Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Ja, du tar upp folk som bor på demensboenden. Du fick gräva riktigt djupt i kakburken för att kunna ifrågasätta all känd vetenskap på att övervikt är ohälsosamt. Nu var det ju dock frågan om en kvinna i sina bästa år, fetma och övervikt är inte bra. Det sänker till och med tankeförmågan.
Nej då, jag googlade och plockade första bästa eftersom detta är omskrivet tidigare.
65-åringar hittar man mycket sällan på demensboenden. Det var dessutom du som tog upp och felaktigt hävdade att det var viktigare att hålla nere vikten vid stigande ålder.. Det blir lite fel att plocka fram undersökningar om 20-åringar då.
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Kvinnan mår inte bra och har en kropp som inte är vacker och som är en nedåtgående spiral mot ohälsa.
Det handlar inte om att samla poäng i hur många säten på bussen som ens arsle tar upp, det handlar om att smala personer lever med bättre hälsa och bättre livskvalitet, speciellt då man passerat ungdomsåren och kroppen börjar bli sliten. Då är det rent objektivt bättre att inte belasta kroppen med en massa dödvikt av fläsk att konka runt på.
Du hade fel. Så det kan bli.
Hela grejen är ju dessutom att du stör dig på att hon så uppenbart mår bra i sig själv och skiter i dina och andras mallar och åsikter....
Edit
Dessutom är det givetvis så att hullet har grundlagts långt före äldreboendet, och inget de smäller upp sig i veckan innan de flyttar dit.