2021-08-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Esbjörn har uttalat sin uppfattning i förhör, under MUF och i media. Att kalla det att Esbjörn är satt med munkavle är en lögn.
Esbjörns uppfattning i media är att han ångrar försäljningen på grund av att han sålde en skogstomt och Ebba Busch lät avverka träd. Det stämmer inte riktigt med de grunder Binninge och Berg angett för att häva avtalet. Vem av dem ljuger?
2021-08-07, 11:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tack!

Vidare glädjer det mig att du oxå tycker att Ebba fick Esbjörn att känna sig smickrad och uppskattad. För mig är det oetiska metoder vid ett husköp.
Jag tycker oxå att det vore skönt att avliva trådsanningar.

Men inser att det inte kommer att bli lätt. Då jag anser att du inte säger sanningar i ditt avlivningsförsök.

• Esbjörn fick inte avslag på ansökan om godman på grund av bristande behov. Utan på grund av bristande dokumentation. Han skulle ha behövt kontakta soc på sin kommun och fått em utredning.

• Som sagt vi vet inte vem som ägde huset tidigare. Esbjörn talar i någon intervju om en sten med ingraverat årtal. 1945 eller 1946 säger han.

du.
Jag har fetat - ja det såg jag också helt nyligen och då var han ju bara 5-6 år. Pilotyega sa förut att det är Esbjörns farfar som har byggt huset.
2021-08-07, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörns uppfattning i media är att han ångrar försäljningen på grund av att han sålde en skogstomt och Ebba Busch lät avverka träd. Det stämmer inte riktigt med de grunder Binninge och Berg angett för att häva avtalet. Vem av dem ljuger?
Om det är det enda du lyckats ta till dig av vad Esbjörn sagt, föreslår jag att du ser om intervjuerna med honom och läser förhören igen.
2021-08-07, 11:08
Medlem
Citat:
Tack!

Vidare glädjer det mig att du oxå tycker att Ebba fick Esbjörn att känna sig smickrad och uppskattad. För mig är det oetiska metoder vid ett husköp.
Jag tycker alltid att man ska få sina medmänniskor att känna sig smickrade och uppskattade. Det blir konstigt om snälla och trevliga kunder måste uppträda otrevligt så fort de vill köpa något för att köpet ska anses vara etiskt genomfört. Det skulle dessutom bli jobbigt för säljarna.
2021-08-07, 11:11
Medlem
Citat:
Tack!

Jag tycker oxå att det vore skönt att avliva trådsanningar.

Men inser att det inte kommer att bli lätt. Då jag anser att du inte säger sanningar i ditt avlivningsförsök.

• Esbjörn fick inte avslag på ansökan om godman på grund av bristande behov. Utan på grund av bristande dokumentation. Han skulle ha behövt kontakta soc på sin kommun och fått em utredning.

• Som sagt vi vet inte vem som ägde huset tidigare. Esbjörn talar i någon intervju om en sten med ingraverat årtal. 1945 eller 1946 säger han.

•Husets tomtgräns ligger mot en sjö. Om du söker sjötomt eller strandtomt på Hemmet ska du se att det är vad som i folkmun och på mäklarspråk är en sjötomt.

• Bryggan vara eller inte vara är ju egentligen en icke fråga. För både Ebba och Esbjörn vill ju ha huset oavsett det finns brygga eller inte. Jag måste dock fråga varför är bilden från 80-talet svart vit? Dessutom så hävdas ju här att inget gjorts på huset på 50 år. Men byggt brygga har de gjort menar du.
En ansökan drogs ju tillbaka - och du säger att en avslogs, i inlagorna med motivering att Esbjörn inte är i behov an en godman dels då han inte är dement och dels på grund av att fullmakten redan täcker alla behov. Det har uppenbart gjorts mer än en ansökan.

Huset har såvitt det är känt inte ägts av Esbjörns familj innan 1954...
att det finns en sten med ett årtal betyder inte att det har något med saken att göra.

Det var rätt vanligt att man fotade med svartvit film på 70-80 talet eftersom man kunde framkalla och förstora själv. En av de vanligaste hobbyerna på den tiden - att fota och framkalla.
2021-08-07, 11:12
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du svarade ju inte på om han var nöjd med att bli demensförklarad
Att bli påtvingad en god man, och att bli skinnad genom en generalfullmakt.
Tror du på allvar NÅGON hade varit glad över något sådant?

Att få hjälp med räkningarna kräver inget av ovanstående. Varken att man är demensförklarad, har en god man eller en genenralfulmakt.
Är han nöjd med att folk gått ut i media och berätta att han inte ens kan torka sig själv i röven?
Hade du varit glad över det - och än värre, tänk om det inte är sant? Vad ger det för bild av honom - hur ska man någonsin kunna få upprättelse efter något sådant? Hur kommer folk att se på honom framöver - när detta är över? Förstår du inte att de har förnedrat honom något så fruktansvärt - och det offentligt i media att han för alltid kommer vara illa omtyckt?
ÄR det något alla går och drömmer om - eller bara du?
Hur skulle jag kunna veta vad Esbjörn känner för saker, jag känner ju inte honom. Däremot gav jag dig ett utdömande svar om hur jag tänkte om saken. Vidare tycker jag att det du skriver om hur folk kommer att se på Esbjörn efter detta tyder på en förskräcklig människo syn.

För att tydliggöra så har det ju inte kommer fram något som tyder på att människorna runt Esbjörn förskingrar hans pengar, vill honom illa eller något annat av allt det du påstår.

Enligt mig är ju Ebba den som gjort Esbjörn illa. Ett påstående jag har resonerat kring och klart och tydligt lyft fram saker som hänt som tyder på att mina tankar stämmer.

För övrigt tycker jag ditt inlägg är rent skitsnack. Där du ingenstans resonerar kring dina åsikter.
2021-08-07, 11:14
Medlem
Citat:
Om det är det enda du lyckats ta till dig av vad Esbjörn sagt, föreslår jag att du ser om intervjuerna med honom och läser förhören igen.
Det är en av uttalandena, det innebär inte att det är det enda, vi kan gärna ta det uttalande för uttalande. Vi kan börja med den första artikeln där han glömde att han skrivit avtal, sen kan vi ta den i Tv4 om skogstomten, sen kan vi ta den där han inte såg i månljuset av kandelabrarna (den du tagit fasta på) eller hur vill du helst att vi ska analysera hans uttalanden i media?
2021-08-07, 11:15
Medlem
Citat:
Hur skulle jag kunna veta vad Esbjörn känner för saker, jag känner ju inte honom. Däremot gav jag dig ett utdömande svar om hur jag tänkte om saken. Vidare tycker jag att det du skriver om hur folk kommer att se på Esbjörn efter detta tyder på en förskräcklig människo syn.

För att tydliggöra så har det ju inte kommer fram något som tyder på att människorna runt Esbjörn förskingrar hans pengar, vill honom illa eller något annat av allt det du påstår.

Enligt mig är ju Ebba den som gjort Esbjörn illa. Ett påstående jag har resonerat kring och klart och tydligt lyft fram saker som hänt som tyder på att mina tankar stämmer.

För övrigt tycker jag ditt inlägg är rent skitsnack. Där du ingenstans resonerar kring dina åsikter.
jag ska ge dit ett enkelt svar.
INGEN frisk människa vill bli demensförklarad i syfte att bli berövad sin rättshandlingsförmåga.
Det är bland det jävligaste du kan utsätta en person för.
Jag kände en person vars barn försökte just detta - och han dog olycklig, bitter och som ovän med barnen.
Man behöver inte svamla ut i en massa känslor och snömos för att svara på det.
2021-08-07, 11:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ja och Barry har gett Esbjörn diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Steget till kristallklar som du kallat Esbjörn, är mycket långt ifrån lindrig kognitiv funktionsnedsättning.
Så nu har en psykolog utan att ha den grundläggande medicinska undersökningen enligt han själv satt en diagnos ?
2021-08-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har fetat - ja det såg jag också helt nyligen och då var han ju bara 5-6 år. Pilotyega sa förut att det är Esbjörns farfar som har byggt huset.
Länka gärna till intervjun där Esbjörn ristat årtal i en sten när han var 5-6 år gammal. Jag har bara läst ett polisförhör där han säger att han såg huset första gången när han var 15 år gammal.
2021-08-07, 11:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det är möjligt. Säg att de umgås ibland, vad är oddsen för att de med 20 mil emellan råkade umgås just där och då? Vad är oddsen för att Binninge råkade försäga sig i sällskap av någon han måste veta är journalist?

Nej, kontakten måste ha varit från Binninge till Brännström i det här fallet. För mycket om och men för att Brännström skulle ha fått nys om det här. Hur skulle det gått till?
Ja självklart är det den vägen.
Hur skulle deg annars vara. En del verkar tro att Bränström är synsk
2021-08-07, 11:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Oavsett om jag framstår som ett troll eller inte så måste ni förstå att det är jättesvårt att få Kpmlr att förstå att Binninge skulle delta på mötet, Esbjörn skulle inte bli ensam med Ebba? Kan inte du Pripyat och du kuben försöka förklara att Binninge skulle vara med på förhandlingen som Esbjörns ombud? Stötta och företräda hans intressen liksom?
Du blir ju bara värre å värre och jag undrar lite hur du kommer å vara i november. Krmkr har inga problem med att förstå att JB skulle vara med på länk - att du bara kan få för dig annorlunda - det är sånt här som får en å känna trollvibbar - kan du verkligen vara så här.....?

Vad ALLA utom du då förstår är att Esbjörn skulle komma att känna sig ensam utan flickan trots att JB var med på länk, då det säkerligen var nånting helt nytt för honom. När inte hans stödperson fick vara med så kände han sig i underläge > en mot två > förstår du nu då - trots förklaringen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in