2021-08-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vilken del utav affären syftar du på?

Mig veterligen så har bara Esbjörn och Ebba varit med i hela affären.

Övriga vittnen vittnar om de delar som de har varit med på.

Är inte Esbjörns granne också kallad att vittna?
Värderingsmannen och besiktningsmannen skall kanske också vittna?

Sedan så har det kommit in lite skriftlig bevisning ifrån banken, överförmyndaren mm.

Är de också med i komplotten som du försöker plantera i tråden!

Jag syftar på affären fram till att hon har Esbjörns kråka på kontraktet.
Då sitter han liksom i björnsaxen.

Tycker du fortfarande inte att det är underligt att samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till endast utgörs av kompisar till Ebba?
2021-08-05, 00:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur

Tycker du fortfarande inte att det är underligt att samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till endast utgörs av kompisar till Ebba?

Du fokuserar alltså på besiktningsman och värderingsman då säkert är de som har haft störst inverkan på EB vilja att gå vidare med affären
2021-08-05, 00:35
Medlem
Citat:
Du fokuserar alltså på besiktningsman och värderingsman då säkert är de som har haft störst inverkan på EB vilja att gå vidare med affären

Oj, jag tror det är fjärde gången på en timme du tar replik utan att verka ha förstått frågan.

Tycker du inte att det är underligt att samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till endast utgörs av kompisar till Ebba?

Svara på frågan eller ta inte replik
Senast redigerad av Spakur 2021-08-05 kl. 00:37.
2021-08-05, 00:37
Medlem
Citat:

Varför kan de som inte är Ebbas kompisar inte vittna? De är ju ändå kallade som vittnen liksom. Så hur tänker du där egentligen?

Och varför kan Esbjörns kompisar inte vittna? Några är ju kallade och någon är det inte men kan så klart vittna om han blivit kallad. Så hur tänker där egentligen?

Eller håller du bara på och tramsar vidare med dina eviga lögner?
2021-08-05, 00:41
Medlem
Citat:

De flesta vittnena är inte kompisar med Ebba, inklusive de två du nämner där, varken besiktningsmannen eller värderingsmannen är hennes kompisar. Men det är väl bara värderingsmannen som är kallad som vittne. I vilket fall som helst så motbevisar det i alla fall dessa eviga lögner, Självklart kan de som inte är Ebbas kompisar vittna, och det gör de också. Därtill vittnar även kompisar till Esbjörn, dock inte hans brorson, som var inblandad redan innan avtalet signerades, men som Easbjörn alltså inte vågar sätta i vittnesbåset. Tänk om han skulle berätta sanningen liksom. Nej, Esbjörn kan bara låta sådana som han vet kommer ljuga för honom, sitta i vittnesbåset.
2021-08-05, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Men så är du inte heller advokat och har uppenbarligen ingen susning om vilka etiska regler en advokat har att rätta sig efter Du kanske åtminstone kunde fatta att vad du tror att du skulle ha gjort inte är ens skuggan av ett argument till hur eller varför Ebbas ombud, advokat, skall agera.
Jag delar din uppfattning om att försvararna Katrin, Binninge och Berg sannolikt är etiska i sin yrkesutövning.
2021-08-05, 00:43
Medlem
Citat:
Oj, jag tror det är fjärde gången på en timme du tar replik utan att verka ha förstått frågan.

Tycker du inte att det är underligt att samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till endast utgörs av kompisar till Ebba?

Svara på frågan eller ta inte replik

Frågan är redan besvarad, flera gånger.

Sluta fråga om det som redan besvarats och läs svaren innan du tar replik!
2021-08-05, 00:51
Medlem
Citat:
Frågan är redan besvarad, flera gånger.

Sluta fråga om det som redan besvarats och läs svaren innan du tar replik!

Frågan är inte besvarad.
Jag struntar i vilka advokater Ebba kopplat in ytterligare, jag struntar i vilka ombud Esbjörn anlitat efter att Ebba drog detta till domstol.

ALLA (utom Ebba och Esbjörn, detta blev det långa sidospåret senast jag ställde frågan) som har insyn i hur affären gått till fram till påskrift är Ebbas kompisar.

Alla som har förstahandsuppgifter på hur det egentligen till när dom fick Esbjörn att skriva på är kompisar till Ebba.
Stämmer inte detta?
Senast redigerad av Spakur 2021-08-05 kl. 00:53.
2021-08-05, 00:53
Medlem
Citat:
Men allright, känner du till någon på Esbjörns sida som haft insyn i affären innan påskrift?

Är du analfabet eller bara trögtänkt, eller kanske bägge två?

Frågan är redan besvarad. Det har för övrigt framgått av såväl inlagor till domstolen som i massmedia.

Men återigen då, för trögfattade lilla dig:
Såväl Matz som kursgårdskärringen var inblandade i affären innan påskrift, enligt Esbjörn själv.
Därtill var ett antal personer som inte var kompis med vare sig Ebba eller Esbjörn inblandade i affären innan påskrift, samt minst en som var bekant med bägge.
Flera av ovanstående är dessutom kallade som vittnen, inte ens det har du alltså fattat. Trögfattad!
2021-08-05, 00:54
Medlem
Citat:
Frågan är inte besvarad.
Jag struntar i vilka advokater Ebba kopplat in ytterligare, jag struntar i vilka ombud Esbjörn anlitat efter att Ebba drog detta till domstol.

ALLA (utom Ebba och Esbjörn, detta blev det långa sidospåret senast jag ställde frågan) som har insyn i hur affären gått till fram till påskrift är Ebbas kompisar.

Alla som har förstahandsuppgifter på hur det egentligen till när dom fick Esbjörn att skriva på är kompisar till Ebba.
Stämmer inte detta?

Vad av denna enkla mening var det som du inte förstod ?

"Sluta fråga om det som redan besvarats och läs svaren innan du tar replik!"
2021-08-05, 00:58
Medlem
Citat:
Är du analfabet eller bara trögtänkt, eller kanske bägge två?

Frågan är redan besvarad. Det har för övrigt framgått av såväl inlagor till domstolen som i massmedia.

Men återigen då, för trögfattade lilla dig:
Såväl Matz som kursgårdskärringen var inblandade i affären innan påskrift, enligt Esbjörn själv.
Därtill var ett antal personer som inte var kompis med vare sig Ebba eller Esbjörn inblandade i affären innan påskrift, samt minst en som var bekant med bägge.
Flera av ovanstående är dessutom kallade som vittnen, inte ens det har du alltså fattat. Trögfattad!

Du snackar skit.

Ebba har sett till att ingen som inte hon har under tummen har fått vara med innan påskrift.

Första kontakten var hennes kompis.
Kontraktet utformat av hennes kompis.
Påskrift bevittnas av hennes kompis.

Vilken roll hade Matz i detta?
Ingen.
Vilken roll hade "kursgårdskärringen"?
Ingen.

Du tycker fortfarande inte att det är underligt att samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till endast utgörs av kompisar till Ebba?
2021-08-05, 01:03
Medlem
Citat:
Vad av denna enkla mening var det som du inte förstod ?

"Sluta fråga om det som redan besvarats och läs svaren innan du tar replik!"

Den enda gången Esbjörn hade sinnesnärvaro att ta med sig någon som kunde hjälpa till med hans intressen och styrka hans version i en eventuell rättegång såg Ebbas advokat till att denna person inte skulle få delta

Detta var på mötet efter att Ebba gått ut offentligt och lovat att inte tvinga igenom ett köp om Esbjörn inte vill.

Alla som kan vittna om hur denna affär gått till är på Ebbas sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in