2021-08-05, 09:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Jag har sedan pandemin startade varnat för viruset. Känns dock som det är allt färre som tar till sig mina råd och anvisningar. Kanske pga att myndigheterna tonat ned riskerna för viruset ute i samhället?
Citera
2021-08-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har sedan pandemin startade varnat för viruset. Känns dock som det är allt färre som tar till sig mina råd och anvisningar. Kanske pga att myndigheterna tonat ned riskerna för viruset ute i samhället?
Kan ju också vara så att de som delar din starka oro (jämt och hela tiden) över utvecklingen aldrig varit en så stor grupp som det verkar på forum som Flashback?

Oaktat vad man tror är den rätta nivån av försiktighet, det är få som orkar/vill leva på ständigt undantag på obestämd tid, alltid oroad över vad som komma skall.
Citera
2021-08-05, 09:33
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Smittspridningen in Storbritannien verkar ha vänt upp igen efter en snabb och oväntad nedgång tidigare!
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-12-27..latest&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Me tric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=USA~GBR

Utifrån EN dags data?
Tycker vi väntar några dagar innan vi drar den slutsatsen.
Onsdagar innebär nästan alltid en kick uppåt efter helgen, men att det planat ut senaste veckan är nog mer sant.
Citera
2021-08-05, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Aha, varför var det bara 200 dårar som demonstrerade i Sthlm då?

Du verkar leva i en fantasivärld,lider med dig

Jisses.

Bara för att det enbart var några hundra betyder det inte att inte fler tycker likadant...

Intelligensen här alltså.
Citera
2021-08-05, 09:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Utifrån EN dags data?
Tycker vi väntar några dagar innan vi drar den slutsatsen.
Onsdagar innebär nästan alltid en kick uppåt efter helgen, men att det planat ut senaste veckan är nog mer sant.

Väntar?
Det är bara att titta på grafen.
Citera
2021-08-05, 09:36
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Fantastiskt! När du inser att ni är på samma sida hysterin, då förstår du plötsligt.

Är du idiot?

Jag skrev att jag förstod vad personen menade, inte att jag höll med..
Om du hade hängt med i diskussionen, så hade du förstått att jag ifrågasatte spammande med samma inlägg gång på gång.
Hen svarade då att det var för att det kan ha tillkommit nya läsare i tråden.

Då skrev jag att jag förstod orsaken till spammandet.
Citera
2021-08-05, 09:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Herregud det här börjar gå över styr. Från Australien. Man blir stoppad och vitklädda kommer till platsen...
Det här är inte kul längre.
https://vm.tiktok.com/ZMdTK5JCq/

Australien.
Covid-döda 925.
Befolkning på 25 miljoner.

Sverige.
Covid-döda 14 722.
Befolkning på 10,2 miljoner.

"Gå över styr"
Citera
2021-08-05, 09:38
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Väntar?
Det är bara att titta på grafen.

Om det nu vore så enkelt..

Du kan ju testa att läsa UKs egna siffror, så kan du bilda dig en uppfattning utifrån dessa.
Är du lika säker på att det vänt upp efter det, så fine. Men du kan inte dra vilka slutsatser som helst utifrån en sida som bara mäter en parameter.

https://coronavirus.data.gov.uk/
Citera
2021-08-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Australien.
Covid-döda 925.
Befolkning på 25 miljoner.

Sverige.
Covid-döda 14 722.
Befolkning på 10,2 miljoner.

"Gå över styr"
Antar du inte tittade på klippet.
Citera
2021-08-05, 09:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det känns märkligt att man tvingar folk att vaccinera sig med ett relativt okänt och nödgodkänt vaccin man inte vet effekterna av om några år ! Har absolut inget emot vaccin och att folk vaccinerar sig men märkligt är det jag hoppas verkligen att vi inte ser enorma negativa konsekvenser av det här i framtiden. Vaccinen är nya och uppbyggda annorlunda vi vet helt enkelt inte bieffekter av det än !!! Jag pratar effekter om 3 år och inte i nutid. Dessutom folk struntar i restriktioner och kör på som om ingenting sker. Väntar en höst med ökad smittspridning och ännu värre mutationer ?

Sådan åsikt får du inte ha.

I Sveirge ska man vara PK och måste ta sprutan, annars är det något fel på dig och du är en foliehatt.

Herdmentality i Sverige visar sig stark under corona.

Du har helt rätt och det är skrämmande att den dialogen inte förs öppet.

Vi har 18-åriga artister som säger "kavla upp" , som inte ens vet vad 5 x 5 är...
Jodå. Dessa ska man lita på.
Sen när man får men för livet från vaccinet kommer ingen finnas där att hjälpa dig.
Citera
2021-08-05, 09:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Antar du inte tittade på klippet.

Propagandaklipp där vit man klagar på fascism för att styret vill begränsa smittan.

buhu
Citera
2021-08-05, 09:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Om det nu vore så enkelt..

Du kan ju testa att läsa UKs egna siffror, så kan du bilda dig en uppfattning utifrån dessa.
Är du lika säker på att det vänt upp efter det, så fine. Men du kan inte dra vilka slutsatser som helst utifrån en sida som bara mäter en parameter.

https://coronavirus.data.gov.uk/

Eller så kan du googla uk corona.

"vi ska vänta lite"

Ja vi ska alltid "vänta lite när det är påväg uppåt", tills det är försent.
Vi ska inte "vänta lite när det är påväg neråt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in