2021-08-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Sen kan man fråga sig varför hon skulle tvingas att identifiera sig? Ebba hade väl inget att dölja, oavsett vem det var.

Ebba hade inget att dölja, och gjorde inte heller det.

Men uppenbarligen hade den okända, anonyma, hemliga kvinnan något att dölja, inte minst sin egen identitet. Det kan kan fråga sig är varför hon behöver dölja den!? Varför vägra tala om vem hon var?

Varför skulle en okänd människa tillåtas vara med på mötet? Det är väl rätt självklart att om man ska ha ett möte mellan tvistande parter med juridiska ombud att man vet vilka som deltar på mötet och varför, och inte minst, att obehöriga inte närvarar. Det är kutym att man vid mötet upprättar ett protokoll och att man i detta protokoll noterar samtliga närvarande. Men sånt förstår inte du, förstår jag.
2021-08-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Skulle Karin har riggat upp en dator vid sitt kontors entrén?

De har givetvis en fungerande uppsättning i konferensrummet där mötet var planerat att hållas och inte vid entrén.
I och med att mötet var planerat till ett visst klockslag så hade en dator med teams riggats i konferensrummet, ok?
När mötet skulle ta sin början sitter Esbjörn med sin ledsagare utanför för att vänta på att bli insläppta, ok?
När Ebbas ombud kommer hon ut och säger att det är enbart Esbjörn som får vara med i rummet, ok?
Då ringer ledsagaren Esbjörns ombud som får reda på att hon inte får följa med in, Ok?
Esbjörn säger då att han inte vill gå in själv, Ok?
Förstår du?
2021-08-04, 21:35
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Helt korrekt. Och det kan mycket väl vara som du säger. Men känner vi Esbjörn rätt så har han inte ens deklarerat någon fastighetsförsäljning. Han ångrade sig ju redan den 21 augusti förra året och sedan blev, menar han, avtalet vips ogiltigt när han kom på att han glömt att han inte fattat att han skrivit på någonting alls.

Det kanske är läge att begära ut hans deklaration från skatteverket. Kan vara intressant läsning.

Deklarationen fixar väl mäklarhustrun Lullmaa?

Det kanske är så fiffigt med en generalfullmakt så att man får bara rättigheter och inga skyldigheter?

Väntar kanske ett skattetillägg och en skyhög ränta om skatten inte är betald.
2021-08-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ebbas ombud var där. Binninge skulle vara med på telefon. Kubun påstår att Binninge berättat för honom vad som hänt. Det gör Kubuns fakta till andrahandsfakta, till skillnad från Ebbas ombuds förstahandsfakta. Jag anser att båda parter har lika stor agenda att vinkla vad som hände (eller inte hände) till sin fördel. Båda varianterna går dock inte ihop, så båda kan inte vara sanna. Båda kan vara ljug för den delen.

Det skulle dock vara intressant att veta vad som faktiskt hänt. Finns det en inspelning hos Binninge eller Ebbas ombud, där man kan höra vad som faktiskt sägs?

Varför skulle en ledsagare (som identifierar sig) inte få vara med på mötet? Att kräva att Esbjörn är ensam där, är inte normalt. Ebbas ombud har dessutom tryckt på att ombuden ska prata med varandra nu när det finns ombud, så att lämna Esbjörn utan fysiskt närvarande ombud är definitivt inte okay.

Alternativt, varför ville inte ledsagaren identifiera sig? Vad var omständigheterna? Var personen där då det hände? Visste Esbjörn om att han skulle ha ledsagare? Visste Esbjörn om att hans eget ombud inte skulle vara på plats?

Observera att Ebbas ombud är advokat. Om hon uttalar sig osant i media om motparten kan hon förlora sin licens.
Observera att Esbjörns ombud är kriminell och saknar all form av juridisk bildning. Han kan ljuga om vad han vill och riskerar ingenting.

Sedan kan var och en fundera över vem som talar sanning och vem som ljuger.
2021-08-04, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Absolut. Jag för egen del tycker också att en advokats ord som förstahandsinformation är mer värt men vi vet fortfarande inte.

Ska vi nu ägna oss åt spekulationer så fick jag en känsla av att det var en journalist. Varför? Jo för att kubun nämnde det i ett inlägg.

Hoppsan. Det inlägget måste jag ha missat. Minns du ungefär när det skrevs? Eller har du till och med länken till det?
2021-08-04, 21:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
I och med att mötet var planerat till ett visst klockslag så hade en dator med teams riggats i konferensrummet, ok?
När mötet skulle ta sin början sitter Esbjörn med sin ledsagare utanför för att vänta på att bli insläppta, ok?
När Ebbas ombud kommer hon ut och säger att det är enbart Esbjörn som får vara med i rummet, ok?
Då ringer ledsagaren Esbjörns ombud som får reda på att hon inte får följa med in, Ok?
Esbjörn säger då att han inte vill gå in själv, Ok?
Förstår du?

Varför hemlighålls ledsagaren identitet?

Journalist?
2021-08-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om jag var väldigt mån om att samtalet skulle bli av hade jag låtit det passera, särskilt om jag var i närvaro av min egen advokat, och ännu mer om min motpart var gammal och lite egen och i synnerhet om motparten annars hade varit helt ensam medan jag hade någon på plats.

Men så är du inte heller advokat och har uppenbarligen ingen susning om vilka etiska regler en advokat har att rätta sig efter Du kanske åtminstone kunde fatta att vad du tror att du skulle ha gjort inte är ens skuggan av ett argument till hur eller varför Ebbas ombud, advokat, skall agera.
2021-08-04, 21:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Betala skatt för pengar Esbjörn inte fått?…

Vinstskatten skall betalas året efter att köpekontraktet är påskrivet oberoende av om tillträde har skett eller ej och om betalning har skett eller ej.
2021-08-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Förstår ni vill sopa hennes mindre smickrande, mörka sidor under den mediala mattan.
I en vital demokrati ska en politiker som beter sig så samvetslöst mot en skraltig gammal man som Ebba hängas ut. Det ska vi i demokratisk ordning vara glada för. Ebba är styrd av mörka krafter som inte kan släppa taget om som inte är hennes.

Tål att upprepas att KDs Partiledare beter sig som en bortskämd, elak liten flicka som med alla medel (även grov brottslighet ) försöker sno av en flickas hennes docka.

Lite om de mörka krafterna Ebba använder sig av i lurifaxandet av Esbjörn!
ca 13:56
https://podcasts.apple.com/us/podcast/20-%C3%A4r-ebba-busch-thor-politikens-darth-vader/id938143336?i=1000341066951
2021-08-04, 21:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Ebba hade inget att dölja, och gjorde inte heller det.

Men uppenbarligen hade den okända, anonyma, hemliga kvinnan något att dölja, inte minst sin egen identitet. Det kan kan fråga sig är varför hon behöver dölja den!? Varför vägra tala om vem hon var?

Varför skulle en okänd människa tillåtas vara med på mötet? Det är väl rätt självklart att om man ska ha ett möte mellan tvistande parter med juridiska ombud att man vet vilka som deltar på mötet och varför, och inte minst, att obehöriga inte närvarar. Det är kutym att man vid mötet upprättar ett protokoll och att man i detta protokoll noterar samtliga närvarande. Men sånt förstår inte du, förstår jag.
Hon skulle vara med så Esbjörn inte skulle behöva vara fysiskt ensam på mötet med sin antagonist och hennes stjärnadvokat. Det är väl inte så svårt å förstå? Två mot två, men se det godtog inte Ebbas advokat som stoppade både Esbjörn å flickan redan i dörren eftersom hon advokaten befarade att hon skulle kunna komma bli ett framtida vittne. Allt enligt Esbjörns dåvarande ombud Johann Binninge + all den samlade skit som slängts efter honom. En ärbar man som verkligen bryr sig om den djupt olycklige Esbjörn.
2021-08-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Johann sa till mig att hon hade kunnat legitimera sig men att Ebbas advokat tvärnobbade direkt. Det är nu de hittar på att hon inte ville legitimera sig då ju i stort alla är förundrade över Ebbas ombuds agerande i detta.

Klart att Esbjörnsidan tänkte på att hon nog skulle kunna komma att vara tvungen att legitimera sig och därför också hade med sig ett leg vilket också JB vidimerar är fallet. Att inte ha med sig legitimation inför det mötet hade ju varit en klar miss.

Så, om hon kunde legitimerat sig, och om hon gjort det, så hade vi vetat vem hon var. Så, vem var hon. Jag slår vad om att du inte har den informationen, trots att du tror att du är kompis med grisen, ja, Binninge, alltså.

Av vad som framkommit i media och inlagor i ärendet så var frågan vem ledsagaren var, men den frågan besvarades aldrig, istället var det Esbjörn som vände på klacken och gick. Av det som framkommit i media och inlagor i ärendet, så framstår det tydligt att ledsagaren aldrig ens var på plats. Ett exempel på det är att det var "Esjbörn" som lämnade, inte "Esbjörn och ledsagaren". Det förklarar också varför frågan om vem ledsagaren som skulle varit med Esbjörn var ställdes, och varför Esbjörn valde att lämna.

Grisen har visat sig vara inte bara kriminell utan en lögnare och bedragare. Min gissning är att han, grisen, lurat dit Esbjörn själv i tron att det skulle finnas en ledsagare där, men att någon ledsagare aldrig fanns, det var bara något grisen hittat på. Allt för att förhindra att mötet skulle ta plats. Det var också därför som grisen inte var på plats själv. Allt för att få Esbjörn att inte ställa upp på mötet.

Men som sagt, kubun, spit it out, vem var kvinnan?
2021-08-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/

" – Formerna för mötets hållande hade avhandlats med Esbjörns ombud. Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund. "

Verkar som Esbjörn inte förvägras ledsagare, utan Busch och hennes advokat inte fick reda på vem ledsagaren var och mötet hade inte börjat innan Esbjörn gick iväg.
Enligt båda advokaten och ombudet, så skulle ombudet delta via telefon.

Just precis så lyder det som framkommit. Och notera väl

"Innan vi ens hann reda ut vem den personen var"

"så lämnade han lokalen"

Man behövde "reda ut" vem personen var. Man behöver inte "reda ut" vem någon som är plats är, då frågar man bara personen själv. Personen var alltså inte på plats.

"han lämnade lokalen", inte "dom lämnade lokalen". Esbjörn var alltså ensam, inte tillsammans med någon ledsagare.

Nu kommer någon att påstå att detta är en spekulation.
Men allt är en spekulation.

ledsagaren var där - är en spekulation.
ledsagaren var inte där - är en spekulation.

Saken är den, att den fakta som framkommit, talar mer för en av dessa två spekulationer, nämligen att ledsagaren inte var på plats.

"han lämnade lokalen" ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in