2021-08-06, 15:05
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Du menar samma taktik som advokaterna Behm och Berg kör vidare på?

Senaste inlägget från deras sida var ju att Ebba inte betalat hela summan på tillträdesdagen och därför borde köpet inte vara giltigt. Det var ingen taktik som Binninge körde då han satt vid rodret.

Men det är klart, de kanske börjar häva ur sig massa nya förklaringar som spretar hit och dit. Någonting kanske fastnar och funkar?
2021-08-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag inser att det både Ebba och Esbjörn lämnar in till tinget, förmodligen har någon grundsubstans. Annars skulle de inte lämna in det.

Men hur ska man bedöma kvalitéten på något som Ebba påstår är sant och Esbjörn påstår är osant om det inte finns stödbevisning? Där är det ord mot ord och vi som inte var med, kan inte annat än att välja sida (eller inte ha någon åsikt, vilket är osannolikt i denna tråd).

Om Esbjörn påstår att Ebba tjatade till sig fastigheten och Ebba förnekar att så var fallet, vem har rätt?

Huruvida Esbjörn är en marionett eller medspelare i det här, vet jag inte. Men att Majkgård skulle ha tagit hand om Esbjörn av enbart ren godhet, lagat mat och till och med skött hans hygien, stämmer inte överens med tidningsfaktat om att hon ärvt andra fastigheter på tvivelaktigt sätt. Eller att hennes anställda får underteckna fullmakt åt sin kompis. Eller att hon nu slängt ut Esbjörn från kursgården. Eller att hon, efter att ha läst Barrys diagnos, går in och vill modifiera sitt uttalande så att Esbjörn är ännu sämre än vad hon påstod i första läget.

Binninge hjälper inte Esbjörn gratis och har mjölkat Esbjörn på pengar, genom att dra ut på allt onödigt mycket (om Esbjörn vinner och Ebba får betala, spelar det ingen roll för Esbjörn, men om han förlorar gör det väl ändå det) och skapat onödig osämja genom media.

Sedan tror jag inte det är en konspiration, utan snarare några personer kring Esbjörn som, förutom att hjälpa honom, har egna agendor. Vad mäklarhustrun Lullama får ut av det här, vet jag inte, men hon kände väl inte Esbjörn innan det här drog igång, utan var vän med Majkgård och Binninge?
För hundrade gången. Efter att rättegången är avslutad lämnar ombuden in sina kostnadsräkningar. EFTER huvudförhandlingen. F Ö R S T Å R D U ?
2021-08-06, 15:08
Medlem
Citat:
Han skulle varit med och satt och väntade på att bli uppkopplad.
Enligt vissa i tråden satt han i en huvudförhandling i en annan stad.
Oavsett om han spelade krocket med sin mamma eller satt på krogen så svek han sin klient.
2021-08-06, 15:09
Medlem
Citat:
Senaste inlägget från deras sida var ju att Ebba inte betalat hela summan på tillträdesdagen och därför borde köpet inte vara giltigt. Det var ingen taktik som Binninge körde då han satt vid rodret.

Men det är klart, de kanske börjar häva ur sig massa nya förklaringar som spretar hit och dit. Någonting kanske fastnar och funkar?
En tilläggsinvändning kallas det för.
Den ursprungliga grunden för bestridande vidhålles.
2021-08-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Enligt vissa i tråden satt han i en huvudförhandling i en annan stad.
Oavsett om han spelade krocket med sin mamma eller satt på krogen så svek han sin klient.
Stämmer inte. Mötet skulle prompt genomföras denna dag då Ebba är en mycket upptagen kvinna. Då Binninge samma dag hade en muf i en annan stad så skulle han inte kunna hinna åka till Uppsala och då föreslog Ebbas advokat att Binninge skulle närvara via Teams. Kan vi släppa detta nu?
2021-08-06, 15:13
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag kan hålla med om att fallet innehåller en kändis är det som gör det medialt och av allmänt intresse. Samma mediala och allmänna intresse som kändisar av olika slag utnyttjar för att ta sig uppåt med, även så Ebba.

Att ifrågasätta de orimligt positiva och negativa omdömena dessa får är inte orimligt, men kanske inte topic för tråden. Ebba blev länge undantagen från den mest negativa behandlingen av media, sannolikt för att hon är en ung och snygg kvinna som var ny på jobbet. Personligen tror jag att det var där som hon började spåra, att hon helt enkelt trodde att gräddfilen skulle vara för evigt, oavsett vad hon tog sig till och sa.

Alla partiledare som går rakt emot de egna kärnfrågorna, hade fått samma ifrågasättanden. Faktiskt även Jimpa, även om hans parti och väljare är närmast immuna mot politiska skandaler. Men ponera att Herr Åkesson smugglat in hazarer som han blivit nära vänner med under en utlandsresa, som han gav skydd i sitt eget hem. Tror du kritiken hade uteblivit, givet hans hållning i frågan? Hade man reagerat på hyckleriet med mer än en notis?

En annan aspekt på frågan är att vi ska ska vara lika inför lagen, även om man är partiledare och lagstiftare.

SD driver väl en linje med hårdare straff och att vi ska tillbaka till vårat gamla samhälle, där allt var tryggt, snällt och fint, så frågan är hur Åkesson skulle överleva att begå åldringsbrott? Förtalet tror jag inte vore nån match dock. Men SD är vana med att de utsätts för drev, så dreven i sig är inte hotet där.

Självklart ska man vara lika för lagen oavsett om man är en ung kvinna som sitter i en lagstiftande församling, eller om man är en gammal pensionär som säljer sin sommarstuga. Lagen ska gälla och lagen går på det som kan bevisas. Inte alltid helt schysst, men det är väl ändå det bästa som går att få?
2021-08-06, 15:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
För hundrade gången. Efter att rättegången är avslutad lämnar ombuden in sina kostnadsräkningar. EFTER huvudförhandlingen. F Ö R S T Å R D U ?

För hundrade gången? För första gången? :-)

Jag ber dig att läsa om meningen igen:
"om Esbjörn vinner och Ebba får betala, spelar det ingen roll för Esbjörn, men om han förlorar gör det väl ändå det"

Dvs jag säger inte emot dig någonstans, men för att använda dina ord, när allt är klappat och klart och ombuden lämnar in sina kostnadsberäkningar, så måste Esbjörn betala onödigt mycket pengar, ifall han förlorar. För det är väl ändå förlorarens sida som betalar, om jag förstått det rätt, eller står skattebetalarna för notan?
2021-08-06, 15:18
Bannlyst
Citat:
Jag inser att det både Ebba och Esbjörn lämnar in till tinget, förmodligen har någon grundsubstans. Annars skulle de inte lämna in det.

Men hur ska man bedöma kvalitéten på något som Ebba påstår är sant och Esbjörn påstår är osant om det inte finns stödbevisning? Där är det ord mot ord och vi som inte var med, kan inte annat än att välja sida (eller inte ha någon åsikt, vilket är osannolikt i denna tråd).

Om Esbjörn påstår att Ebba tjatade till sig fastigheten och Ebba förnekar att så var fallet, vem har rätt?

Huruvida Esbjörn är en marionett eller medspelare i det här, vet jag inte. Men att Majkgård skulle ha tagit hand om Esbjörn av enbart ren godhet, lagat mat och till och med skött hans hygien, stämmer inte överens med tidningsfaktat om att hon ärvt andra fastigheter på tvivelaktigt sätt. Eller att hennes anställda får underteckna fullmakt åt sin kompis. Eller att hon nu slängt ut Esbjörn från kursgården. Eller att hon, efter att ha läst Barrys diagnos, går in och vill modifiera sitt uttalande så att Esbjörn är ännu sämre än vad hon påstod i första läget.

Binninge hjälper inte Esbjörn gratis och har mjölkat Esbjörn på pengar, genom att dra ut på allt onödigt mycket (om Esbjörn vinner och Ebba får betala, spelar det ingen roll för Esbjörn, men om han förlorar gör det väl ändå det) och skapat onödig osämja genom media.

Sedan tror jag inte det är en konspiration, utan snarare några personer kring Esbjörn som, förutom att hjälpa honom, har egna agendor. Vad mäklarhustrun Lullama får ut av det här, vet jag inte, men hon kände väl inte Esbjörn innan det här drog igång, utan var vän med Majkgård och Binninge?
Stödbevisning om kontraktssituationen finns. Om den är otillräcklig eller inte återstår att se och om även den är tillräcklig är det inte säkert att den är tillräcklig för att häva kontraktet.

Mig veterligen är inte konspirationerna om Majkgård, Lullullu eller Binninge hänförda till rätten av Ebbas advokat, varför det gör det till en juridisk icke-fråga. Det är bara på Flashback det är en sanning där de av somliga jämförs med sanningar som har belägg och är rättsligt lyfta utanför Flashback.
2021-08-06, 15:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Stämmer inte. Mötet skulle prompt genomföras denna dag då Ebba är en mycket upptagen kvinna. Då Binninge samma dag hade en muf i en annan stad så skulle han inte kunna hinna åka till Uppsala och då föreslog Ebbas advokat att Binninge skulle närvara via Teams. Kan vi släppa detta nu?

Så han satt i tinget enligt kubun och han satt i en muntlig förberedelse enligt dig. Ni båda kan inte ha rätt samtidigt. Men i sak så menar ni samma sak, att han var på annan ort och kunde inte åka till Uppsala den dagen.

Varför godkände Binninge mötesdagen då? Att Ebba krävde är väl en sak, men Binninge borde ha som första prio att ta hand om sin klients väl och ve. Binninge påstår att Esbjörn inte är kapabel, så att ens föreslå att ett telefonmöte duger, förstår jag inte. Även om Esbjörn tyckte det var okay.
2021-08-06, 15:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Pang! Du håller med om att det är högst troligt att Ebba och Theo känner varandra väl alltså?
Nej!
2021-08-06, 15:24
Medlem
fnirps avatar
Citat:
En tilläggsinvändning kallas det för.
Den ursprungliga grunden för bestridande vidhålles.

Att Esbjörn inte ens visste att han skrivit på ett kontrakt? Att han inte förstod vad äganderätt var? Det var väl det första de påstod. Något som rimmar illa med alla detaljer Esbjörn faktiskt har kommit ihåg från kontraktsskrivandet.
2021-08-06, 15:28
Medlem
Citat:
Så han satt i tinget enligt kubun och han satt i en muntlig förberedelse enligt dig. Ni båda kan inte ha rätt samtidigt. Men i sak så menar ni samma sak, att han var på annan ort och kunde inte åka till Uppsala den dagen.

Varför godkände Binninge mötesdagen då? Att Ebba krävde är väl en sak, men Binninge borde ha som första prio att ta hand om sin klients väl och ve. Binninge påstår att Esbjörn inte är kapabel, så att ens föreslå att ett telefonmöte duger, förstår jag inte. Även om Esbjörn tyckte det var okay.
Man har muntliga förberedelser i tinget din idiot. Sluta skicka massa skit nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in