Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
TH kan ha hatt liket bak i bilen når han møtte politiet. På et så tidlig stadium var det null mistanke om at det var noe annet enn han sa, og at politiet ville sjekke bilen hans var helt usannsynlig. Han kan ha kvittet seg med deg på en senere kjøretur. Han var ikke ikke under hemmelig etterforskning og ble overvåket før en god stund etterpå. Han kan også ha byttet bil senere for dette formålet, slik at hans egen ikke ville kunne finnes på kamera.
Eneste logiske forklaringen på bakhonet ved døra, var for å se om AE hadde gått ut eller andre gått inn siden han forlot hjemmet. At TH uttaler at når han så det trodde han AE hadde hatt hjerteinfarkt sier det meste. Han visste han måtte si at bakhonet var der i tilfelle vitner så det, men burde utelatt en så klønete spekulasjon.
Giftdrap harmonerer godt med all ringingen fra TH.
Han kan ha slept henne utfra toalettet og lagt henne på plast i gangen og surret henne i dette med gaffatape, og båret henne i i bilen (gaffatapen som lå på et skap i gangen tror jeg var gjenglemt, og ikke en del av stagingen)
Telefonen kan AE selv ha lagt den på det lille bordet, selv om hun på det tidspunktet jan ha vært ganske "fortumlet"
Analyser av AEs iPhone tror jeg gir svarene på hva som skjedde i S4 på morgenen, og også hvordan og når drapet ble gjennomført.
Hvorfor skulle TH ha planlagt drapet i mange måneder, kanskje år, for deretter å ta stor risiko ved å legge liket i bagasjerommet på bilen sin. Målet med planlegging er å redusere risiko for å bli tatt.
Hvorfor skulle TH kjøpe leiemorder(e), og ikke benytte muligheten for å få drapet gjennomført mens han var i Kina ett par uker tidligere. Da ville han ha hatt 100% alibi.
Jeg er enig i at forgiftning er en mulig drapsmetode. TH kan ha skaffet seg droger eller gift mens han var i Kina. Men det peker mer mot at han gjennomførte drapet alene, uten medhjelpere.
Politiet har etterforsket saken i tre år snart, og har fremdeles ikke pågrepet medhjelper(e). Utover RU, som ingen tror har hatt noe med drapet å gjøre. Men snarere er blitt utnyttet, enten for å sette opp kryptorigget, eller, bare for å bli syndebukk.
Jeg tror saken blir oppklart, og at vi får vite hvorfor, hvordan og når drapet skjedde. Politiet vet omtrent, men de har ikke lyktes i å skaffe fellende beviser mot TH ennå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arcus81
Det er en ting jeg har lurt litt på og synes er litt merkelig.
Det er Elektrikeren som Anne Elisabeth skulle ha besøk fra på formiddagen da hun forsvant. En nabo. Om jeg husker riktig så ringte han ved ni tiden uten å få svar for deretter å velge å ikke komme over som avtalt.
1. Dersom TH visste at det var bestilt elektriker til dette tidspunktet, ville ikke det sette hele plottet i fare?
2. Visste ikke TH at det var bestilt elektriker? Isåfall er ikke dette en naturlig ting å nevne for sin ektefelle?
3. Om man har gjort en avtale om tjenester, ville det ikke være naturlig å møte opp som avtalt selv om man ikke får telefon kontakt?
Jeg tror TH er skyldig og jeg tror ikke elektrikeren har noe med saken å gjøre.
Jeg får bare ikke dette til å rime.
Jeg tror den løse avtalen med elektrikeren skyldes at han måtte skaffe lampene som skulle skiftes ut på kjøkkenet. Elektrikeren ringte onsdag morgen fordi lampene var kommet, og da manglet det bare å avtale tidspunkt for skifting med AE.
Da elektrikeren bodde i nabohuset, synes jeg det ville være naturlig at han gjorde jobben i S4, enten som første oppdrag på morgenen, eller som siste oppdrag på ettermiddagen.
Elektrikere pleier å starte arbeidsdagen tidlig, kanskje i syv-tiden. Hvis TH visste at elektrikeren skulle komme. Kanskje derfor han ventet til ni med å dra på jobb. Om elektrikeren skulle komme, kunne TH si at AE lå og sov etter teaterbesøket, slippe han inn og la han skifte lampene, og slippe han ut igjen før han dro på jobb. Kanskje TH hadde planlagt det slik. Men så var elektrikeren for treg til å ringe.
Politiet vet mer om dette lampeskiftings-oppdraget i S4. Om det var armaturer som skulle skiftes, eller lyspærer. Det er veldig mange forskjellige typer lyspærer/lysrør, og det tar ofte noe tid å skaffe utstyret fra leverandøren.
Jeg tror heller ikke at elektrikeren har noe med drapet å gjøre.