Observationer gällande potentiell utomjording som egentligen bara vill ringa hem.
Verkar komma från en högst intellektuell familj, som dessutom arbetar med frågor kring ”rikets säkerhet”. Vid snabb googling på efternamnet dyker det upp fler med samma efternamn som arbetar och forskar kring desinformation, informationssäkerhet, spionverksamhet osv. Två av dessa arbetar på FHS (varav en är pappa till utomjordingen) och en arbetar på FOI. Vad är detta för släkte egentligen? Äpplet faller inte långt från trädet som man brukar säga, men visst, det kan vara en tillfällighet.
Modern, också högst intellektuell, arbetar inom skolväsendet med utvecklingsfrågor. Tror inte hon har med saken att göra men intressant för att ge en bild av var utomjordingen kommer ifrån.
Så hur i allsin dar kunde utomjordingen hamna mitt i allt detta med den bakgrunden? Övriga personer som har avhandlats i tråden kommer från rätt miserabla förhållanden, utanförskap, kriminalitet, samhällets botten, men inte utomjordingen. Varken gener, socialt arv eller miljö borde ha försatt honom i den kretsen han nu rör sig inom. Det skaver någonstans, speciellt i kombination med uppgifterna som framkommit i tråden.
Vidare funderar jag på hur utomjordingen trots sin ringa ålder har kunnat bygga upp kontakter i nära anslutning till så många
olika grupperingar och sidor inom den kriminella världen. Han rör sig mellan kriminella släkten, grupperingar och organisationer trots att dessa i sig inte har något direkt samarbete. Här är förövrigt en bild på utomjordingen och en person ur
L*nnakk*-släkten som tidigare nämndes i tråden:
https://anonfiles.com/B5e8I927u9/IMG_05581_jpg Denna kontakt knöt han då han enligt obekräftade källor från annan tråd trodde att det var en väg in i Bandidos. Vidare går hans kontakter att indirekt koppla till både HA, Shottaz osv. Han är liksom en spindel i nätet utan någon slags tydlig funktion.
Det mest intressanta tycker jag är pappan till utomjordingen som är expert på läckor, spionage, infiltration osv. Är inte det lustigt? Hans uttalanden om ljusskygga hackare från FemSEC som samarbetar med HA är också märkliga men jag vågar ej säga att dessa förhör är äkta, kan vara fabricerat material:
(FB) Ny förnedringsfilm i Stockholm sprids på sociala medier, svensk pojke förnedras!
Artiklar:
https://sverigesradio.se/artikel/7224589
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tecknen-pa-att-du-haller-pa-att-varvas-som-spion-det-kommer-smygandes
SPEKULATIONER:
Är utomjordingen något slags hemligt vapen för att infiltrera och splittra gängkriminalitet? Born to be, så att säga.
Försöker någon få in honom i vittnesskydd och ge honom ett nytt liv? Läckorna senaste dagarna skulle förenkla processen. En hotbild har byggts upp.
Försöker någon hänga ut utomjordingen som golbög med intentionen att hämnas eller bli kvitt honom?
Har vi att göra med en psykopat som inte alls har med saken att göra men finner någon slags njutning i det som pågår? En polis eller tjänsteman av något slag?
Har pappan genom sitt arbete skapat sig fiender, och nu vill man hämnas genom att använda den kriminella sonen? Ett hembesök hos pappan har nämnts i tråden och den som gjorde besöket var inte där för att träffa utomjordingen.
Har vi att göra med ett ex som samarbetar med FemSEC? Känns som att det gått för långt för att en liten tös skulle kunna ligga bakom allt detta.
En intressant teori som postats i tråden är att någon organisation eller regeringen driver ett projekt för ta kontroll över Flashback. Det som har inträffat här i tråden skulle kunna leda till lagändringar eller större befogenheter när det gäller att övervaka forumet och dess användare. Någon typ av Black-ops.
Sista alternativet är att intenog talar sanning men det är jag mycket tveksam till. Intellektuellt bör han dock ha ärvt förmågan att skriva som han gör och hålla mycket information i huvudet samtidigt men då är han även skärpt nog för att ha ett tydligt syfte med det hela.
Äventyret fortsätter.