Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Jag tror att det är mer ångestframkallande att träffa en person som tidigare visat sig ha förmåga att kollra bort och pressa en till att göra något som man inte ville. Ångesten över en sådan person blir sannolikt inte mindre av att man lider av syn-, hörsel- och kognitiva funktionshinder.
Jag tycker personligen att det var det klokaste Esbjörn har gjort under den här affären, att inte längre låta Ebba isolera honom med henne och hennes följe. Varför Ebba blir så provocerad av det är dock svårare att begripa sig på.
Men denna affär har ju pågått i två månader, har han inte kunnat göra sig oanträffbar under denna tid, eller skickat henne ett brev där han avböjer affären, eller låtit sitt syskonbarn eller kursgårdsvärdinnan tala om för henne att han inte var intresserad längre? Varför först signera kontrakt och sedan efter 10 dagar börja ångra sig?
Jag kan hålla med om att Esb borde haft med sig en följeslagare till affären, om jag varit i Ebbas situation hade jag rekommenderat Esb att ha någon med sig, om han inte starkt motsatt sig detta.