rädda demokratin.
2021-08-07, 20:43
Medlem
Citat:
För att det bara fortsätter. 90+ rättsprocesser, 60+ domare. Department of Justice. Republikanska guvernörer och granskningar. Ändå slutar inte Trump, som tidigare ljugit om valfusk i två andra landsomfattande val, att sprida redan objektivt falska konspirationsteorier. Döda som röstat, exempelvis. Den listan som delades hejvilt visade sig ju innehålla levande människor eller döda som inte röstat. Några änkor som blev dödförklarade på Fox news. Sen dess har inga fler bevis för döda som röstat producerats, men Trump och gänget här inne fortsätter hävda att så skett.

Department of justice gjorde dussintals granskningar november/december. Trump sparkade den första chefen som berättade vad de kommit fram till och bad den andra att ljuga.

Kolla i den här tråden. Inget nytt har kommit fram sen december, men oj vad mycket påståenden om bevis som ska komma som sprids.

Sätt dig en sekund i demokraternas sits. Det har gjorts minst tre omräkningar i ditt distrikt. Department of Justice har under den avsatta presidenten varit där och granskat. Den republikanska guvernören har gått i god för att allt gått rätt till. Enda skillnaden i narrativet från de som påstår att ni har begått landsförräderi är att de är ännu argare. De vill ha en till granskning, och visar inte den något då kommer de kräva en till, och sen en till och sen en till och så vidare. Tror du på riktigt att Trump släpper idén om valfusk om CyberNinjas inte kan bevisa något valfusk i maricopa?

Omräkningar? Menar du på allvar att man skulle upptäcka valfusk med en omräkning? Herregud, ni som maniskt spammar den här tråden med den ena ologiska förklaringen efter den andra till demokraternas bisarra beteende har verkligen noll på fötterna.
2021-08-07, 20:45
Medlem
Citat:
Jag håller med dig i att processerna ska få ta tid - och kommer de fram till något reellt så ska det såklart undersökas. Vad jag dock poängterade, och som jag tycker är vansinnigt oansvarigt, är att som Rudy, Trump och Lindell påstå sig ha "100% irrefutable evidence" och sen aldrig presentera detta. I Rusta fall var det så tydligt att han drev en agenda framför kameror (valfusk via dominion, döda som röstat, observatörer etc) men släppte allt det så fort han var inne i en rättsal. Trump har ju gjort samma, han sprider ju varje konspirationsteori som på minsta sätt säger något han gillar och struntar i konsekvenserna eller att backa upp sina påståenden med bevis (kan återigen påminna om att han dessutom gjort det förr, han hävdar fortfarande att han vann popular vote 2016 trots att han under fyra år som president aldrig kunde bevisa att något valfusk skett ens efter att han tillsatt en utredning kring det). Mike Lindell har gång på gång gjort bombastiska uttalanden, och sen backar han inte upp det. Han säger sig sitta på bevis som "itexperter" garanterar är 100%iga, men på sex månader har han släppt några screenshots som andra itexperter sågar som helt irrelevanta?

Det är inte att respektera processen att fortsätta ta de här personerna på allvar, om de inte producerar något vi kan granska. CyberNinjas skulle också levererar transparant granskning, men låter rykten (som fyllt upp den här tråden från exempelvis/framförallt Nixter) florera helt fritt om t ex att valsedlar på upp till 25% inte existerar. Deras VD har dock under tiden passat på att vara med i en valfusk-youtubedokumentär, vilket understryker att han själv är en av de som sen december sprider vidare valfuskrykten, återigen utan bevis. Deras granskning kanske är "the magic bullet" här som får tyst på alla oss tvivlare men än så länge vet vi ingenting om den. Vad vi vet är att de dragit ut på tiden och fakturerar mångdubbelt mot den initiala kostnaden.

Ska man prata process måste det funka åt båda hållen. 60+ domare har avslagit valfuskgängets påståenden. Alla dom är inte korrupta, att då som Trump fortsätta hävda att valfusk skett på det sätt som presenterades för domstolarna och som Department of justice undersökte i flertal granskningar är att håna den processen. CyberNinjas kanske kommer med något helt nytt, det vet vi inte, men fram tills de visar detta något så kan vi inte prata om valfusk som något som "50/50" skett, det är en procent av en procent av en procents chans om ens det.

Även om jag personligen tror på valfusk, så kan jag inte annat än tycka att du har rätt i dina argument här.

Edit
(vilket inte får mig att tro på att valfusk inte förekommer, men det är definitivt ett argument som talar till er fördel det går samtidigt inte att förneka )
(det finns också en stor motvilja till att erkänna minsta lilla argument som motståndare kommer med, vilket blir lite löjligt ibland på båda sidor)
Senast redigerad av Mirning 2021-08-07 kl. 20:54.
2021-08-07, 20:53
Medlem
Citat:
Har inget med saken att göra. Valfusk är allvarliga saker och det skulle inte vara något konstigt med att utreda det i tio år. Alla stenar måste vändas för att rädda demokratin.
Jag håller egentligen med, men Rudy påstod sig ha bevis i december som vinte gick att säga emot. Dessa valde han att aldrig presentera framför en domare, faktum var att han i de allra flesta fall inte ens påstod att något omfattande valfusk skett utan att det var för lätt att rösta på vissa platser med öppettider och liknande. Lindell påstod sig ha bevis i januari, som han fortfarande inte visat mer än några futtiga screenshots av till någon. Har du sett något som helst nytt bevismaterial sen december? Jag har inte det, men jag har sett den här tråden upprepa samma gamla trötta felaktigheter om och om igen. Anledningen till att jag frågar är för att i november och december genomförde Department of justice, under Donald Trump med två olika av Trump tillsatta chefer, granskning av bevisläget som var då, och de fastslog att inget av det höll. Vad tycker du har förändrats så markant sen dess? Det är ju fortfarande snack om hackade röster trots att de fysiska röstsedlarna har matchats i alla dessa counties. Digitala röster lämnar ingen röstsedel, fusk via röstsedlar behöver inte hackas. Att hävda båda sakerna är absurt.
2021-08-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Även om jag personligen tror på valfusk, så kan jag inte annat än tycka att du har rätt i dina argument här.
Tack, det respekterar jag. Ibland är jag dryg (ganska ofta hehe) här inne, men försöker att matcha tonen med den jag pratar med och du låter rimlig. Jag förstår absolut att man började tro på valfusk när det fanns så mycket spridd information tidigare, men fundera gärna på vad som fick dig att börja tro på valfusk och se om inte just de indicierna nu fått en naturlig förklaring. Eller gör det inte och roa dig med något annat, i slutändan kommer vi nog alla få veta (eller iaf acceptera) hur utfallet blev
2021-08-07, 21:00
Medlem
Citat:
Omräkningar? Menar du på allvar att man skulle upptäcka valfusk med en omräkning? Herregud, ni som maniskt spammar den här tråden med den ena ologiska förklaringen efter den andra till demokraternas bisarra beteende har verkligen noll på fötterna.
Du skippade detaljen där Department of Justice under två trumptillsatta chefer granskat bevisen alltså? Väljer du alltid att bara läsa det du vill?
2021-08-07, 21:10
Medlem
Citat:
Jag håller egentligen med, men Rudy påstod sig ha bevis i december som vinte gick att säga emot. Dessa valde han att aldrig presentera framför en domare, faktum var att han i de allra flesta fall inte ens påstod att något omfattande valfusk skett utan att det var för lätt att rösta på vissa platser med öppettider och liknande. Lindell påstod sig ha bevis i januari, som han fortfarande inte visat mer än några futtiga screenshots av till någon. Har du sett något som helst nytt bevismaterial sen december? Jag har inte det, men jag har sett den här tråden upprepa samma gamla trötta felaktigheter om och om igen. Anledningen till att jag frågar är för att i november och december genomförde Department of justice, under Donald Trump med två olika av Trump tillsatta chefer, granskning av bevisläget som var då, och de fastslog att inget av det höll. Vad tycker du har förändrats så markant sen dess? Det är ju fortfarande snack om hackade röster trots att de fysiska röstsedlarna har matchats i alla dessa counties. Digitala röster lämnar ingen röstsedel, fusk via röstsedlar behöver inte hackas. Att hävda båda sakerna är absurt.

Mig veterligen har det inte varit någon oberoende granskning av röstsedlar förren ninjernas upptåg.
Och en grundlig granskning av röst sedlar med mera går inte att få till på en vecka eller två sig vilket är vad de officiella recountsen*1 haft på sig.

Dvs de hinner inte göra en grundlig undersökning på en vecka om vi skall vara kritiska, det är för lite tid att göra annat än ytliga kontroller så skall valet granskas ordentligt då duger inte dessa undersökningar det måste vi inse.

1::https://apnews.com/article/election-2020-joe-biden-donald-trump-georgia-elections-f83fb36b92f776e81b91bfa141512d31
Publiserat November 24, 2020
Citat:
Counties were allowed to begin the machine recount at 9 a.m. Tuesday and they have until 11:59 p.m. on Dec. 2 to wrap it up.
Dvs det är en dryg vecka eller två de har på sig att göra en recount enligt artikel ovan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in