Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-05, 23:56
Medlem
SvenskSvartskalle7s avatar
Lilla jävla sket Sverige som ska vara as duktiga och skatta sönder allting och när det väl har skattats så ska det skattas en gång till på skatten!

Jag har inget emot att betala skatt på min LÖN! När det dock ska skattas på precis allting i det här jävla samhället och sen skattas igen på skatten och samtidigt är sjukvården, äldreomsorgen, skolan och pensionssystemet en jävla skam.. nää då kokar man inombords. Vad fan är meningen med att betala så jävla mycket skatt på allt när pengarna rinner mellan fingrarna på våra politiker! Varför ska vi betala så jävla mycket skatt när folk gör sådana vinster i välfärden. Varför ska vi betala så jävla mycket skatt för att tanka bilen när lilla Sverige inte gör minsta lilla klimatavtryck i världen och världen skiter fullständigt i vad lilla Sverige försöker bevisa..

Jag är så jävla less på systemet.

Låt det bli fullständig anarki!
Citera
2021-08-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskSvartskalle7
Lilla jävla sket Sverige som ska vara as duktiga och skatta sönder allting och när det väl har skattats så ska det skattas en gång till på skatten!

Jag har inget emot att betala skatt på min LÖN! När det dock ska skattas på precis allting i det här jävla samhället och sen skattas igen på skatten och samtidigt är sjukvården, äldreomsorgen, skolan och pensionssystemet en jävla skam.. nää då kokar man inombords. Vad fan är meningen med att betala så jävla mycket skatt på allt när pengarna rinner mellan fingrarna på våra politiker! Varför ska vi betala så jävla mycket skatt när folk gör sådana vinster i välfärden. Varför ska vi betala så jävla mycket skatt för att tanka bilen när lilla Sverige inte gör minsta lilla klimatavtryck i världen och världen skiter fullständigt i vad lilla Sverige försöker bevisa..

Köp en riktig bil då som går på bensin.
Citera
2021-08-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Bensinen är också skattad kompis.
Citera
2021-08-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten

Vadå riktig bil? Din riktiga bil lär dricka minst 20-30% mer än jämförbara dieselbilen så det blir inte billigare ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlgubben
Bensinen är också skattad kompis.
Ja men då slipper han störa sig på att diesel är dyrt.
Citera
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:

Glöm skatten. Corona-inflationen bubblar fram lite lätt just nu.
Citera
2021-08-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Vadå riktig bil? Din riktiga bil lär dricka minst 20-30% mer än jämförbara dieselbilen så det blir inte billigare ändå.
200% är nog närmare sanningen jämfört med en bil med traktormotor i.
Citera
2021-08-06, 00:10
Medlem
Couplets avatar
Jag tycker förvisso att skatten på fossila bränslen ska vara hög, men jag blundar varje gång jag tankar nuförtiden. Tack och lov kan jag jobba hemifrån, så jag slipper pendlingskostnaden. Jag har svårt att förhålla mig till det groteska literpriset. Tycker mest synd om folk som tror att bensin är billigare, trots att deras bilar drar mer soppa än gemene dieselbil.

Jag tycker också att det är viktigt att Sverige, som har bland de bästa förutsättningarna i världen, föregår med gott exempel. Varför skulle någon annan annars göra det? Med detta sagt så svär jag högeligen över att det är så jävla hög skatt på arbete här i Sverige, där orimligt stora delar av den disponibla inkomsten går till tak över hövve.
Citera
2021-08-06, 00:10
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:

Rösta bort den skiten som styr så kan vi få bort denna sinnes skatten.

MP written all over it. Dålig kvalitet på vägar, poliser som inte kommer vid olyckor såvida man inte skadats, skogstokiga lagar om byggen o elförsörjning

Fan, kasta dem i hålet
Citera
2021-08-06, 00:23
Avstängd
triptykens avatar
Skatten är en minidel av kostnaden.

Bensinen/Dieseln blir dyrare, och kommer bli dyrare varje år. Hårt men sant.

Det har mer att göra med producenterna av den.
Citera
2021-08-06, 00:24
Medlem
Sålde sista bilen för 15 år sedan, nu kör jag hästvagn eller hoj om jag ska in till stan.
Citera
2021-08-06, 00:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Skatten är en minidel av kostnaden.

Bensinen/Dieseln blir dyrare, och kommer bli dyrare varje år. Hårt men sant.

Det har mer att göra med producenterna av den.
Hur kom du fram till den kalkylen?
Har du en break-down?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in