Citat:
Ursprungligen postat av
Pilotyega
Svaromålet var ju glasklart.
Men jag hänger inte med dig i svängar, du svajar betänkligt. Är Binninge nu advokat?
Glasklart? Å ena sidan hävdar han att värderingen inte är gjord än, å andra sidan hävdat att fastighetens värde avviker så mycket från det Ebba betalat, att det är fråga om ocker eller lurendrejeri. Hur kan han veta något om värdet innan värderingen är gjord? Med facit i hand har han inte än idag kunnat påvisa att värdet avvek från det Ebba betalade så att det är frågan om ett missförhållande.
Sedan har vi uttalandet om att ingen som talar med Esbjörn skulle undgå att han har svårt att förstå abstrakta begrepp som äganderätt och hur överlåtelse av fast egendom går till. Vem startar sådana diskussioner med Esbjörn? Det är inte direkt vardagssituationsprat med grannen man möter på söndagspromenaden. Ebba verkade inte ha förstått, alternativt sket i det och körde över Esbjörn.
Sedan kommer en harang om vad Ebba är för människotyp, att hon yrkesmässigt kör över folk, men inget vidare om att det faktiskt skett i det här fallet. Så varför ens ta upp det? Ska Ebba ta upp att Esbjörn på fritiden kör över folk bokstavligen?
Vad har Ebbas säpovakters körrutiner att göra i bilagan? Det är väldigt skumt resonemang där. Bara för att Ebbas vän åkte med i en säpobil efter en blöt utekväll, så har Ebba ett nära band med Theo? Det är banne mig absurt att försöka hitta en koppling just där mellan Ebba och Theo. Varför inte att Ebbas bästa väns bror anlitades för ett skrivuppdrag och att det är olämpligt (enligt någon norm som jag jag inte vet om det finns)?
Vem har strukit över Ebbas kontonummer på vilka handlingar? Hindrade det verkligen en tillbakakaka på pengarna? Banken har alla kontouppgifter, men vi har penningtvättlagen och Ebba som en i det sammanhanget känslig individ. Var det inte så att det stoppade transaktionen?
Slutligen påstås det att Esbjörn inte förstår någonting av värde och det kommer de bevisa med andra inlämnade bilagor. Den bevisningen lyser fortfarande med sin frånvaro, eftersom det hade kortat ner Ebbas tid med fastigheten rätt avsevärt.