2021-08-07, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Om du läser allt ska du se att det jag skriver stämmer.
Slutsatsen jag citerade är korrekt.

Det står ingenstans att det är baserat på avsaknad av underlag och att det ska göras en utredning. Det är ju utredningens resultat de nämner i utlåtandet.
Du får gärna citera var det ska stå eftersom jag inte kan hitta det.
2021-08-07, 12:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ah, du hojtade till!
Jag tycker artikeln i Psychology today väl beskriver vilka karakteristiska drag som psykopatioda kvinnor har.

"Female psychopaths are different. They’re more covert about their narcissistic tendencies. They smile and praise you face-to-face but think they are better than you behind your back."

"Female psychopaths are better equipped to fly under the radar. This is because they tend to display their aggression relationally. They spread gossip about you at work. They gaslight you to the point that you doubt your own sanity. They leech off you and manipulate you into doing their bidding. They are master puppeteers, pushing everyone’s buttons and pulling people’s strings to get what they want."

"In the end, the difference comes down to this: Male psychopaths throw punches; female psychopaths throw shade."

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-social-thinker/201811/how-identify-female-psychopath

Är det nåt av det här som du känner igen från Ebbas beteende under den här fastighetsaffären, eller vill du ha hjälp att få det skrivet på näsan på dig?

Om man pratar om att matcha påstådda beteenden mot diagnoser, så finns det en intressant TED-talk om det. Kontentan från den är att alla matchar inte bara en diagnos, utan flera, om man börjar pricka av listorna. Så är man psykopat (eller annan valfri diagnos) bara för att 5/10 punkter matchar på en lista?
2021-08-07, 12:11
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det har stått i tråden att Binninge torterat Esbjörn psykiskt. Menar du att det inte var sant?

Har Binninge gått över ifrån att tortera unga flickor med kniv till att ge sig på äldre personer?

Han är visserligen ett svin men att du drar upp tortyr av Esbjörn är kanske lite överdrivet, nu hittar du nog på och kommer med dina vanliga överdrifter.

Håll dig till att förklara vad ett hus är.
2021-08-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Varför låter Ebba sina barn krypa upp i knät på en 81-årig, främmande farbror under en pandemi?

Hon har inte låtit barnen krypa upp i knäet på en 81 årig farbror.
Jag pekar på hur det kunde ha varit om affären gått igenom och Esb hade kunnat gå förbi och pratat med ungarna.
2021-08-07, 12:19
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Varför låter Ebba sina barn krypa upp i knät på en 81-årig, främmande farbror under en pandemi?
Något är fundamentalt fel när en mor använder sina små barn för att förmå någon att göra som hon vill. Oavsett om det är pandemi eller inte. Hon försökte ju bildligt talat med med samma knep i stämningsansökan, men domstolen var kallsinnig.
2021-08-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag kan inte hålla med om ordet blåsa i detta sammanhanget. Priset befinner sig inom marknadsvärdet, han har haft rätt god tid att tänka igenom affären och har kunnat göra sig okontaktbar långt innan köpekontrakt tecknades.

Visst finns det saker som man kan resa frågetecken kring, det här med att det är personer som befinner sig i en jävsförhållande med Ebba som är med i affären, som jag tycket att hon har varit oförsiktigt med. Som partiledare är det mycket viktigt att se till att ryggen alltid är fri, att minsta lilla grej kan blåsas upp. Affären hade säkert kunnat skötas bättre, men att kalla detta för en blåsning är att gå för långt, om man inte kan presentera bevis för detta.

Jag undviker att gå i längre svaromål om att det såklart är mest synd om SD, tänker att det finns några järnrör, lite bombpreparat och lite hot och sånt som blåst förbi relativt smärtfritt.
Juholt fick ju löpsedel väja dag i 10 månader för att han hade reguljärt dambesök i sin politikerlägenhet utan att ha anständigheten att kräva henne på hyra.

Hursom, själv tycker jag fastighetsaffärer liknar rätt mycket en blåsning eftersom alla inblandade är just Ebbas kompisar.

Esbjörn befinner sig i ett underläge på så många sätt, han är lite gammal, inte lika snabb i huvudet längre.
Hon är ung och känd. Framfusig och expert på att prata och argumentera.
Till hjälp har hon en mäklare och en PR-konsult, alla tillhörande hennes personliga krets.

Han sitter själv med sina minnesproblem och sin tremor.
Säger nej ett par gånger först.
Tycker att dom tjatar väldigt mycket.
Plötsligt är kontraktet påskrivet liksom.
2021-08-07, 12:33
Medlem
Citat:
Jag undviker att gå i längre svaromål om att det såklart är mest synd om SD, tänker att det finns några järnrör, lite bombpreparat och lite hot och sånt som blåst förbi relativt smärtfritt.
Juholt fick ju löpsedel väja dag i 10 månader för att han hade reguljärt dambesök i sin politikerlägenhet utan att ha anständigheten att kräva henne på hyra.

Hursom, själv tycker jag fastighetsaffärer liknar rätt mycket en blåsning eftersom alla inblandade är just Ebbas kompisar.

Esbjörn befinner sig i ett underläge på så många sätt, han är lite gammal, inte lika snabb i huvudet längre.
Hon är ung och känd. Framfusig och expert på att prata och argumentera.
Till hjälp har hon en mäklare och en PR-konsult, alla tillhörande hennes personliga krets.

Han sitter själv med sina minnesproblem och sin tremor.
Säger nej ett par gånger först.
Tycker att dom tjatar väldigt mycket.
Plötsligt är kontraktet påskrivet liksom.

Hur kommer det sig då att han kunde säga NEJ när Majken la ett bud?
Majken var ju hans "polare" som han umgicks med och bodde hos till och från samt gjorde dagsverken hos henne.
Hur kunde han uppmana ett NEJ där?

Svaret är att det var för lågt bud.
2021-08-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Något är fundamentalt fel när en mor använder sina små barn för att förmå någon att göra som hon vill. Oavsett om det är pandemi eller inte. Hon försökte ju bildligt talat med med samma knep i stämningsansökan, men domstolen var kallsinnig.

Just ja, hade helt glömt det!
Jo, folk verkar mest bara vara pjäser i Ebbas liv. Om dom inte är roliga att festa med såklart.

Sanningen är väl att i hennes ögon är marken under Esbjörns fötter värd mer än gubben själv. Synd att det skulle blandas in pjäser som Ebba inte har kontroll över, men då får hon väl slå omkull dom också.
2021-08-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hur kommer det sig då att han kunde säga NEJ när Majken la ett bud?
Majken var ju hans "polare" som han umgicks med och bodde hos till och från samt gjorde dagsverken hos henne.
Hur kunde han uppmana ett NEJ där?

Svaret är att det var för lågt bud.

Kan ju vara så att hon inte kopplade in ett team av mäklare och pr-konsulter för att bearbeta Esbjörn.

Eller att hon respekterade ett nej, vilket Ebba inte gjorde.
2021-08-07, 12:38
Medlem
Citat:
Kan ju vara så att hon inte kopplade in ett team av mäklare och pr-konsulter för att bearbeta Esbjörn.

Eller att hon respekterade ett nej, vilket Ebba inte gjorde.

Det var inget bearbetningsteam.
Låter som om det var lappar i brevlådan med dollartecken på och presenter skickade och löften om....
Det var en gemensam bekant som frågade om det fanns intresse av att sälja.

Det var ett mycket högre pris.
2021-08-07, 12:40
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Berätta om vad Ebbas syfte med mötet var?
Att få Esbjörn att fullfölja försäljning? Det är väl den enda anledningen. Skulle mötet avhandla att Ebba backar hade ett möte inte varit nödvändigt.
Men berätta nu!
Jag vill veta syftet med mötet

Som det står på åtskilliga ställen i inlämnade bilagor, samt i pressens artiklar, såväl som Ebbas egna uttalanden, så vill hon fullfölja köpet. Det är hennes uttalade huvudlinje. Det hon ville diskutera med Esbjörn var några förslag till lösning, plus att träffa Esbjörn och prata ut.
2021-08-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har du sett på fan ditt envishuvud - här har du länken! Så då stämmer det inte att han kom till gården först på mitten av femtiotalet. Han har minnen ända till tio år tidigare. Fast det kan man ha med den diagnos som han har eller hur?

Överst kan alltså stämma att det är hans farfar som byggt gården.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

ca 1 minut in på videon
Vi får se när han gräver fram stenen ur mossan vad som står på den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in