Citat:
Låter skumt det där. Är det så på alla Nordic Wellness? Själv har jag tränat på tre obemannade gym (Fitness24Seven, Fresh Fitness, och SATS), och bara ett av dem hade blippning vid utgång.Du måste blippa kortet för utgång också (sitter plastkåpa över vredet som man måste vrida sönder och rör du vredet så går larmet - det måste finnas vred för nödutrymmning).
och samma gäller vid utgång som vid ingång, man får alltså INTE smita ut på någon annans utpassering. Och gör du det ändå är det grund för avstängning, och det kan mycket väl vara så att de skickar dit väktare manuellt (via en notifikation) om de ser att det är personer kvar i lokalen enligt närvarolistan, men larmet inte gått. Och då får du betala kostnaden för detta även om lokalen visar sig vara tom.
och samma gäller vid utgång som vid ingång, man får alltså INTE smita ut på någon annans utpassering. Och gör du det ändå är det grund för avstängning, och det kan mycket väl vara så att de skickar dit väktare manuellt (via en notifikation) om de ser att det är personer kvar i lokalen enligt närvarolistan, men larmet inte gått. Och då får du betala kostnaden för detta även om lokalen visar sig vara tom.
Det var Fitness24Seven som ville att man skulle blippa ut sig. Jag skulle uppskatta att jag glömde detta runt 90-95% av mina besök. Det var aldrig tal om vare sig utryckning eller ersättning. Aldrig några problem överhuvudtaget, och aldrig heller någon personal som sade något om att jag hade glömt bort det när jag blippade in mig under bemannade tider. Sen var det iofs inte nödvändigt att blippa för att komma ut. Dörren gick bra att öppna ändå.
Om Nordic Wellness ringer väktare och fakturerar folk 2500 kronor bara för att de glömt att blippa ut sig, så skulle i alla fall jag inte träna där. Helt absurda affärsmetoder i mina ögon.
Jag skulle aldrig släppa in någon för att jag inte vill bli avstängd. Jag har som sagt aldrig hört talas om att någon skulle åka på väktarutryckning och avgifter för det hela, men jag har hört om folk som blivit avstängda för att ha släppt in andra.