Citat:
Ursprungligen postat av
ormbiten
Min gissning är att TS verkstad ljuger för TS... Kanske gör dom det av ren lathet... Eller så ser dom helt enkelt lätta snabba pengar i TS och hans bil.
Jag har sett det förr bland mina egna kunder där det har hänt att dom har fått pris på kompletta länkarmar med montering för typ 5000 kr från någon verkstad i staden.
Sen när man tittar så finns det lösa spindelleder att köpa för några hundralappar.
Många biltillverkare som Renault säljer bilar utan vinst (och ibland tom. lätt förlust), men räknar hem affären på dyra underhållsprogram med dyra reservdelar med extremt höga marginaler.
Är väl inte dirket att de ljuger, men är ju lite halvscam i hela affärsidén.
Men är egentligen inte värre än när skrivartillverkare ger bort billiga plastiga bläckstråleskrivare, och sedan tar grymma överpriser för bläckpatronerna. Ofta skickar de med tom. dåligt påfyllda från början.
Kan ju vara liknande upplägg på Zoe, att Renault medvetet håller lite underdimensionerade produkter, och sedan dyra serviceprogram.
Är ju tacksamt med godtrogna kunder som BAB7 (kunder som kanske inte ens förstår att de blir mer eller mindre blåsta).