2021-08-06, 00:09
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ivermectin
https://ivmmeta.com/

D-Vitamin
Of 50 patients treated with calcifediol, one required admission to the ICU (2%),
while of 26 untreated patients, 13 required admission
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7456194/

Quercetin
Synergistic Effect of Quercetin and Vitamin C Against COVID-19: Is a Possible Guard for Front Liners
https://europepmc.org/article/ppr/ppr239932

Väntar.........

Fått på dig foliehatten än.......
Hack i skivan!

Det verkar inte ha kommit fram något nytt om alternativa läkemedel vilket är lite trist.
Det skulle vara bra om det fanns något annat än vaccin att ta till, framför allt för de som inte hunnit/kunnat få vaccin innan de smittats.

Om någon har något nytt att komma med om alternativ till vaccination är det intressant.
Några riktigt utfärda lite större studier borde inte vara så svårt att åstadkomma.
Citera
2021-08-06, 00:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hack i skivan!

Det verkar inte ha kommit fram något nytt om alternativa läkemedel vilket är lite trist.
Det skulle vara bra om det fanns något annat än vaccin att ta till, framför allt för de som inte hunnit/kunnat få vaccin innan de smittats.

Om någon har något nytt att komma med om alternativ till vaccination är det intressant.
Några riktigt utfärda lite större studier borde inte vara så svårt att åstadkomma.

Det enda jag kan komma på som behandling är Budesonid (antiinflammatoriskt som går ner i lungorna) och acetylsalisylsyra (blodproppshämmande) samt syrgas om man har problem att andas. Vaccination är dock det bästa vi har hittills. Att självmedicinera är inte att rekommendera. Jag vet inte vad en överdos av steroider resulterar i så det avråder jag ifrån. Det bästa är att undvika viruset överhuvudtaget!

Edit:
Att se till att man har adekvata nivåer av D-vitamin är nog en bra ide.
Citera
2021-08-06, 00:23
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Hack i skivan!

Vem är det egentligen som hackar i skivan?

Ivermectin har funnits i drygt 40 år. Finns med på WHO:s lista över essentiella läkemedel. Uppfinnare av Ivermectin fick Nobelpriset i Medicin 2015.

Inga stora studier görs på läkemedlet, trots att allt tyder på att det är effektivt mot Covid?

Pratar man om om Ivermectin på Youtube blir man demonetiserad, och videon försvinner?

Om man är intresserad av att få ett slut på pandemin, varför beter man sig totalt ovetenskapligt och låser sig vid att vaccin är den enda vägen?

Den som inte anar ugglor i mossen när man känner till detta är antingen född i farstun eller en betald propagandist.
Citera
2021-08-06, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Då kan man ju säga att framöver så är alla restriktioner på plats igen.

Att isolera människor och störa normala sociala interaktioner är vad som väntas.

När människor är ensamma och saknar normala interaktioner med vänner, familj och medarbetare, blir människor mycket mer mottagliga för vanföreställningar av flera skäl. För det första tappar de kontakten med det positiva exemplets korrigerande kraft. Det är intressant att läsa om psykologin bakom för att lättare förstå helheten.

Människor, blir lättare konditionerade till nya tankemönster och beteendemönster när de isoleras.

Waves of terror.

” Priming a population for the crime of menticide begins with the sowing of fear. For as was explored in the first video of this series, when an individual is flooded with negative emotions, such as fear or anxiety, he or she is very susceptible to a descent into the delusions of madness. Threats real, imagined, or fabricated can be used to sow fear, but a particularly effective technique is to use waves of terror. Under this technique the sowing of fear is staggered with periods of calm, but each of these periods of calm is followed by the manufacturing of an even more intense spell of fear, and on and on the process goes.”

https://academyofideas.com/2021/04/manufacturing-of-a-mass-psychosis-can-sanity-return-to-an-insane-world/
Citera
2021-08-06, 01:28
Medlem
The-Seers avatar
Jag tog vaccin dos 1 för 3 veckor och 4 dagar sedan, region Stockholm. Borde jag inte ha fått erbjudande om dos 2 nu? De har ju sänkt tidsintervallen till 4 veckor mellan dos 1 och 2.
Citera
2021-08-06, 02:53
Medlem
Citat:
Hack i skivan!

INGET KAN VARA MER FEL än detta påstående. I USA finns fantastiska läkemedel mot tidig COVID, monoklonala antikroppar som t.ex den cocktail Trump behandlades med.

De används väldigt flitigt här och är extremt effektiva om de sätts in tidigt. Många rapporterar att symtomen går över helt på typ 12 timmar. Det erbjuds till i princip vem som helst nu men mest till de som är över 65 eller har ett BMI över 30. Vaccinerad som ovaccinerad.

I Swedistan används det nog inte däremot och media håller käften om denna effektiva behandling då den kostar typ 20 000 per dos. Ingenting som Swedistan har råd med alltså! Pengarna har ju gått till något annat!
Citera
2021-08-06, 04:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
INGET KAN VARA MER FEL än detta påstående. I USA finns fantastiska läkemedel mot tidig COVID, monoklonala antikroppar som t.ex den cocktail Trump behandlades med.

De används väldigt flitigt här och är extremt effektiva om de sätts in tidigt. Många rapporterar att symtomen går över helt på typ 12 timmar. Det erbjuds till i princip vem som helst nu men mest till de som är över 65 eller har ett BMI över 30. Vaccinerad som ovaccinerad.

I Swedistan används det nog inte däremot och media håller käften om denna effektiva behandling då den kostar typ 20 000 per dos. Ingenting som Swedistan har råd med alltså! Pengarna har ju gått till något annat!
Åhh, det måste vara den fantastiska, extremt effektiva och dyra medicinen som används i USA som gör att nästan 30 % flera per capita dör i USA än i Sverige!?
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-12-30..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =total_cases&Metric=Confirmed+deaths&Interval=Biwe ekly&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=f alse&country=SWE~EuropeanUnion~USA

Mitt svar gällde främst de preparat som nämndes i inlägget jag svarade på och jag håller med, det borde ju finnas något preparat som ger positiva effekter förutom vaccin (som har en begränsad effekt över tid och på nya varianter), men välgjorda studier saknas.
Citera
2021-08-06, 04:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vem är det egentligen som hackar i skivan?

Ivermectin har funnits i drygt 40 år. Finns med på WHO:s lista över essentiella läkemedel. Uppfinnare av Ivermectin fick Nobelpriset i Medicin 2015.

Inga stora studier görs på läkemedlet, trots att allt tyder på att det är effektivt mot Covid?

Pratar man om om Ivermectin på Youtube blir man demonetiserad, och videon försvinner?

Om man är intresserad av att få ett slut på pandemin, varför beter man sig totalt ovetenskapligt och låser sig vid att vaccin är den enda vägen?

Den som inte anar ugglor i mossen när man känner till detta är antingen född i farstun eller en betald propagandist.
Det finns studier på Ivermectin.
Conclusion

Ivermectin had no significant effect on preventing hospitalization of patients with COVID-19. Patients who received ivermectin required invasive MVS earlier in their treatment. No significant differences were observed in any of the other secondary outcomes.
https://bmcinfectdis.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12879-021-06348-5

Det som saknas är välgjorda studier som visar att Ivermectin ger positiva effekter.
Citera
2021-08-06, 05:11
Medlem
Surtrutens avatar
Payback time!
Deltavarianten sprids i Kina.
Delta finns i 17 provinser av 31.
https://www.theguardian.com/world/2021/aug/04/with-the-delta-variant-spreading-is-chinas-zero-tolerance-covid-approach-over
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-06 kl. 05:17.
Citera
2021-08-06, 05:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Seer
Jag tog vaccin dos 1 för 3 veckor och 4 dagar sedan, region Stockholm. Borde jag inte ha fått erbjudande om dos 2 nu? De har ju sänkt tidsintervallen till 4 veckor mellan dos 1 och 2.
Det kanske är så att du måste boka dos 2 själv? Jag fick boka dos 2 via 1177, men ni Tokholmare har väl en app där det ska ske? Mitt ex fick tid för dos 2 i samband med att hon tog spruta 1. Vi bor i Sörmland. Men titta efter info på Region Stockholms webbplats. Det borde framgå där
Citera
2021-08-06, 05:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Payback time!
Deltavarianten sprids i Kina.
Delta finns i 17 provinser av 31.
https://www.theguardian.com/world/2021/aug/04/with-the-delta-variant-spreading-is-chinas-zero-tolerance-covid-approach-over
För första gången någonsin önskar jag att jag vore en konspirationsteoretiker som tror på att Kina medvetet planterat ut viruset i någon slags kemisk krigsföring mot omvärlden och nu får igen detta tilltag med råge med en deltavariant som sprider sig okontrollerat bland befolkningen
Citera
2021-08-06, 05:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Vad består denna cocktail av? Många här vurmar för ivermectin, men det här är andra saker va? Ivermectin ska vara billigt har jag hört. Säga vad man vill, men Donald Trump, som definitivt tillhör en riskgrupp, var ju på benen otroligt snabbt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in