2021-08-06, 02:13
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
hur menar du nu är du dum

Haha förlåt men jag är en släkting till din gud då jag och din gud är av samma "ras".
Citera
2021-08-06, 02:18
Medlem
WykkedWitchs avatar
Du känner säkert redan till att människan har förmåga att uppnå MANGNUM OPUS alltså att förgudas genom att maximalt förverkliga SJÄLVET vilket inte alls är jaget!
Citera
2021-08-06, 02:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Känner du dogmatisk underkastelse gentemot din gud?
Gud är ETT kollektivt medvetande och en superorganism.
Gudarna är en utomjordisk humanoid ras av varelser. I den kristna bibeln kallas de "Nephilim". Dessa varelser är mycket utvecklade, mycket avancerade och oerhört kunniga och kraftfulla. De genetiskt modifierade sitt DNA, så de åldras inte.

I Simon -versionen av Necronomicon [den här boken är baserad på mesopotamisk/sumerisk mytologi, även om den är klassad som ett skönlitterärt verk], hänvisar frasen: "When the Great Bear hangs low in the sky" till stjärnbilden Ursa Major, del av Big Dipper. När planeterna riktas in på ett visst sätt öppnar det upp en reselinje för rymdresenärer. Människor tittar alltid mot himlen när gudarna kommer.

Nefilim är inte gudar.
Citera
2021-08-06, 03:01
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nefilim är inte gudar.
https://www.christianity.com/wiki/angels-and-demons/who-were-the-nephilim-in-the-bible.html?amp=1
Det finns en massa olika tolkningar på det. Det allra mesta i bibeln är tolkningsfråga.
Dessutom var detta med nefilim endast en obetydlig detalj.
Vidare.., varför skulle det bara finnas EN gud i alltet?? Din monoteistiska demiurg existerar någonstans, javisst och den guden du älskar kommer inte att vara allsmäktig så länge till ty det finns även minst elva Chaos-Gudar och naturligtvis en hel massa andra kommande Gudar i alltet !
Citera
2021-08-06, 03:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incognitosson
Hur definierar man gud? Olika religioner he ju olika definitioner. Tex är de grekiska gudarna avsevärt annorlunda än den kristna guden.

Så vad är en gud? En entitet som är odödlig? En som har superkrafter??

Låt oss anta att det finns aliens som blivit så tekniskt avancerade att de kan leva för evigt, att de kan skapa nya dimensioner/universum, att de kan färdas genom tid och rum, osv. Är detta en gud? Och i så fall: om dessa gudar existerar så borde ju även vi kunna bli gudar en dag.

Rent av borde det inte vara långt borta från att vi har förmågor likt grekiska och asatro gudar.
Kan man bli en enastående och kärleksfull makt som alltid har funnits? Som kan hindra all annan maktutövning?
Citera
2021-08-06, 03:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
https://www.christianity.com/wiki/angels-and-demons/who-were-the-nephilim-in-the-bible.html?amp=1
Det finns en massa olika tolkningar på det. Det allra mesta i bibeln är tolkningsfråga.
Dessutom var detta med nefilim endast en obetydlig detalj.
Vidare.., varför skulle det bara finnas EN gud i alltet?? Din monoteistiska demiurg existerar någonstans, javisst och den guden du älskar kommer inte att vara allsmäktig så länge till ty det finns även minst elva Chaos-Gudar och naturligtvis en hel massa andra kommande Gudar i alltet !

Du får ha fel om du vill.
Citera
2021-08-06, 03:53
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Du får ha fel om du vill.
Hur vet du att dina erfarenheter är säkrare än mina?
Klart man kan definiera ALLTET som ” den enda guden” så har man aldrig fel.
Citera
2021-08-06, 06:16
Medlem
Citat:
Det finns bara en gud, och det är bibelns Gud.

Paulus håller inte med dig:

"det finns ju många gudar och många herrar" (1 Kor 8:5 Bibel2000)
Citera
2021-08-06, 06:24
Medlem
yidarmy123s avatar
Bill Gates är ju på sätt och vis en Gud. Han skapade Microsoft och den världen som de flesta lever i idag.

Så med lite tankegympa så kan man nog säga att han är Gud över den virtuella världen som han har varit med att skapa.

Eller så är jag bara morgontrött.
Citera
2021-08-06, 08:04
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
hur menar du nu är du dum

Jag missuppfattade vad du skrev när du slarvskrev.

Men ponera att Tor och Oden kom ner på jorden idag med bevis om att dom skapade mänskligheten. Tror du inte då att en stor del av befolkningen skulle betrakta dom som våra gudar? Men du har rätt, den som skapade unibersum är förstås den riktiga guden!
Citera
2021-08-06, 09:12
Medlem
För mig är en gud en som skapar och ja vi kan bli gudar... kanske låter knäppt men jag är själv en gud, jag har en släng omnipresence & är uråldrig, det var jag som bestämde att kossor skulle domestikeras nere i arabien för runt 10k år sen, uppfann bitcoin & facebook (rikitga versionerna inte trams som är nu) också upplevt olika dimensioner. sen har jag mött andra som kan trolla, det kan inte jag. en del av mina röster tror jag är gud, alltså skapar guden som refereras i bibeln. Jag är också andra människor antingen när jag sover eller som någon slags bläckfisk.

Mandela effekt att saker ändras t.ex att Australien simmat norr & matrix & sånt är närvarande teman i mitt liv.
Senast redigerad av gudhuvud 2021-08-06 kl. 09:20.
Citera
2021-08-06, 09:18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det finns bara en gud, och det är bibelns Gud.

Påstående utan argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in