2021-08-07, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Huset har gått i släkten sedan det byggdes.

Ur Boken om Marielund:
”Familjen Bolin har ägt huset sedan det byggdes. Medicine doktor Ernst Bolin köpte fastigheten 1909 och anhöll om namnet Kullen. Två av Ernsts systrar köpte fastigheterna Rosentorp och Täppan. Här samlades således tre grannhus som ägdes av familjen Bolin.”
Utdrag ur den vackra boken finns här.

Det var användaren MarieMM som hittade och citerade, nån gång i våras tror jag, då innan partiets masspostande PR-troll hade tagit över tråden helt med sina retoriska one-liners och andra debattdödande struntinlägg, dvs sånt som gör den nästan oläslig numera därför att det är så fruktansvärt tidsödande att behöva vada igenom 50 goddagyxskaftinlägg för att hitta de användare som kommer med intressanta frågeställningar, insikter och infall och som stävar efter en någorlunda faktaunderbyggd diskussion. Tack till er som orkar!
Snyggt gräv och ännu ett område där ebbabisterna blir slagna på fingrarna när fakta fram kommer i dagen. Måste
kännas pinsamt för dem, varför avledningar och okvädningsord lär hagla ett tag.
2021-08-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Försöket hitta utdraget i den länk som hänvisas till bok_om_marielund_2016_exempel. Ingen av de 17 sidor som finns, nämns inte Brolin.
Det kan fortfarande vara med i de andra 250 sidor. Finns det någon som har ett ex. av boken?
Du kanske har större framgång om du försöker med namnet Bolin och inte Brolin.
2021-08-07, 18:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har nog missat det, titta på texten i stället för bilderna.
Jadu, och nu har jag läst en gång till och noggrannare och då kan väl du bekräfta att det inget står i detta polisförhör något om att Esbjörn kom till Kullen först som 15-åring (du visste ju det...eller hur?!). Det var nog inte du som direkt påstod så men några av de du har i dina svallvågor sa så - nej om någonstans så återfinns nog isf något sådant i polisförhöret om bilolyckan. Ska vi våga oss på å posta en länk till det - va säger du - du har väl det?
2021-08-07, 18:02
Medlem
Citat:
Har du sett något inlägg där jag hävdar att Esbjörn inte är avkomma till sin mor och far? Det måste ha slagit om för dig totalt nu.
Nej, men jag kanske hävdar det.
Ser inte Esbjörn lite mörk ut runt ögonen…?
2021-08-07, 18:05
Medlem
https://marielund.files.wordpress.com/2021/05/bok_om_marielund_2016_exempel.pdf

Är det en bild på det omtalade huset på sidan 43? Eller Är det endast ett liknande utan skogstomt?
2021-08-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Du kanske har större framgång om du försöker med namnet Bolin och inte Brolin.

Inte det heller. Kan finnas i resten av boken
2021-08-07, 18:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det var som tusan - ögnade precis igenom det men hittade inget - nåja här är det - jag trodde också det skulle stå där så det förvånade mig, men jag kan naturligtvis ha missat se det

https://anonfiles.com/D9V9ScA8u7/polisf_rh_r_pdf

Kolla bilderna av skövlingen - vilken stubbe - varför!!!

Vilken? Den på sidan 13 som är fälld för flera år sedan och det börjat växa svamp på?
2021-08-07, 18:10
Medlem
Citat:
Att hålla sig till fakta är faktiskt motsatsen till faktaresistens, kan du ge en källa till att Esbjörn är sonson till denne doktor Ernst Bolin?
Du är för mycket alltså. Skamlös som Ebba.
Nu när ni misslyckats få den elaka Ebba att framstå som lite mindre elak eftersom gården är en släktgård så kan ni väl återgå till att framhålla den illa skötta tomten som indikation på att hon inte är så elak som hon verkar?
2021-08-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det märks att du fyller i din okunskap på området med din agenda i ärendet, ja. Resultatet blir ren rappakalja, men det vet du inte eftersom du är för okunnig för att inse det.
Men jag styrker mina påståenden, det du kallar rappakalja, med citat - medan du styrker dina påståenden genom personangrepp och översittarfasoner.
2021-08-07, 18:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vilken? Den på sidan 13 som är fälld för flera år sedan och det börjat växa svamp på?
Nej den andra bilden - sen finns väl inget som kan växa så snabbt som svamp!
2021-08-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Fallfärdig sommarstuga anser jag också vara en felaktig beskrivning.
Inte flera generationer? Esbjörns föräldrar är en generation och Esbjörn är en generation, 1 + 1 = 2, vilket senast jag kollade det är - flera.

Sen undrar jag hur du menar att det inte spelar någon roll om huset ägts i familjen i 200 år om det inte ägts av flera generationer? Jag får inte ihop det men jag kanske tänker fel.

[Jag reserverar mig för att jag kan ha räknat fel då mina matematiska kunskaper är bristfälliga. Därför tacksam om någon kan kontrollräkna.]

Det är irrelevant för försäljningen menade jag .

Den har aldrig använts som permanentbostad, den har enbart sommarvatten, det är själva definitionen av en sommarstuga. Hela området är förövrigt byggt som sommarhus…. Esbjörns är väl ett av det sista husen som inte gjorts om till permanentbostad dock.

Huset är fallfärdigt, vi har väl alla vid det här laget sett bilderna ut värderingen…

Varför tror du det kommer kosta flera miljoner att få det i beboligt skick?
2021-08-07, 18:20
Bannlyst
Citat:
Men jag styrker mina påståenden, det du kallar rappakalja, med citat - medan du styrker dina påståenden genom personangrepp och översittarfasoner.
Du styrker dina felaktiga påståenden med att framhålla att en beskrivning av testsituationen utgör en sammanfattning av Esbjörns tillstånd och blundar för all annan information som står i det 26-sidiga utlåtandet, som avslutas med den sammanfattande bedömningen som en diagnos utgör.
Ja, det är mycket riktigt rappakalja och vittnar om en djup okunskap, om man nu väljer att kalla en spade för en spade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in