2021-08-07, 13:35
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Har du upptäckt ”Svennes” först nu efter 20 (?) år?
Klart bättre än ”Kalles”
Till och med min katt föredrar ”Svennes”.
Eftersom svennes kaviar innehåller så mycket mjölk så är det inte konstigt att katten föredrar den.
Citera
2021-08-07, 13:43
Medlem
101.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill
Visst alla har olika smak, men märker man stor skillnad på "Svennes" än "Kalles"? Eller kanske någon av de andra; "Isbjörnens", "Klädesholm" eller t.o.m ICA's egna?

Svennes är en blanding av Torsk och Sej-rom, tycker den smakar mjäkigt i jämförelse med Kalles. Men Svennes har likväl varit standard i kylskåpet ett par år tidigare, numera Kalles all the way.

Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Mycket fett och mycket socker är det - undrar varför de inte säljer ren torsrom längre - då kan man bland själv och ha mindre socker, fett och konserveringsmedel

Man får höra direkt med fiskhandlarn eller rökeriet, går definitivt att lösa.
Citera
2021-08-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101.
Svennes är en blanding av Torsk och Sej-rom, tycker den smakar mjäkigt i jämförelse med Kalles. Men Svennes har likväl varit standard i kylskåpet ett par år tidigare, numera Kalles all the way.

Man får höra direkt med fiskhandlarn eller rökeriet, går definitivt att lösa.

Jag syftade på Abbas Torskrom i burk - var lite otydlig. Det var mycket gott och man kunde välja tillbehör, ev tillagning och blandning med andra ingredienser själv.
Citera
2021-08-07, 13:49
Medlem
Manschauvinistens avatar
Svennes smakar lite väl mycket fisk för min smak. Ingen vidare hit.
Kalles är inget att hänga heller.
Isbjörnens kaviar däremot, där har vi en bra kaviar!
Citera
2021-08-07, 13:59
Medlem
101.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Jag syftade på Abbas Torskrom i burk - var lite otydlig. Det var mycket gott och man kunde välja tillbehör, ev tillagning och blandning med andra ingredienser själv.

Hot damn! Och nu saknar jag något som jag för någon minut sedan inte visste funnits.
Citera
2021-08-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101.
Hot damn! Och nu saknar jag något som jag för någon minut sedan inte visste funnits.

Det finns t o m tråd om detta tragiska frånfälle!

https://www.google.com/search?q=abba...hrome&ie=UTF-8

(FB) Torskrom på burk
Citera
2021-08-07, 14:10
Medlem
Har du provat Ejderns smörgåskaviar. Den smakar rätt annorlunda, mycket mer rom i den.
Citera
2021-08-07, 14:13
Medlem
Svennes är lösare i konsistensen, vilket jag inte gillar.. smakmässigt är den god.

Jag kör på Kalles.
Citera
2021-08-07, 14:15
Medlem
krings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagetBak
Har du provat Ejderns smörgåskaviar. Den smakar rätt annorlunda, mycket mer rom i den.
När jag bodde i Sverige köpte jag alltid Ejderns. Nu var det många år sedan men, jag vill minnas att den var lite åt det rökiga hållet. Mycket god.
Citera
2021-08-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Eftersom svennes kaviar innehåller så mycket mjölk så är det inte konstigt att katten föredrar den.
Var f-n ser du den mjölken?
Sockersaltad TORSK- och SEJROM (40 %), rapsolja, socker, vatten, potatisflingor, salt, tomatpuré, konserveringsmedel (natriumbensoat) och antioxidationsmedel (askorbinsyra).
Citera
2021-08-07, 14:24
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Var f-n ser du den mjölken?
Sockersaltad TORSK- och SEJROM (40 %), rapsolja, socker, vatten, potatisflingor, salt, tomatpuré, konserveringsmedel (natriumbensoat) och antioxidationsmedel (askorbinsyra).
Svennes är väl den där kaviarn med gräddfil i?
Citera
2021-08-07, 14:30
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Eldorados kaviar är överlägset bäst. Och billigast
Lidls är billigare om du insåg att de ofta har rabatt på 25-30%. När det väl är rabatt så köper man på sig en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in