2021-08-07, 13:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terwe
Det verkar lite lustigt då båda skyltarna låg bakom bilen i gräset( det hade också fått sig lite värme) , om tanken var att ta med dem och det blev en explosion och det blev brunt i byxan så de släppte skyltarna till backen & lämnade platsen utan. . Tror inte Polisen tar lös skyltar från uppbrända bilar

Det verkar troligt. Därefter har fyra man packat in sig i den andra bilen och - enligt min mening - tagit vägen över Älvsbyn och Lycksele ned till E45 för vidare befordran till den somaliska enklaven Tjärna Ängar i Borlänge där Bahnans släkt bor.

Färden dit är strax under 100 mil och borde ta 12 timmar (utan paus). Under vägen måste de ha tankat.

Simon lämnades kvar. Hans kumpaner tog helt sonika hans morsas bil, körde upp den till Buddbyn och tuttade på den. Simon själv gjorde sig av med en puffra i gångtunneln under viadukten. Denna plats är avspärrad för biltrafik och kan bara nås till fots. Därefter gick han hem. Snuten grep honom snabbt efter att ha hittat de lösskruvade bilplåtarna som du talar om.

Jag undrar också om det varit någon märklig bilbrand i närheten av Borlänge i söndags eller måndags? Någon som vet?

Hade jag varit kvällstidningsredaktör hade jag erbjudit familjen Vestermark i Råneå en slant för en intervju.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-08-07 kl. 13:03.
Citera
2021-08-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det verkar troligt. Därefter har fyra man packat in sig i den andra bilen och - enligt min mening - tagit vägen över Älvsbyn och Lycksele ned till E45 för vidare befordran till den somaliska enklaven Tjärna Ängar i Borlänge där Bahnans släkt bor.

Färden dit är strax under 100 mil och borde ta 12 timmar (utan paus). Under vägen måste de ha tankat.

Simon lämnades kvar. Hans kumpaner tog helt sonika hans morsas bil, körde upp den till Buddbyn och tuttade på den. Simon själv gjorde sig av med en puffra i gångtunneln under viadukten. Denna plats är avspärrad för biltrafik och kan bara nås till fots. Därefter gick han hem. Snuten grep honom snabbt efter att ha hittat de lösskruvade bilplåtarna som du talar om.

Makes sense. Fast frågan är ju hur polisen kopplar den utbrända bilen till FL's mord? Har någon sett samma bil på brottsplatsen? Eller har SV sjungit så han blev häktad? Jag menar - annars kunde han ju bara erkänt den uppbrunna bilen och inget mer.
Citera
2021-08-07, 13:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Makes sense. Fast frågan är ju hur polisen kopplar den utbrända bilen till FL's mord? Har någon sett samma bil på brottsplatsen? Eller har SV sjungit så han blev häktad? Jag menar - annars kunde han ju bara erkänt den uppbrunna bilen och inget mer.

Bilen kan kopplas till honom. Om någon också har sett honom vid Notviken så är han stekt. Det faktum att han greps i Luleå indikerar dessutom kumpaner, eftersom han inte kan köra två bilar själv (om han nu skulle ta på sig bilbranden). Har någon sett honom i Luleå samtidigt som bilen brann, så indikerar detta minst två kumpaner, eftersom det då måste handla om två bilar som kör mellan Luleå och Boden. Polisläckan tipsade f.ö. Aftonbladet redan på söndagen att bilen var inblandad i mordet.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-08-07 kl. 13:18.
Citera
2021-08-07, 13:26
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Om nu inte FL har barn då vem är då målsägande?? Någon minderårig i vart fall…
Mamma och syster.
Citera
2021-08-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Om nu inte FL har barn då vem är då målsägande?? Någon minderårig i vart fall…

Mamma och lillebror gissningsvis

Inklipp från Kuriren:
” Under helgen blev Luleåadvokaten Carolina Holmberg utsedd som målsägandebiträde, vilket betyder att hon blir offrets närmsta släktingars advokat.

– Det är främst mamman och en lillebror som är målsägare i det här ärendet. Jag har inte hunnit prata med dem ännu eftersom jag inte befinner mig i Norrbotten.”
Citera
2021-08-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Frida hade barn som var omhändertagen, tror placerad hos någon släkting. Det är väl dessa som är vårdnadshavare.

Citat:
Ursprungligen postat av g930
Mamma och lillebror gissningsvis

Inklipp från Kuriren:
” Under helgen blev Luleåadvokaten Carolina Holmberg utsedd som målsägandebiträde, vilket betyder att hon blir offrets närmsta släktingars advokat.

– Det är främst mamman och en lillebror som är målsägare i det här ärendet. Jag har inte hunnit prata med dem ännu eftersom jag inte befinner mig i Norrbotten.”

Enligt intenog är det Fridas omhändertagna barn, som ingen någonsin, inte ens hon själv i livet, känt till innan han trollade om det i tråden.
Citera
2021-08-07, 13:50
Medlem
Fibonaccitals avatar
Vad i helvete är det som pågår i Luleå?

Känns ju som rena Chicago där uppe.
Folk där uppe vågar ju snart inte gå ut.

Oro efter andra våldsdådet i Luleå på kort tid

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/oro-efter-andra-valdsdadet-i-lulea-pa-kort-tid

Oro bland de boende

Förra fredagen sköts en 25-årig kvinna till döds i Notviken och igår kväll attackerades en man av en maskerad man med ett tillhygge. De flesta som SVT pratar med på platsen frågar sig vad som håller på att hända med Luleå.
Citera
2021-08-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Enligt intenog är det Fridas omhändertagna barn, som ingen någonsin, inte ens hon själv i livet, känt till innan han trollade om det i tråden.
Kan vi inte bara sluta prata om intenog. Jag skiter i hur mycket han verkar veta. Han verkar ju bara köra hagelgevärsmetoden. Avfyra en massa påståenden med stor spridning tills något av dem tycks träffa rätt. Det spelar liksom ingen roll om han tycks ha en viss grundkunskap om knarkvärlden i Luleå, det mesta är ju ändå bara skitsnack.
Citera
2021-08-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrbtnANON
Kan vi inte bara sluta prata om intenog. Jag skiter i hur mycket han verkar veta. Han verkar ju bara köra hagelgevärsmetoden. Avfyra en massa påståenden med stor spridning tills något av dem tycks träffa rätt. Det spelar liksom ingen roll om han tycks ha en viss grundkunskap om knarkvärlden i Luleå, det mesta är ju ändå bara skitsnack.
Tycker han har bra lkoll på läget. Ingen annan har gett mer onfo om läget i stan.
Simon måste ha pratat. Allt tyder på det.
Citera
2021-08-07, 14:11
Medlem
Så mest troligt 4 skott och 3 bilar.
En av bilarna åkte mot gångtunneln, två i nordvästlig riktigt enligt ett vittne.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/en-dod-efter-skottlossning-i-lulea

https://www.expressen.se/nyheter/gymnasievannen-efter-mordet-chockerande/

Det finns också belägg för att FL varit inblandad i narkotikabrott och vapenbrott.
Samt att kriminella element från Stockholmstrakten ska ha begått brott i Luleå. Att SV är misshandelsdömd.
Detta finns dokumenterat i annan form än endast Flashback kommentarer.

Vad har vi mer konkret som går att bevisa och inte bara rör sig om trådsanningar och desinformation?
Citera
2021-08-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittut14
Du har dålig koll...
1. JA

Eller så är han ytterligare en av dom som försöker lägga ut villospår.
Citera
2021-08-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l0c0
Missbruk är ärftligt, går långt tillbaka i L*ndinsläkten, de slåss inbördes t.o.m, bror mot bror, kusin mot kusin. På fars sida H*lsius, ja de är inte kända för nykterister i alla fall.

Landin är inget man kan svänga sig med som namn, kan ha att göra med Landinarna som driver Jock, som tror de äger allt.

Så, nä, Landin är inget namn man går hem med.

Trash + trash blir?

Oj, här stank det skit! Kanske du skulle ta ut dina aggressioner mot landinsläkten någon annanstans för det här hör ju då fan inte hit om du nu inte sitter här och tycker att FL förtjänade sin död för att hon råkade bära på efternamnet, och har hennes missbruk med landinsläkten att göra så borde hon verkligen aldrig hamnat där och det vet du lika väl som jag din sopa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in