2021-08-07, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja å så är Esbjörns farfar en och Matz en fjärde. Jag har hittills inte sett någon definitiv uppgift som styrker att Esbjörns föräldrar köpte huset 1954 som det påstås. Av vem isf?
Nej, jag har inte heller sett någon uppgift på ägaren innan Esbjörns föräldrar. Men jag tänker att det kanske inte spelar så stor roll heller, givet att jag räknade rätt om antal generationer. Vill du vara snäll och kontrollräkna åt mig? Vill ju inte att det ska bli fel och fara med osanning.
2021-08-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att han högg in det när han var 15 år?

Att första gången han besökte huset var han 15 år.
Detta var i sa I polisförhöret gällande trädfällningen
2021-08-07, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Ok. Då kanske det stämmer som nån påtalade att han vänt på siffrorna han högg in i stenen. Eller så var han yngre när han besökte huset första gången. Man får ändå ha med sig att vi pratar om en person med minnesproblematik.
2021-08-07, 16:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
15 år om jag kommer ihåg rätt.

Citat:
Att han högg in det när han var 15 år?

Citat:
Nej, jag har inte heller sett någon uppgift på ägaren innan Esbjörns föräldrar. Men jag tänker att det kanske inte spelar så stor roll heller, givet att jag räknade rätt om antal generationer. Vill du vara snäll och kontrollräkna åt mig? Vill ju inte att det ska bli fel och fara med osanning.

Citat:

Det var som tusan - ögnade precis igenom det men hittade inget - nåja här är det - jag trodde också det skulle stå där så det förvånade mig, men jag kan naturligtvis ha missat se det

https://anonfiles.com/D9V9ScA8u7/polisf_rh_r_pdf

Kolla bilderna av skövlingen - vilken stubbe - varför!!!
2021-08-07, 16:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det var som tusan - ögnade precis igenom det men hittade inget - nåja här är det - jag trodde också det skulle stå där så det förvånade mig, men jag kan naturligtvis ha missat se det

Jag förstår att Esbjörn blev ledsen. Det ser ju för jävligt ut.

Men vad som fångade mitt öga var de oranga markeringar på träden.

Kommer ni ihåg att Ebba skrev i sitt sista brev till Esbjörn att han inte behövde oroa sig. Att inte alla träden med oranga markeringar skulle ner. Utan att hon skulle diskutera dessa träd med kunnigt folk.

Var det inte ett jäkligt konstigt sätt att markera träd som eventuellt inte skulle ner. Med en stor blaffa färg. I mina ögon tyder det på att Ebba inte var riktigt sanningsenlig i brevet till Esbjörn.
2021-08-07, 16:31
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ja men det är efter att han har sagt att han har huggit in ett årtal. Fast nu ska ni se hur objektiv jag är i det här för jag ska göra ett litet ifrågasättande om Esbjörns bopåleinknackning. Årtalen är 45 o 54....kan Esbjörn nu med begynnande minnesproblem ha förväxlat siffrorna och att det är som 15-åring och inte som 6-åring som han knackade in årtalet. Visserligen finns det många barn som lär sig både läsa, skriva o räkna redan som 5-åringar. Nåja, hur som helst motsäger det ju inte uppgiften om att hans farfar har byggt huset och att det alls inte är inköpt av Esbjörns föräldrar utan ärvdes från Esbjörns farföräldrar.

Nåja min uppgift stöder jag bara på en tråduppgift från Pilotyega men kan någon annan säga vem som byggde huset om inte Esbjörns farfar var den personen? Huset lär utifrån annat inlägg vara färdigbyggt 1909

Huset har gått i släkten sedan det byggdes.

Ur Boken om Marielund:
”Familjen Bolin har ägt huset sedan det byggdes. Medicine doktor Ernst Bolin köpte fastigheten 1909 och anhöll om namnet Kullen. Två av Ernsts systrar köpte fastigheterna Rosentorp och Täppan. Här samlades således tre grannhus som ägdes av familjen Bolin.”
Utdrag ur den vackra boken finns här.

Det var användaren MarieMM som hittade och citerade, nån gång i våras tror jag, då innan partiets masspostande PR-troll hade tagit över tråden helt med sina retoriska one-liners och andra debattdödande struntinlägg, dvs sånt som gör den nästan oläslig numera därför att det är så fruktansvärt tidsödande att behöva vada igenom 50 goddagyxskaftinlägg för att hitta de användare som kommer med intressanta frågeställningar, insikter och infall och som stävar efter en någorlunda faktaunderbyggd diskussion. Tack till er som orkar!
2021-08-07, 16:47
Medlem
Citat:

Det har jag läst sen tidigare i tråden. Stubben var "tillverkad" innan deras affär.
Färg på träd markerra de som INTE skulle tas.
Foton tagna av JB och RO gruppen som inte visste något om vad som redan var avsågat.

Foton tagna till den polisanmälan som inte gjordes av Esb och som han inte visste om.
Senast redigerad av ba'loba 2021-08-07 kl. 16:50.
2021-08-07, 16:55
Medlem
Citat:
Testsituationen är verkligen inte en sammanfattande beskrivning. Det har du helt fått helt om bakfoten.

Om något är sammanfattande är det just diagnosen där allt vägs samman som man tidigare skrivit om för att koka ner till en syntetisk bedömning. Därför är det djupt inkompetent alternativt agendadrivet, att plocka ur ett brottstycke mitt i ett utlåtande ur en 26 sidor lång utredning och inbilla sig att detta fragment är talande för hela utredningen.
Du tror alltså att Esbjörns beteende vid testssituationen helt plötsligt strålar ut i att han helt plötsligt är orienterad till samtliga kvaliteter: person, plats, tid och situation och att han bara för ett ögonblick arbetar med hög koncentration och uthållighet. Men både före och efter detta så är han motsatsen.

Jo tjena, visst är det jag som är agendadriven och du helt neutral och objektiv…..
2021-08-07, 16:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja

Ur Boken om Marielund:
”Familjen Bolin har ägt huset sedan det byggdes. Medicine doktor Ernst Bolin köpte fastigheten 1909 och anhöll om namnet Kullen. Två av Ernsts systrar köpte fastigheterna Rosentorp och Täppan. Här samlades således tre grannhus som ägdes av familjen Bolin.”

Det var användaren MarieMM som hittade och citerade, nån gång i våras tror jag, då innan partiets masspostande PR-troll hade tagit över tråden helt med sina retoriska one-liners och andra debattdödande struntinlägg, dvs sånt som gör den nästan oläslig numera därför att det är så fruktansvärt tidsödande att behöva vada igenom 50 goddagyxskaftinlägg för att hitta de användare som kommer med intressanta frågeställningar, insikter och infall och som stävar efter en någorlunda faktaunderbyggd diskussion. Tack till er som orkar!
Åh....verkligen ett stort tack själv.....ja se här alla hur de bara vräkt ut en massa trådsanningar......en efter en avslöjas de. Se den här Pilotyega hade rätt även här som vågade påstå att kåken är en verklig släktgård....hrm...näst intill ja för å visa kompromissvilja
2021-08-07, 16:58
Medlem
Citat:

Du har nog missat det, titta på texten i stället för bilderna.
2021-08-07, 17:10
Medlem
Citat:
Åh....verkligen ett stort tack själv.....ja se här alla hur de bara vräkt ut en massa trådsanningar......en efter en avslöjas de. Se den här Pilotyega hade rätt även här som vågade påstå att kåken är en verklig släktgård....hrm...näst intill ja för å visa kompromissvilja
Nej nej nej, boken som berättar detta finns inte. Det är en trådsanning bara. Kan äta upp min Globalkniv på att Armen skriver så snart 😂😂😂
2021-08-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja

Ur Boken om Marielund:

Då återstår det bara att fastställa att doktor Ernst Bolin var Esbjörn Bolins farfar. För det råder tveksamheter kring detta.

Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Ovanstående har stått flera gånger i tråden, i olika varianter.
Men i Boken om Marielund står följande:

Kullen = Esbjörns/Ebbas hus

Kan Ernst ha varit Esbjörns farfar? Och om så många släktingar hade hus i krokarna från 1900-talets början, nog borde Esbjörn ha kommit dit tidigare än 1954?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in