2021-08-05, 09:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Den finns i tråden någonstans. Vill minnas att han höll tyst och fick två och ett halvt års fängelse av TR. Men nu är det mord och han riskerar att addera många år till sitt straff. Om han inte är direkt inblandad i skjutningen kanske han sjunger.

Edit: Det kanske var domen som är postad, inte FUP.
Tror inte han golar. Det är som att skriva under sin dödsdom när han kommer ut.
Han tar nog hellre långa straffet än döden?
Citera
2021-08-05, 09:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Varför skulle denne Simon inte lägga allt på bordet? Är ju en jävla shitstorm han har hamnat i. Detta är hans chans att starta ett nytt och bättre liv.
Som lik då menar du?
Eller han kanske kan flytta till andra sidan jordklotet, om han nu hinner?
Citera
2021-08-05, 09:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fir4t
Läsa kan du inte heller. Hursomhelst allt från dig leder bara offtopic, kan du inte läsa igenom tråden själv istället för att skriva 10 dumma frågor (i separata kommentarer dessutom) som bara desorienterar tråden?

Kan du utveckla? Känner inte till denna individ alls, vad vet du som får dig att skriva sådär?

Tragiskt, sluta knarka!
Inte fan litar jag på vad du skriver på Flashback forum. Tänker inte ställa en enda fråga till dig mer. Flummis!

F blev mycket troligt avrättad med flera skott mot ansikte ( huvud), absolut inget tyder på något annat!
Citera
2021-08-05, 09:39
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag så bilder från SVT när man sökte i gångtunneln där man hittade ett vapen.
Gången är ju spärrad med en s.k. betong-gris (Björn). Inga hjulspår i gräset.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/nya-avsparrningar-runt-mordplatsen-i-lulea
Längst ner på sidan.
På vilket sätt skulle det vara ett problem att komma förbi där med bil? Och är det torrt så blir det inga hjulspår.
https://gofile.io/d/8g2vaI
Citera
2021-08-05, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tragiskt, sluta knarka!
Inte fan litar jag på vad du skriver på Flashback forum. Tänker inte ställa en enda fråga till dig mer. Flummis!

F blev mycket troligt avrättad med flera skott mot ansikte ( huvud), absolut inget tyder på något annat!

Ok. Vart framgår det att hon blivit skjuten i ansiktet? Du har ju ingen susning om detta.
Citera
2021-08-05, 10:09
Medlem
Granola94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
På vilket sätt skulle det vara ett problem att komma förbi där med bil? Och är det torrt så blir det inga hjulspår.
https://gofile.io/d/8g2vaI

Kan man kastat ut pistolen genom bilrutan om man kört ovanför gångtunneln? Känner inte till geografin där uppe men tänker om vägen ovanför gångtunneln leder till mordplatsen.
Citera
2021-08-05, 10:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ok. Vart framgår det att hon blivit skjuten i ansiktet? Du har ju ingen susning om detta.
Jag skrev mycket troligt och ja det har framkommit att vittnen uppgett det.
Citera
2021-08-05, 10:35
Medlem
Citat:
Alltså... det finns absolut ingenting som tyder på att hon blev skjuten i ansiktet, än mindre i huvudet. Det är påhitt från flashback-utredare som tycker att blir nån skjuten med först några skott, uppehåll, sen något till, då måste något ha varit mot skallen för att döda. Upprepar: Finns ingenting som säger eller tyder på att hon blivit skjuten i ansiktet/huvudet. Det är påhitt i tråden.

modus operandi?

"Skott mot huvudet präglar grova skjutvåldet"

"Mannen som sköts vid Kungens kurva på lördagen, liksom dödsoffret i Rinkeby på nyårsafton, träffades båda av skott mot huvudet – ett tillvägagångssätt som blivit vanligt vid dödsskjutningar. Mönstret märks också vid Karolinskas traumaenhet."

https://www.svd.se/skott-mot-huvudet-praglar-grova-skjutvaldet
Citera
2021-08-05, 11:02
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Denna uppbrända bil är den enda faktauppgiften hittills som pekar mot rinkebytingarna. Indicier är väl påståendena att en av bilarna skall ha rört sig mot Boden och att hon avrättades med flera skott mot huvudet. Osäkra uppgifter dock. Sedan naturligtvis polisens uppgifter genom media. Byborna rörde ju sig i Boden när de vid ett flertal tillfällen stoppades av polisen.

Ingen som beställt FUP från målet med misshandeln på Hertsön? Vore intressant få veta vem kvinnan i bilen var. Tror hon misstänktes för att ha suttit i bilen under misshandeln. Går även bra att traska in på TR och be att få läsa på plats. B 3431-20.
Går att läsa FUP + Dom här nu:
(FB) Kriminell grupp från Stockholm kopplas till brutalt rån 20/11 -20 på Hertsön Luleå

Gäller alltså ett annat ärende som involverar Shottaz i Luleå.
Citera
2021-08-05, 11:16
Medlem
Teori saxad fr. tråden:

Platsen var vald för att det var så dags tillräckligt avsides men samtidigt inte för instängd.
Det skulle avhandlas en skuld men inte i pengar eller knark. Beroende på om FL och SV befann sig redan där sedan tidigare kom man överens om att mötas eller så åkte man tiĺl Tuna separat. Det lutar åt det förstnämnda.
Det är därför SVs picka skulle hämtas. Han blev en bodyguard.
Om INs teorier har någon substans så insåg Ds tjej hur farlig situationen kunde bli. Hon hade kontakt med FL under kvällen men ville inte vara med på själva mötet.
Detta gäller för övrigt de andra också. De var inte stenade men var ovilliga att deltaga. Det kan vara därför lN vet detaljer.
Så efter dådet står SV där och spriger utav helvete. Han har så pass mycket sinnesnärvaro att han inte springer enda hem med pickan.
Citera
2021-08-05, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miih
Jag tror också det. Ingen som sitter på fup från misshandeln? Isf kan man ju utläsa hur han håller ihop sig i en pressad situation genom tidigare förhör. Kan ju ge en fingervisning hur han agerar i press och ev grupptryck för o få ett hum om denna tragiska händelse, vad som skett och hur.

Tror bara dom ligger ute i en tråd. Och där står det att Simon valt att inte yttra sig. Däremot vet jag att han mådde inte så bra sist han var häktad. Och att han trodde att han skulle slippa fängelse när rätten valde att släppa honom i väntan på dom. Jag vet detta för det är hans egna ord direkt till mig. Tror ni mig inte kan jag bevisa det...

det är sjukt stor skillnad på att riskera nått år mot för att riskera att få livstid för nånting vad iallafall jag tror att nån annan har gjort. Med det sagt säger jag inte att han är oskyldig.han hade kunnat varna eller vad som helst. Så i mina ögon är han ändå delaktig i hennes död Och han kommer få vad han förtjänar i slutändan.

Kan ju även vara så att den fasad som han byggt upp under alla herrans år nu har brustit och han kände att fuck it. Jag går all in och det spårar ur. Och Hips vips har han skjutit en tjej 5 ggr i ansiktet (eller vart det nu har tagit)

Jag vill inte ta hans parti, försvara eller tycker synd om han. Han har satt sig där på helt egen hand och nu får han stå för konsekvenserna. Jag vill bara säga vad jag tror och tycker. Jag har ju som sagt kännt han hela livet nästan. Och visst att man kan bli kall osv på droger. Men drogerna försvinner ju nu på häktet. Då kommer Simons rätta jag fram. Och han måste må så fruktansvärt dåligt av att ens vara ins6ltad i dedär så jag är övertygad om att hsn int kommer vara tyst
Citera
2021-08-05, 11:20
Medlem
greta-forvetens avatar
För några år sedan var det någon vapen historia dom. Nämndes i på Hertsön. Det har flödet vapen och droger under X antal år från Hertsön via vissa konstellationer. Gissar iaf Greta. Var ska nu flödet gå. Eller det flödar redan, men var?
Senast redigerad av greta-forveten 2021-08-05 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in