2021-08-05, 18:06
Medlem
Vart säljer jag min bil privat nu för tiden om jag inte vill sälja den till en bilhandlare? Blocket verkar stendött och jobbigt att sälja via nu för tiden.
Citera
2021-08-05, 18:12
Medlem
El.Jefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-AB-K
Vart säljer jag min bil privat nu för tiden om jag inte vill sälja den till en bilhandlare? Blocket verkar stendött och jobbigt att sälja via nu för tiden.
Tradera?

Jag sålde en kärra där och det funkade skitbra. Nu var det förvisso ingen dyrare vagn eller av ett märke som drar till sig "oönskade spekulanter" men ändå. Undersök saken.
Citera
2021-08-05, 18:19
Medlem
Sälj till mig.
Citera
2021-08-05, 18:22
Medlem
KingsBishops avatar
Kvarndammen verkar poppis?

Vet inte vad de tar i avgift, men du slipper prutare och annat patrask.
Citera
2021-08-05, 18:32
Medlem
Citat:

Du menar väl var säljer jag min bil?det beror på vilken prisbild det är på bilen, är det lågt pris så är skroten det bästa, är det högre pris så sälj till Riddermark eller kvarndammen.
Citera
2021-08-05, 18:57
Medlem
Beror lite på vart du bor. I närhet till storstad? Det brukar finnas äldre gubbar som köper upp gamla bilar. Bästa vore om man hittar en sån. (Annonserar ibland)

Blocket är bara att hoppa över.
Citera
2021-08-05, 19:44
Medlem
Citat:

Nå sålde jag senast till bilhandlare (Tesla) då det var enklast, men annars så hade jag valt KVD eller liknande. Oftast bättre priser än hos bilhandlare, och man slipper sälja själv med annonser på Blocket.
Citera
2021-08-05, 20:02
Medlem
Citat:

Du har ju fått några alternativ i tråden, men fortfarande fungerar oftast Blocket. "Stendött", har svårt att tänka mig det med det antal annonser som finns där, även om de blivit färre.

Vad som är bästa alternativet är i mångt och mycket avhängigt vad det är för bil och vilken prisklass det rör sig om, utan den uppgiften blir det enbart gissningar.
Citera
2021-08-05, 22:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Jag hade en gammal Nissan Qashqai, 2009, som jag försökte bli av med förra året. Blocket var värdelöst (och skrämmande). Till slut sålde jag bilfan via vikoperdinbil.se. Det var mycket bra. Inget krångel och jag fick ett pris som jag var nöjd med.
Citera
2021-08-06, 00:24
Medlem
Rebelxs avatar
Jag skrev en lapp med pris och telefonnummer som jag klistrade upp i bakrutan.

Tog tre dagar tror jag sen ringde telefonen och så var pärlan såld.
En vacker spermavit 9-5a Biopower.

Sätt ett rimligt pris så löser det nog sig, den var även ute på blocket men bara massa jobbigt folk där som inte vet vad de vill.
Citera
2021-08-06, 00:40
Medlem
IceEyess avatar
Sociala medier eller olika märkesforum kan vara ett alternativ. Hos märkesforum är det oftast folk som har intresse och kunskap om det aktuella märket.

Blocket är väl inte en död marknad, men har dessvärre även det blivit kulturberikat.
Citera
2021-08-06, 06:14
Medlem
Mr1931s avatar
Provade blocket. Funkade inte. Bara blattar med ”sista pris” eller folk som inte har bestämt sig.

Sålde till slut till Riddermarks bil. Supersmidigt och välbetalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in