Vill du inte ens att västerlandet ska dominera världen ekonomiskt, även om det är etniskt blandad? Swewr ndu det inte som positivt natt välståndet är högre här än in andra delar av världen?
Det kanske t o m är så illa att du vill fördela välståndet inte bara inom landet, utan även indernationellt? I s f är du också anti-nationalist och anti-europe?
Det är absolut sant. Jag skulle hellre se att Sverige var hälften så rikt som det är idag, om det innebär att länder där fattiga människor bor skulle få det mycket bättre.
Det är absolut sant. Jag skulle hellre se att Sverige var hälften så rikt som det är idag, om det innebär att länder där fattiga människor bor skulle få det mycket bättre.
Det ante mig. Är det även OK om vi minskar vår köpkraft med 70-80%? Berättaätta för oss.
Vissa människor gillar tydligen att vara generösa med andras pengar. Men kom ihåg vad gamla Maggie Thatcher (salig i åminnelse) sade om sådant. Var det inte något i stil med "finally you'll run out of other peoples money"?
Skillnaden är att i en plantageekonomi som den haitiska var svarta människor bokstavligt talat boskap åt den rika, vita överklassen, och arbetades ofta till döds. I Tyskland var "den judiska makten" bara ett hjärnspöke hos rädda, rasistiska tyskar, och mycket av det handlade om avundsjuka, då judar ofta hade högre bildning och därför i ett demokratiskt samhälle kunde få framträdande positioner.
Faktum är, att den så kallade judiska makten som sådan faktiskt inte var ett hjärnspöke, även om det däremot var ett hjärnspöke att det var judar som helt kollektiv som konspirerade.
En av de flera faktorer som låg till extra grund för antisemitismen både åren innan Hitler kom till makten respektive under hans styre, var det faktum att kommunistiska judar, som var ledande inom den blodiga röda revolutionen i sovjet, även försökte genomföra en dylik revolution i Tyskland.
I sovjet var nämligen judar extremt överrepresenterade i den samtida Sovjetregeringen, som - som vi i efterhand vet - skulle visa sig ha miljoner liv på sitt samvete och vara extremt våldsam.
Följande är en rapport avgiven den 9 Juni 1919 från Kapten Montgomery Schuyler, som var officer för den amerikanska underrättelseverksamheten i Ryssland under revolutionen, och som visade den extrema överrepresentationen av judar inom sovjetregeringen:
Citat:
A table made up in 1918, by Robert Wilton, correspondent of the London Times in Russia, shows at that time there were 384 commissars including 2 Negroes, 13 Russians, 15 Chinamen, 22 Armenians and more than 300 Jews. Of the latter number 264 had come from the United States since the downfall of the Imperial Government.
Av 384 "kommissarier" var alltså över 300 av dessa ickejudar.
Det var detta man bland annat fruktade skulle ske i Tyskland, därav också varför Hitler avskydde Sovjet, då han betraktade det som en judestat.
Det fanns även andra anledningar till antisemitismen, bland annat vissa judars roll i Traité de Versailles eller Versailles-avtalet, samt att man visste att judar även hade en direkt roll till att dra in USA i kriget mot Tyskland, efter att Storbritannien i sin desperation att vinna kriget ingick ett avtal med Baron Lionel Walter Rothschild, judisk bankir, som, i utbyte mot land i Palestina, skulle nyttja sina kontakter med "världsjudendomen" inom amerikansk media och politik för att dra in USA i kriget, vilket också var vad som ledde till att Tyskland förlorade kriget.
Mer detaljer i nedan spoiler:
The Balfour Declaration (dated 2 November 1917) was a letter from the United Kingdom's Foreign Secretary Arthur James Balfour to Baron Rothschild (Walter Rothschild, 2nd Baron Rothschild), a leader of the British Jewish community, for transmission to the Zionist Federation of Great Britain and Ireland.
(...)
In 1914, war broke out in Europe between Britain with allies and Germany, Austria-Hungary and later that year, the Ottoman Empire.
The war on the Western Front developed into a stalemate. Jonathan Schneer writes: Thus the view from Whitehall early in 1916: If defeat was not imminent, neither was victory; and the outcome of the war of attrition on the Western Front could not be predicted.
The colossal forces in a death-grip across Europe and in Eurasia appeared to have canceled each other out. Only the addition of significant new forces on one side or the other seemed likely to tip the scale. Britain's willingness, beginning early in 1916, to explore seriously some kind of arrangement with "world Jewry" or "Great Jewry" must be understood in this context.[3]
Det finns mycket mer att säga i ämnet, men för att sammanfatta så fanns det reell anledning till antisemitismen och precis som haitierna så kände man sig ockuperade.
Således skulle man alltså med samma resonemang som ursäktar massmordet på soldaterna på Haiti, även kunna ursäkta nazisternas massmord, då de ju ansåg att de bara befriade sig.^^
Senast redigerad av Genderbender 2021-08-06 kl. 18:52.
Skulle väl inte direkt definiera mig som antirasist, men jag är mot rasism så jag antar att jag är antirasist.
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
1. Stöttar icke-vit massinvandring till västvärlden
2. Ser det som positivt att vita börjar mixa med icke-vita.
3. Höjer alltid upp icke-vita grupper och pratar samtidigt alltid negativt om vita.
4. Svartmålar alla som vill att vita ska leva vidare.
1. Det skulle jag inte säga att jag gör. Jag tror invandringen behöver begränsas. Och även främst från länder med en helt annan kultur. Bryr mig dock inte om ras, även om det i realiteten skulle betyda att det blir färre mörkhyade.
2. Rent evolutionärt är det ju oftast bra med genblandning. Men i övrigt bryr jag mig inte. Vill en vit skaffa barn med en svart så har ingen med det att göra. Jag har respekt för att du vill att vita ska finnas kvar som etnisk grupp, men jag ser inga större skäl till att politiken ska ta någon som helst hänsyn till det.
3. Verkligen ingenting jag gör. Bara idioter som gör så.
4. Det skulle jag inte säga. Däremot är det nog rätt vanligt, men främst för att sådana åsikter brukar korrelera rätt duktigt med andra åsikter jag absolut inte gillar. Och framför allt burkar dessa svartmåla folk med vänsteråsikter rätt duktigt och slentrianmässigt svänga sig med ord som "vänsterbliven". Då tycker jag inte man har så mycket rätt att gnälla på att man blir svartmålad.
(Oerhört kul att du valde ordet "svartmålad" för övrigt )
Enklare förklaring.
De vill undvika ett fascistiskt samhälle till vilket pris som helst, vilket de gör genom att skapa ett fascistiskt samhälle. Anti-rasister är lättlurade nyttiga idioter som följer strömmen, på 30-talet hade de stött Musolini, Hitler och Stalin utan att blinka. Givetvis med samma ursäker som idag. De saknar förmåga att se orsak och verkan, handling och konsekvens.
Wokerörelsen, blm, afa, mfl, är extremt rasistiska och totalitära rörelser.
Typisk anti-vit vinkling och gas-lighting från rödingarna i tråden. Allt ni beskyller europeiska nationalister för är fall där vita européer är offren, inte förövarna
Senast redigerad av SanktPeter 2021-08-06 kl. 20:35.
"Vill du att vita få leva vidare som vita i framtiden? Ja eller nej."
Jag vill att alla människor ska ha rätt att leva sina liv som de vill, så lång tid de inte skadar andra.
Om Lisa vill bli ihop med Lars, så är det underbart och bra.
Om Lisa vill bli ihop med Ahmed, så är det underbart och bra.
Om Lisa vill bli ihop med Laleh, så är det underbart och bra.
Om Lisa inte vill bli ihop med någon, så är det underbart och bra.
Om Lisa vill ha ett polyamoröst förhållande med Lars, Ahmed och Laleh, så är det underbart och bra.
Den enda anledningen du och människor som du tycker detta är underbart och bra är när det lyfts fram i vita nationer och det missgynnar vita människor. Det är grunden och föresatsen.
Du kommer aldrig erkänna det för du vet själv inte ens om det. Du tänker och agerar reflexmässigt utefter en programmering.
Se denna film där anti-vit programmering visas tydligt som dagen genom en undersökning på frivilliga Amerikaner: https://youtu.be/p8PGjStBRF4
Den enda anledningen du och människor som du tycker detta är underbart och bra är när det lyfts fram i vita nationer och det missgynnar vita människor. Det är grunden och föresatsen.
Du kommer aldrig erkänna det för du vet själv inte ens om det. Du tänker och agerar reflexmässigt utefter en programmering.
Se denna film där anti-vit programmering visas tydligt som dagen genom en undersökning på frivilliga Amerikaner: https://youtu.be/p8PGjStBRF4
Nej, vi tycker det är underbart eftersom det är underbart när människor kan älska varandra och känna sig trygga att samhället respekterar deras kärlek och deras rätt att upprätta sina egna liv utan att andra ska förhindra det.
Det är klart att jag är emot (verkliga, hypotetiska) folkmord på vita människor. Men några sådana har inte förekommit, åtminstone inte från mörkhyade människor (det beror delvis på att rasismen inte bara handlar om att ogilla människor på grund av ras, utan är fördomar + privilegier, och eftersom vita är privilegierade innebär det att vita har makten att utsätta svarta för rasism, men svarta har inte makten att göra det åt det andra hållet).
Det är inte "folkmord" på vita att det flyttar hit underbara människor från andra länder som vill ta de dåliga jobb som vita svenskar är för lata och bortskämda för att utföra. När jag jobbade som personlig assistent hade jag många arbetskamrater som var syrier, irakier och eritreaner, och de var mycket trevliga och flitiga.
Du är ju ett typexempel på en individ som hjärntvättats med varenda tes som Frankfurtskolan tuggat. Folkmord behöver förövrigt inte ske rent fysiskt enligt FNs Folkmordskonvention.
[quote=RobertEriksson99|76804596]Kort version:
Fyra tydliga observationer vi har om de som identifierar sig själva som ”anti-rasister” gemensamt gör:
3. Höjer alltid upp icke-vita grupper och pratar samtidigt alltid negativt om vita.
[quote]
Du yrar. Jag är antirasist och bara en av dessa stämmer, de andra är direkt felaktiga.
[quote=noixdecoco|76819437][quote=RobertEriksson99|76804596]Kort version:
Fyra tydliga observationer vi har om de som identifierar sig själva som ”anti-rasister” gemensamt gör:
Citat:
Du yrar. Jag är antirasist och bara en av dessa stämmer, de andra är direkt felaktiga.
Alla fyra punkter träffar bra på hobbiten.
Men om det inte gjorde det för dig, som ändå identifierar dig att vara på hans sida; vilka punkter var det som inte stämde med dig och vilken var det som du kände stämde. Berätta och förklara utförligt för varje punkt hur du ser på saken.
Det är viktigt att få så många perspektiv som möjligt.
Har du någonsin funderat över varför så få människor delar din världsbild och din syn på "raser" som olika värda och i konflikt med varandra? Är det kanske så att du är i behov av stöd och hjälp för att adjustera din världsbild och sluta vara ett hot mot oss alla andra som bara vill leva och älska i fred?