Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Sentio har haft samma snedfördelning under lång tid. Man kan anta att de gör som de flesta har en pool med intervjuobjekt och de mäter förändringen inom gruppen. Men det är gruppens sammansättning som är fel från början.
SCB vaskar fram nya intervjuobjekt varje gång. Deras nackdel är den låga svarsfrekvensen, 45% eller något ditåt. Men den är ju i grunden ärlig, fler vill inte vara med helt enkelt.
Instituten som håller sig med en pool, så gott som alla, har naturligtvis betydligt högre svarsfrekvens svarar man inte blir man utslängd efter någon några, svarar ej!
Men SCB har svagheten att man måste identifiera sig. De ringde mig men efter att de i flera minuter frågade om mig och om jag verkligen var jag innan de kom till några OU frågor så hoppade jag av och la på. Den kvinnan som intervjuade vet ju vem jag är och skall sedan fråga ut mig om mina politiska åsikter. Även om de "anonymiserar" svaren så vet ju den som som ringer exakt vad jag tycker. Det gör att personer med PK-åsikter är överrepresenterade.
Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
När det gäller L så kan vi nog alla bara konstatera att de är oerhört splittrade i sin politik, vilket ju också är den allra största orsaken till att de stadigt ligger under 4% senaste åren.
Att ett sådant parti skulle hamna i en vågmästarroll vore en mardröm för både M, S och SD väl i klass med den mardröm som de nu befinner sig i pga C som har vågmästarrollen.
Ja de små "mittenpartierna" (Egentligen de mest extremistiska) L, C och MP förstör mycket i svensk politik. Alla regeringar blir globalistiska för de är alltid med och förstör (Ja sedan 2010).
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
I för sig. Men det är skumt att S till och med kan gå plus när SD exempelvis i förra kyrkovalet gick +50.000 röster och 2013 gick +22.000. Vilka är det SD tar rösterna ifrån då?
Tänk att SD i kyrkovalet 2009 fick 18.000 röster och i kyrkovalet nästa månad kommer komma en bra bit över 100.000 röster.
Kristna, SD tar röster från de som är religiösa oavsett vilket parti de har i vanliga fall. De gillar inte att kyrkan blir muslimsk och anti-kristen. Men samtidigt så lämnar kristna och SD-are svenska kyrkan och får inte rösta.