Citat:
Ursprungligen postat av
McMakrill
På mina äggmackor brukar jag ha kaviar o kollade nyligen på alternativ till "Kalles". Finns en hel del;
https://www.ica.se/handla/sok/kaviar
Men så såg jag "Svennes" o tyckte det var löjligt. Det låter som en dålig imitation av klassikern, "Kalles". Men vem vet? Är den godare? 2 kr billigare i.a.f.
Är den värd att prova? 24,50 till skillnad på 26,50 spelar ingen roll för mig i detta fall. Men det är själva kaviaren som är intressant. Vill ju ha gott o har alltid kört "Kalles".
Visst alla har olika smak, men märker man stor skillnad på "Svennes" än "Kalles"? Eller kanske någon av de andra; "Isbjörnens", "Klädesholm" eller t.o.m ICA's egna?
Mycket fett och mycket socker är det - undrar varför de inte säljer ren torsrom längre - då kan man bland själv och ha mindre socker, fett och konserveringsmedel
Näringsvärde per 100 g: Energi 1650 kJ/ 400 kcal, Fett 33 g varav mättat fett 2,5 g, enkelomättat 21 g, fleromättat 9,5 g, Kolhydrat 16 g varav socker 12 g, Protein 9,5 g, Salt 6,2 g
Utvald sockersaltad TORSKROM (52%), rapsolja, socker, potatisflingor, tomatpuré, salt, konserveringsmedel (kaliumsorbat), antioxidationsmedel (askorbinsyra).