2021-08-07, 09:55
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Uppenbarligen litar han mer på polisen än vad han gör på Ebba. Kan väl tillägga att jag håller med om hans bedömning, av det som framkommit om Ebba under den här affären.

Det är fullt möjligt att han litar mera på polismannen/kvinnan, men är det inte mer pressande att vara anklagad för trafikbrott där det uppstått personskada än att bestrida en civilrättslig handling?
2021-08-07, 09:59
Medlem
Citat:
Det kan jag väl inte göra!?! Då vore ju att helt detronisera överläkaren och neuropsykologen!
Grannens bild av en glasklar Esbjörn skulle snarare passa in bra med Barrys beskrivning av Esbjörn som en person som är helt orienterad i person, plats, tid och situation samt arbetar med hög koncentration och hög uthållighet.

Det låter nästan som att de beskriver samma person.

https://www.docdroid.net/1O55vJ2/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-32-pdf#page=2
2021-08-07, 10:00
Medlem
Citat:
Eh, att även kvinnor kan uppvisa psykopatoida egenskaper är en dåligt bevarad hemlighet i allmänhet och i psykiatrin i synnerhet. Men visst, om du är en av de som menar att kvinnor till skillnad från män, aldrig ljuger, förtalar, bedrar och manipulerar, förstår jag din skeva bild av denna fastighetsaffär.
Så Ebba Busch är paranoid?
2021-08-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns flera vittnen som kommer att vittna om sin bild av Esbjörn. Han kommer även själv att stå edsvuren och ge sin bild av tvisten så sanningen lär komma fram. Problemet för Esbjörn är att han så länge saknade någon sakkunnig som hade kunnat bistå honom i tvisten. I stället drabbades han av en brännvinsadvokat som knuffade honom allt längre in i en härva av lögner och obevisade påståenden. Nu återstår att se om Berg klarar av att rädda något av detta kludd. Jag tror att han är glad om han kan få jämkat lite av de kommande skadeståndskraven från Ebba Busch.
Fler sakkunniga vitten likt den cyklande grannen. Skulle inte förvåna mig om Ebba kallar sin mamma som vittne med, eller pappa.
2021-08-07, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är fullt möjligt att han litar mera på polismannen/kvinnan, men är det inte mer pressande att vara anklagad för trafikbrott där det uppstått personskada än att bestrida en civilrättslig handling?
Jag tror att det är mer ångestframkallande att träffa en person som tidigare visat sig ha förmåga att kollra bort och pressa en till att göra något som man inte ville. Ångesten över en sådan person blir sannolikt inte mindre av att man lider av syn-, hörsel- och kognitiva funktionshinder.

Jag tycker personligen att det var det klokaste Esbjörn har gjort under den här affären, att inte längre låta Ebba isolera honom med henne och hennes följe. Varför Ebba blir så provocerad av det är dock svårare att begripa sig på.
2021-08-07, 10:03
Medlem
Citat:
Det vet vi väl inte?
Hon kan lida av migrän, vestibulit, fotvårtor eller fan och hans mormor.
Hon kan vara paranoid eller inte
2021-08-07, 10:05
Bannlyst
Citat:
Grannens bild av en glasklar Esbjörn skulle snarare passa in bra med Barrys beskrivning av Esbjörn som en person som är helt orienterad i person, plats, tid och situation samt arbetar med hög koncentration och hög uthållighet.

Det låter nästan som att de beskriver samma person.

https://www.docdroid.net/1O55vJ2/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-32-pdf#page=2
Det är ett helt obegripligt uttalande, givet att du vet att Barry gav Esbjörn en kognitiv funktionsnedsättningsdiagnos.

Men visst vill du fortsätta att kalla en syn-, hörsel- och kognitivt funktionshindrad person för kristallklar eller glasklar, är det naturligtvis din rättighet. Men räkna inte med att du framstår som särskilt trovärdig när du gör det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Vilka advokater dras med avsky när det gäller deras bekantskap/vänskap med Binninge?
Menar du att journalerna är fabricerade?
Alltid lika underhållande att läsa dina inlägg
Det kom aldrig något läkarintyg, det kom en utredning från en psykolog som bevisade att Esbjörn är en person som är helt orienterad i person, plats, tid och situation samt arbetar med hög koncentration och hög uthållighet. Det kom aldrig en värdering som visade att priset var orimligt, det kom en värdering som visade att priset var i högsta grad rimligt.

Jag tycker att Binninge själv får grunna på sin roll som putsarfisk bland hajarna, jag tror att poletten kommer att trilla ner så småningom.
Bannlyst
Citat:
Vad får dig att undra det?
2021-08-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Fler sakkunniga vitten likt den cyklande grannen. Skulle inte förvåna mig om Ebba kallar sin mamma som vittne med, eller pappa.
Snarare Barry Karlsson, någon gemensam bekant och en och annan polis. Sen får vi så klart se vad hans närmaste anhöriga Majkgård kommer att säga när hon sitter edsvuren inför rätten. Den sanna bilden kommer fram så småningom.
2021-08-07, 10:09
Medlem
Citat:
Restriktionerna och råden angav vid den tiden att man inte skulle träffa folk i riskgrupper. Det var därför som Ebba skrev att hon inte gjorde det - med sina närstående.
Källa på det?
2021-08-07, 10:09
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Jag tror att det är mer ångestframkallande att träffa en person som tidigare visat sig ha förmåga att kollra bort och pressa en till att göra något som man inte ville. Ångesten över en sådan person blir sannolikt inte mindre av att man lider av syn-, hörsel- och kognitiva funktionshinder.

Jag tycker personligen att det var det klokaste Esbjörn har gjort under den här affären, att inte längre låta Ebba isolera honom med henne och hennes följe. Varför Ebba blir så provocerad av det är dock svårare att begripa sig på.

Men denna affär har ju pågått i två månader, har han inte kunnat göra sig oanträffbar under denna tid, eller skickat henne ett brev där han avböjer affären, eller låtit sitt syskonbarn eller kursgårdsvärdinnan tala om för henne att han inte var intresserad längre? Varför först signera kontrakt och sedan efter 10 dagar börja ångra sig?

Jag kan hålla med om att Esb borde haft med sig en följeslagare till affären, om jag varit i Ebbas situation hade jag rekommenderat Esb att ha någon med sig, om han inte starkt motsatt sig detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in