Citat:
Ursprungligen postat av
miih
Jag tror också det. Ingen som sitter på fup från misshandeln? Isf kan man ju utläsa hur han håller ihop sig i en pressad situation genom tidigare förhör. Kan ju ge en fingervisning hur han agerar i press och ev grupptryck för o få ett hum om denna tragiska händelse, vad som skett och hur.
Tror bara dom ligger ute i en tråd. Och där står det att Simon valt att inte yttra sig. Däremot vet jag att han mådde inte så bra sist han var häktad. Och att han trodde att han skulle slippa fängelse när rätten valde att släppa honom i väntan på dom. Jag vet detta för det är hans egna ord direkt till mig. Tror ni mig inte kan jag bevisa det...
det är sjukt stor skillnad på att riskera nått år mot för att riskera att få livstid för nånting vad iallafall jag tror att nån annan har gjort. Med det sagt säger jag inte att han är oskyldig.han hade kunnat varna eller vad som helst. Så i mina ögon är han ändå delaktig i hennes död Och han kommer få vad han förtjänar i slutändan.
Kan ju även vara så att den fasad som han byggt upp under alla herrans år nu har brustit och han kände att fuck it. Jag går all in och det spårar ur. Och Hips vips har han skjutit en tjej 5 ggr i ansiktet (eller vart det nu har tagit)
Jag vill inte ta hans parti, försvara eller tycker synd om han. Han har satt sig där på helt egen hand och nu får han stå för konsekvenserna. Jag vill bara säga vad jag tror och tycker. Jag har ju som sagt kännt han hela livet nästan. Och visst att man kan bli kall osv på droger. Men drogerna försvinner ju nu på häktet. Då kommer Simons rätta jag fram. Och han måste må så fruktansvärt dåligt av att ens vara ins6ltad i dedär så jag är övertygad om att hsn int kommer vara tyst