2021-08-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag tror att det är mer ångestframkallande att träffa en person som tidigare visat sig ha förmåga att kollra bort och pressa en till att göra något som man inte ville. Ångesten över en sådan person blir sannolikt inte mindre av att man lider av syn-, hörsel- och kognitiva funktionshinder.

Jag tycker personligen att det var det klokaste Esbjörn har gjort under den här affären, att inte längre låta Ebba isolera honom med henne och hennes följe. Varför Ebba blir så provocerad av det är dock svårare att begripa sig på.
Så Binninge skulle inte vara med på mötet nu igen? Man blir inte klok på detta ombud som ena stunden är där och i nästa stund lämnar sin klient helt isolerad. Det kan iofs skapa viss oro hos Esbjörn Bolin att inte kunna lita på sitt ombud.
2021-08-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kom aldrig något läkarintyg, det kom en utredning från en psykolog som bevisade att Esbjörn är en person som är helt orienterad i person, plats, tid och situation samt arbetar med hög koncentration och hög uthållighet. Det kom aldrig en värdering som visade att priset var orimligt, det kom en värdering som visade att priset var i högsta grad rimligt.

Jag tycker att Binninge själv får grunna på sin roll som putsarfisk bland hajarna, jag tror att poletten kommer att trilla ner så småningom.
Som vanligt undviker du svara på raka frågor.
Men det har jag full förståelse för att du måste med din skeva hållning.
2021-08-07, 10:15
Medlem
Citat:
Vad får dig att undra det?
Du skulle återkomma om det så jag ställde en förtydligande fråga.

Citat:
Läs gärna på om psykopati-begreppet och om hur psykopatoida egenskaper brukar manifesteras hos kvinnor.
Vem vet, du kanske lär dig något nytt?

Om du vill ha en närmare redogörelse av mig, får du vänta tills jag vaknat till. Hojta till om hur du vill ha det!
2021-08-07, 10:15
Medlem
Citat:
Så Binninge skulle inte vara med på mötet nu igen? Man blir inte klok på detta ombud som ena stunden är där och i nästa stund lämnar sin klient helt isolerad. Det kan iofs skapa viss oro hos Esbjörn Bolin att inte kunna lita på sitt ombud.
Nej, och nu för sista gången. Esbjörns ombud skulle närvara via länk och Esbjörn ville inte gå på mötet utan en fysisk stödperson.
Frågan är om inte Berry skulle behöva kika lite på dig?
Ps Du glömde att svara på vilka advokater som lider i sin bekantskap och vänskap med Binninge, glöm inte det.
2021-08-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Som vanligt undviker du svara på raka frågor.
Men det har jag full förståelse för att du måste med din skeva hållning.
Jag förstår att du inte gillar svaren, men dom finns där.
2021-08-07, 10:18
Medlem
Citat:
Jag förstår att du inte gillar svaren, men dom finns där.
Det är ju inga svar på mina frågor.
Har du hört historien om ”goddag yxskaft ”
Det är du i nötskal
2021-08-07, 10:18
Medlem
Citat:
Snarare Barry Karlsson, någon gemensam bekant och en och annan polis. Sen får vi så klart se vad hans närmaste anhöriga Majkgård kommer att säga när hon sitter edsvuren inför rätten. Den sanna bilden kommer fram så småningom.
Ska Ebba kalla Barry Karlsson????
Nu får du väl ändå ge dig
Du använder dig av ord du inte ens begriper för att du ska låta lärd.
Edsvuren..??
https://www.google.com/amp/s/synonymertill.com/synonym/amp/edsvuren/
Senast redigerad av Pilotyega 2021-08-07 kl. 10:21.
2021-08-07, 10:19
Medlem
Citat:
Nej, och nu för sista gången. Esbjörns ombud skulle närvara via länk och Esbjörn ville inte gå på mötet utan en fysisk stödperson.
Frågan är om inte Berry skulle behöva kika lite på dig?
Då har Kpmlr fel som påstår att Esbjörn skulle bli isolerad ensam med Ebba Busch och hennes följe. Är det inte Kpmlr som borde träffa Barry Karlsson (Berry ?).
2021-08-07, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men denna affär har ju pågått i två månader, har han inte kunnat göra sig oanträffbar under denna tid, eller skickat henne ett brev där han avböjer affären, eller låtit sitt syskonbarn eller kursgårdsvärdinnan tala om för henne att han inte var intresserad längre? Varför först signera kontrakt och sedan efter 10 dagar börja ångra sig?

Jag kan hålla med om att Esb borde haft med sig en följeslagare till affären, om jag varit i Ebbas situation hade jag rekommenderat Esb att ha någon med sig, om han inte starkt motsatt sig detta.
Det var ju i samband med signeringen som han enligt uppgift känt sig lurad, bortkollrad och pressad, så det är väl naturligt att det först är efter denna som han inte vågar träffa henne ensam.
2021-08-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ska Ebba kalla Berry Karlsson????
Nu får du väl ändå ge dig
Det var ett svar på ditt inlägg om sakkunniga vittnen som ska kallas till förhandlingen. Jag skrev inte att Ebba Busch skulle kalla alla. Det var du som skrev vilka du tycker att hon borde kalla.
Citat:
Fler sakkunniga vitten likt den cyklande grannen. Skulle inte förvåna mig om Ebba kallar sin mamma som vittne med, eller pappa.
2021-08-07, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
En sk trådsanning som var åt helvete fel - har du verkligen missat det, eller försöker du omplantera? >min feting<

Har inte läst alla inläggg - omöjligt - heltidsjobb.
Men har läst om att JB varit med i KD tidigare men inte sett någon säga emot förens nu.
Har läst om att det ska ha stått omnämnt i någon tidning som KD ger ut att han lämnat dom.
Men det ska ha skett innan allt las ut på internet så det var inget det gick att länka till och som jag inte sett då jag aldrig varit med i KD.
2021-08-07, 10:25
Medlem
Citat:
Snarare Barry Karlsson, någon gemensam bekant och en och annan polis. Sen får vi så klart se vad hans närmaste anhöriga Majkgård kommer att säga när hon sitter edsvuren inför rätten. Den sanna bilden kommer fram så småningom.
Edsvuren?
Du använder dig av ord du inte förstår för att verka mer lärd än den miffo du är.
https://www.google.com/amp/s/synonymertill.com/synonym/amp/edsvuren/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in