2021-08-05, 15:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Var har det framkommit? Det var väl ”någon som kände nå’n, som kände nå’n…” vill jag minnas.
Ja, jag har läst hela tråden.
Vet du vad troligt betyder?
Det är vad jag tror åtminstone, ok?
Citera
2021-08-05, 15:39
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vet du vad troligt betyder?
Det är vad jag tror åtminstone, ok?
Nja, troligt skrev du ju inte, utan: /..absolut inget tyder på något annat!../ och
/..mycket troligt../
Men du är ju en störig jävel som bollar med fakta hur du vill.
Piss off och ha en fortsatt bra dag
Citera
2021-08-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ingen är efterlyst mig veterligen. Det här är vad jag tror.

Var det polisen eller medierna som gick ut med att gärningsmännen är medlemmar i ett gäng från Järva? Sedan dess har man inte hört något.

Vidare tror jag inte att Ninows grabbar har något att göra med Shottaz/FLG idag. De är förmodligen bannlysta från området efter mordet på Ninow.
Citera
2021-08-05, 15:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Var det polisen eller medierna som gick ut med att gärningsmännen är medlemmar i ett gäng från Järva? Sedan dess har man inte hört något.

Vidare tror jag inte att Ninows grabbar har något att göra med Shottaz/FLG idag. De är förmodligen bannlysta från området efter mordet på Ninow.

Polisen läckte till AB på söndagen, men redan på måndagen var läckan "tätad". Inget skvaller har kommit ut från utredningen sedan dess.
Citera
2021-08-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Intenog skrev nåt sånt här i tråden före Aftonbladet så Aftonbladet kan lika gärna ha läste det här. Och i så fall kan det vara helt vilda fantasier.
Citera
2021-08-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supramannen80
Snacks inte dynga. Poliskåren i (norr) är i topp på uppklarade fall i landet

Det är inte samma sak som att sanningen och hela sanningen kommer fram.
Citera
2021-08-05, 15:57
Medlem
OlleVieros avatar
[quote=greta-forveten|76795303]Så tråkigt med tanke på det fina området Tuna strand är. Nu vill ingen vara där. Det inte konstigt att det händer där just. Hur många har inte tagit sin första joint där. Första för kanske 60 år sedan. Eller 70, inte förvånad. Tråkigt är bara förnamnet.

Fanns nog inte ens på kartan för 60-70 år sedan.
Citera
2021-08-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Polisen läckte till AB på söndagen, men redan på måndagen var läckan "tätad". Inget skvaller har kommit ut från utredningen sedan dess.

Det är det jag menar. Det kan lika gärna ha varit skitsnack och polisen har inga spår att gå efter. Visst kan man kritisera polisens jobb men om det nu var så att det är just dessa personer det handlar om så borde insatsstyrkan ha gjort upp och ner på dessa områden som de misstänkta gärningsmännen har kopplingar till.

Om de trots allt har gjort det borde man väl ha hört något om det?
Citera
2021-08-05, 16:03
Medlem
Polisen kommer lösa detta med god hjälp av den häktade, han sjunger ut. Helt övertygad.
Hoppas negrerna åker dit nu, livstids utvisning är det enda rätta.. men det vill inte svenska regeringen.. jävla daltande med sånt pack.. usch
Citera
2021-08-05, 16:10
Medlem
[quote=OlleViero|76799527]
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Så tråkigt med tanke på det fina området Tuna strand är. Nu vill ingen vara där. Det inte konstigt att det händer där just. Hur många har inte tagit sin första joint där. Första för kanske 60 år sedan. Eller 70, inte förvånad. Tråkigt är bara förnamnet.

Fanns nog inte ens på kartan för 60-70 år sedan.

Du har nog missat en del historialektioner. Den typen av röka var nog inte ovanligt i Luleå på 60-talet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Woodstockfestivalen
Citera
2021-08-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamitallan

Du har nog missat en del historialektioner. Den typen av röka var nog inte ovanligt i Luleå på 60-talet.

Hur länge sedan är det?
Citera
2021-08-05, 16:21
Medlem
Fibonaccitals avatar
[quote=dynamitallan|76799662]
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Det rökat fanns i Malmö i allafall på 60-talet. Svart Afgahn var bäst annars fanns det Gul-lib och Marokan.
Folk köpte i Köpenhamn vid Springvannet för 5:-/gr.

Jag vad på oxo Woodstock, i leran...

En helt annan sak jag såg i Expressen.
https://www.expressen.se/premium/nyheter/flickans-hamnd-och-gangkriget-i-orebro/

Flickans hämnd och gängkriget i Örebro

Jag funderar på om detta har en koppling till Lule..

Våldtäktsutredningen läggs ner.

Då lurar hon in de utpekade gärningsmännen i en fälla och attackerar en av dem med kniv.

Några månader senare misstänks hon för en dödsskjutning tillsammans med tre andra – och befinner sig mitt i det eskalerande gängkriget i Örebro.

Samtidigt som spåren i konflikterna leder till de ökända Stockholmsgängen Shottaz och Vårbynätverket går en av huvudpersonerna i ”pension”:

– Det finns inget för mig här. Jag är inte störst, bäst och vackrast längre, säger gängledaren.

Det här är en berättelse om en 18-årig kvinna som känner sig sviken av rättssamhället och en våldsspiral i Örebro som aldrig verkar ta slut.

Jag tror nog inte det, men intressant vad Ni andra tycker om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in