2021-08-07, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Han säger att han inte orkar ta bort mossan för att verifiera årtalet, så han vet alltså inte. Tror absolut att han huggit in ett årtal, mest troligt i senare ålder kanske runt 12-17 års ålder.

Enligt samma skribent, så var Esbjörns farfar läkare, men enligt en annan skribent så var det pappan som var det.

I artikeln står det ingenting om någon farfar. om huset var uppfört av Esbjörns släkt och ägts av dem sedan det byggdes borde det definitivt stått i artikeln, inte bara att Esbjörns föräldrar köpte huset.
Ja, om Brännström hade den uppgiften tillhanda.

Men om det här är en viktig uppgift kan det inte vara särskilt svårt att ta reda på den. Jag är mest förbryllad över narrativet att ägo i familjen i sjuttio år, bedöms som ett nyinköpt hus som det inte kan finnas något affektiinsvärde i.

Men Ebbabisterna upphör aldrig att förbrylla, precis som alla andra grupperingar som låter sig manipuleras och dompteras av en marionettspelerska.
2021-08-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, om Brännström hade den uppgiften tillhanda.

Men om det här är en viktig uppgift kan det inte vara särskilt svårt att ta reda på den. Jag är mest förbryllad över narrativet att ägo i familjen i sjuttio år, bedöms som ett nyinköpt hus som det inte kan finnas något affektiinsvärde i.

Men Ebbabisterna upphör aldrig att förbrylla, precis som alla andra grupperingar som låter sig manipuleras och dompteras av en marionettspelerska.

Har väl ingen bäring egentligen om det ägts i 200 0år eller 2 år… det folk reagerat på är att det benämnts som släktgård, när det varken är en gård eller ägts i flera generationer.

Ser väl bättre ut när man ska smutskasta någon att benämna det som släktgård än fallfärdig sommarstuga
2021-08-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Åh, herregud 😱 Detta blir allt mer bisarrt. Menar du att åldringstorteraren Binninge inte bara torterat Esbjörn psykiskt utan han har förmått psykologen Barry att tortyrstympa Esbjörn för att sänka hans kognitiva funktionsnivå?
Mycket ska man höra, men det där tror jag inte riktigt på.

Är det inte N.Armstark som utelämnar vissa delar? Hen tycks aldrig komma längre än till beskrivningen av Esbjörn I testsituationen innan hen hoppar till diagnos med vidhängande kod. Yttrandet är på 26 sidor. Kan det inte vara så att det på dessa 26 sidor under överstrykningarna döljer sig information som behövs för rättens bedömning av Esbjörn?
Tror du att det står något i övriga sidor som strider mot den sammanfattande beskrivningen av Esbjörn? Jag tvivlar faktiskt på det.
2021-08-07, 15:32
Medlem
Citat:
Tack, då var den saken också avklarad! Esbjörn har således huggit in årtalet som Ebbabisterna förnekar.

Han säger något annat i polisförhör.
2021-08-07, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du att det står något i övriga sidor som strider mot den sammanfattande beskrivningen av Esbjörn? Jag tvivlar faktiskt på det.
Testsituationen är verkligen inte en sammanfattande beskrivning. Det har du helt fått helt om bakfoten.

Om något är sammanfattande är det just diagnosen där allt vägs samman som man tidigare skrivit om för att koka ner till en syntetisk bedömning. Därför är det djupt inkompetent alternativt agendadrivet, att plocka ur ett brottstycke mitt i ett utlåtande ur en 26 sidor lång utredning och inbilla sig att detta fragment är talande för hela utredningen.
2021-08-07, 15:41
Medlem
Att makthavare beter sig svinaktigt är något vi (väljare) har all rätt att bli bestörta över och denna toppolitiker har förlorat all mänsklig heder i sin perversa åtrå till Esbjörn Bolins egendom.

Förstöra livet för en gammal gubbe för att förverkliga sin framgångsteologiska dröm om hans hus är så ondskefullt så att orden inte räcker till.

Att sitta på Fb och ljuga sida upp och sida ner för att dölja den fruktansvärt grymma behandlingen av stackars Esbjörn är nästan lika avskyvärt som handlingen i sig.
2021-08-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Som det står på åtskilliga ställen i inlämnade bilagor, samt i pressens artiklar, såväl som Ebbas egna uttalanden, så vill hon fullfölja köpet. Det är hennes uttalade huvudlinje. Det hon ville diskutera med Esbjörn var några förslag till lösning, plus att träffa Esbjörn och prata ut.
Men nu är Esbjörn av den bestämda uppfattningen att han inte ska fullfölja affären, och det var väl ett möte helt onödigt ? Ombuden debiterar väl 2.400:-/tim isch skulle jag tro.
Prata ut? Försoningsmöte eller?
Om det var det som syftet hade nog Binninge avrått Esbjörn att gå på mötet, men det ör ju som bekant klienten som avgör
Senast redigerad av Pilotyega 2021-08-07 kl. 15:48.
2021-08-07, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Han säger något annat i polisförhör.
Vad säger han där då?
2021-08-07, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Har väl ingen bäring egentligen om det ägts i 200 0år eller 2 år… det folk reagerat på är att det benämnts som släktgård, när det varken är en gård eller ägts i flera generationer.

Ser väl bättre ut när man ska smutskasta någon att benämna det som släktgård än fallfärdig sommarstuga
Fallfärdig sommarstuga anser jag också vara en felaktig beskrivning.
Inte flera generationer? Esbjörns föräldrar är en generation och Esbjörn är en generation, 1 + 1 = 2, vilket senast jag kollade det är - flera.

Sen undrar jag hur du menar att det inte spelar någon roll om huset ägts i familjen i 200 år om det inte ägts av flera generationer? Jag får inte ihop det men jag kanske tänker fel.

[Jag reserverar mig för att jag kan ha räknat fel då mina matematiska kunskaper är bristfälliga. Därför tacksam om någon kan kontrollräkna.]
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-07 kl. 16:01.
2021-08-07, 16:00
Medlem
Citat:
Vad säger han där då?

15 år om jag kommer ihåg rätt.
2021-08-07, 16:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Fallfärdig sommarstuga anser jag också vara en felaktig beskrivning.
Inte flera generationer? Esbjörns föräldrar är en generation och Esbjörn är en generation, 1 + 1 = 2, vilket är senast jag kollade det - flera.

Sen undrar jag hur du menar att det inte spelar någon roll om huset ägts i familjen i 200 år om det inte ägts av flera generationer? Jag får inte ihop det men jag kanske tänker fel.

[Jag reserverar mig för att jag kan ha räknat fel då mina matematiska kunskaper är bristfälliga. Därför tacksam om någon kan kontrollräkna.]
Ja å så är Esbjörns farfar en och Matz en fjärde. Jag har hittills inte sett någon definitiv uppgift som styrker att Esbjörns föräldrar köpte huset 1954 som det påstås. Av vem isf?
2021-08-07, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
15 år om jag kommer ihåg rätt.
Att han högg in det när han var 15 år?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in