Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-08-07, 12:35
Medlem
McMakrills avatar
På mina äggmackor brukar jag ha kaviar o kollade nyligen på alternativ till "Kalles". Finns en hel del;
https://www.ica.se/handla/sok/kaviar

Men så såg jag "Svennes" o tyckte det var löjligt. Det låter som en dålig imitation av klassikern, "Kalles". Men vem vet? Är den godare? 2 kr billigare i.a.f.

Är den värd att prova? 24,50 till skillnad på 26,50 spelar ingen roll för mig i detta fall. Men det är själva kaviaren som är intressant. Vill ju ha gott o har alltid kört "Kalles".

Visst alla har olika smak, men märker man stor skillnad på "Svennes" än "Kalles"? Eller kanske någon av de andra; "Isbjörnens", "Klädesholm" eller t.o.m ICA's egna?
Citera
2021-08-07, 12:41
Medlem
Barney Calhouns avatar
Jag tycker svennes är godare så jag köper enbart den.
Rågrut med svennes och flera skivor edamer är kanon.
Tidigare var det kalles av tradition, man har ju växt upp med den.
Citera
2021-08-07, 12:42
Oj, Svennes kaviar har väl funnits i 20 år eller så. Ingen större skillnad, men å andra sidan är jag långt ifrån en finsmakare av kaviar.
Citera
2021-08-07, 12:55
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill
På mina äggmackor brukar jag ha kaviar o kollade nyligen på alternativ till "Kalles". Finns en hel del;

Men så såg jag "Svennes" o tyckte det var löjligt. Det låter som en dålig imitation av klassikern, "Kalles". Men vem vet? Är den godare? 2 kr billigare i.a.f.

Är den värd att prova? 24,50 till skillnad på 26,50 spelar ingen roll för mig i detta fall. Men det är själva kaviaren som är intressant. Vill ju ha gott o har alltid kört "Kalles".

Visst alla har olika smak, men märker man stor skillnad på "Svennes" än "Kalles"? Eller kanske någon av de andra; "Isbjörnens", "Klädesholm" eller t.o.m ICA's egna?
Pacific Kaviar som säljs på ICA är både godare och billigare än Kalles/Svennes - testa den istället..

https://handlaforetag.ica.se/stores/...020919/details
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2021-08-07 kl. 13:00.
Citera
Medlem
1335991s avatar
Citat:

Svennes är helt okej, tkr jag.
Den enda kaviar jag köper.

Isbjörnens kaviar är helt värdelös.

ICAS får godkänt, men, jag köper hellre Svennes.
Citera
Medlem
TheJackets avatar
Eldorados kaviar är överlägset bäst. Och billigast
Citera
2021-08-07, 12:57
Medlem
Fettsugnings avatar
Köper bara Svennes eller Klädesholmen. Helt överlägsna Kalles.
Citera
2021-08-07, 13:01
Medlem
Maskotens avatar
Kalles är bra, svennes är ok. Änglamarks kaviar är bättre än svennes men sämre än kalles.
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Eldorados kaviar är överlägset bäst. Och billigast
Eldorado är den billigaste skiten som finns. All mat därifrån tillverkas av sågspån och slask.
Citera
2021-08-07, 13:04
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Kalles är bra, svennes är ok. Änglamarks kaviar är bättre än svennes men sämre än kalles.

Eldorado är den billigaste skiten som finns. All mat därifrån tillverkas av sågspån och slask.

Eldorados kaviar är den godaste. Punkt.
Citera
2021-08-07, 13:08
Medlem
Brukar slå emellan med dill kaviar! Himla god den med. Pacific kaviar är god men för tunn ejdern är bra men dyr.
Citera
2021-08-07, 13:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Har du upptäckt ”Svennes” först nu efter 20 (?) år?
Klart bättre än ”Kalles”
Till och med min katt föredrar ”Svennes”.
Citera
2021-08-07, 13:21
Medlem
Citat:

Mycket fett och mycket socker är det - undrar varför de inte säljer ren torsrom längre - då kan man bland själv och ha mindre socker, fett och konserveringsmedel

Näringsvärde per 100 g: Energi 1650 kJ/ 400 kcal, Fett 33 g varav mättat fett 2,5 g, enkelomättat 21 g, fleromättat 9,5 g, Kolhydrat 16 g varav socker 12 g, Protein 9,5 g, Salt 6,2 g

Utvald sockersaltad TORSKROM (52%), rapsolja, socker, potatisflingor, tomatpuré, salt, konserveringsmedel (kaliumsorbat), antioxidationsmedel (askorbinsyra).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in