2021-08-04, 23:52
  #2473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Så vem är killen från shottaz?
Är inte Shottaz direkt längre
Citera
2021-08-04, 23:53
  #2474
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Egentligen hade vi konfigurationen klar redan vid inlägg #83 i denna tråd. Då postade användaren Gurkflickan signalement på de inblandade, dvs långt innan Intenog började gå in och röja.

Hon har bara gjort tre inlägg på tråden och har nog fått order av polis att hålla käften. Det var nämligen hennes man som filmade personer som avlägsnade sig från platsen precis efter skjutningen.

Hon säger att det var fem personer. Tre av dessa tog vägen runt ett hus och två andra tog en annan väg - och det var dessa som hennes man filmade - innan de försvann.

På fråga om signalement svarar Gurkflickan i post #83 att det var "personer med en annan bakgrund", men hon visste inte om de var från Luleå eller inte.

På grundval av min fördomsfullhet tolkar jag "annan bakgrund" som "somalier". Gurkflickan är kvinna, norrlänning och jobbar säkert i offentlig sektor. På grund av socialt sosse-, genus- och rasismtryck skulle hon aldrig kunna få ord som "blattar" eller "negrer" över sina läppar, så därför blir det denna kryptiska fras: "personer med annan bakgrund".

Det står helt klart för mig att polisuppgifterna om att Simon kanske inte är gärningsman, utan att mördarna bör sökas bland somalierna Yahye och Bahnan, styrks av detta.

Har det kommit fram något om hur Gurkflickans man kunde ha tillräckligt med sinnesnärvaro att filma detta? Var dom kanske så pass högljudda att dom väckte uppmärksamhet hos människor i grannskapet med öppna balkongdörrar?

Jag tror inte heller på SV som gärningsman. Han kändes otänkbar redan från början. Den här sortens känslokyla kräver en blandning av empatilöshet och lågt iq som bara återfinns hos ett visst klientel.
Citera
2021-08-04, 23:54
  #2475
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Här samlas många spekulationer tillsammans med rykten och en del sanningar. Den mördande kvinnan var inte oskyldig men jag tror ingen tycker att hon förtjänade att dö?!?
Anhöriga bör för sitt eget bästa låta bli Flashback. Detta är ingen minnessida där man bara beklagar sorgen och minns fina saker om någon. Detta är ett forum med högt och lågt. Gissningar, rykten och en del sant. Ta det för vad det är eller låt bli att läsa är mitt råd.

Beklagar sorgen om du kände henne. Ingen förtjänar att bli dödad.
Tydligen tyckte ju minst en person att hon förtjänade att dö! ( Du trodde ingen???)
Så vad yrar du om?
Citera
2021-08-04, 23:56
  #2476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Här samlas många spekulationer tillsammans med rykten och en del sanningar. Den mördande kvinnan var inte oskyldig men jag tror ingen tycker att hon förtjänade att dö?!?
Anhöriga bör för sitt eget bästa låta bli Flashback. Detta är ingen minnessida där man bara beklagar sorgen och minns fina saker om någon. Detta är ett forum med högt och lågt. Gissningar, rykten och en del sant. Ta det för vad det är eller låt bli att läsa är mitt råd.

Beklagar sorgen om du kände henne. Ingen förtjänar att bli dödad.

Nej känner henne inte mer än på håll men har sett kommentarer där man uttryckligen sagt att hon fick vad hon förtjänade. Det är de kommentarerna jag vänder mig mot. En del kan vara borttagna.


Sen att folk spekulerar hit och dit, det kan ju normalt vara lite intressant, man går inte in på Flashback om man är rädd för spekulationer som du själv säger. Sen att det blev rörigt beror nog mest på ett konto, till och med jag funderar på vem personen egentligen är ;-). Från början trodde jag att han hade klantat sig och outat sig men det tror jag verkligen inte längre efter att han i flera dagar försökt bevisa att han är Någon annan utan att kunna lägga upp fotobevis på sig själv. Denna övertalningskampanj bevisar bara motsatsen. Jag hoppas alla som var med på brottet blir inburade väldigt länge.
Citera
2021-08-04, 23:57
  #2477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tydligen tyckte ju minst en person att hon förtjänade att dö! ( Du trodde ingen???)
Så vad yrar du om?
Ingen här i tråden -underförstått.
Citera
2021-08-04, 23:57
  #2478
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fir4t
Alltså... det finns absolut ingenting som tyder på att hon blev skjuten i ansiktet, än mindre i huvudet. Det är påhitt från flashback-utredare som tycker att blir nån skjuten med först några skott, uppehåll, sen något till, då måste något ha varit mot skallen för att döda. Upprepar: Finns ingenting som säger eller tyder på att hon blivit skjuten i ansiktet/huvudet. Det är påhitt i tråden.
Eller så hittar du på?
Varför ska vi lita på dig?
Citera
2021-08-04, 23:57
  #2479
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
De kommer nog ofta ihåg mer än vad de påstår, men det är sant att det inte direkt är raketforskare och ledande mästare i memory-spel som hamnar i dessa bravader.



Min gissning är att det inte alls har något med mordet att göra och således dumpades där, det är inte vidare smart att riskera att bli stannad med ett vapen på sig direkt efter en dödskjutning.

Time will tell vad som egentligen hänt, mest bara vilda spekulationer här baserat på kännedom om de karaktärer som framkommit.

Simon skulle möta Frida på platsen för att få tillbaka sin pistol. "Någon" skvallrar för Rinkebygrabbarna var detta skall ske och Rinkebygrabbarna åker dit och avrättar Frida som hämnd för mordet som skedde i Rinkeby (Frida var delaktig i detta mord genom att hon gowade). Simon springer i panik från platsen och gömmer sin pistol vid gångtunneln.
Citera
2021-08-05, 00:03
  #2480
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Ingen här i tråden -underförstått.
Man behöver vara tydlig om man ska tolkas rätt här.
Dessutom finns det nog några här i tråden som tycker att hon förtjänade sitt öde.
Vem vet? Kanske även mördaren/mördarna eller dess medhjälpare skriver i tråden?
Det kan du omöjligen veta!
Citera
2021-08-05, 00:07
  #2481
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Simon skulle möta Frida på platsen för att få tillbaka sin pistol. "Någon" skvallrar för Rinkebygrabbarna var detta skall ske och Rinkebygrabbarna åker dit och avrättar Frida som hämnd för mordet som skedde i Rinkeby (Frida var delaktig i detta mord genom att hon gowade). Simon springer i panik från platsen och gömmer sin pistol vid gångtunneln.
Hur i helvete kan man vara delaktig i sitt eget mord?
Var det självmord, beställt av henne själv?
Sen vad betyder gowade?
Citera
2021-08-05, 00:16
  #2482
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hur i helvete kan man vara delaktig i sitt eget mord?
Var det självmord, beställt av henne själv?
Sen vad betyder gowade?

Vad är det som du har så svårt att förstå??
Citera
2021-08-05, 00:16
  #2483
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hur i helvete kan man vara delaktig i sitt eget mord?
Var det självmord, beställt av henne själv?
Sen vad betyder gowade?

Inte sitt eget mord
Läs delar av tråden så fattar du
Där står också vad gowade betyder

*gäsp*
Citera
2021-08-05, 00:23
  #2484
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefin80
Jag hade inte tänkt skriva något men att smutskasta ett 25-årigt brottsoffer som dessutom är död. Så lågt, så empatilöst med tanke på anhöriga. Hoppas ni en dag växer till er. I övrigt var detta nog den mest röriga tråd jag någonsin läst, jag undrar vad flera i tråden egentligen har för agenda.

Vem personen än var förtjänade hon inte att dö, det kan ingen normal människa tycka, vilken värld lever vissa av er i? Kom tillbaka till verkligheten, ingen har rätt att ta en annan människas liv.

Hon förtjänade inte att dö. Det är hemskt och ledsamt.
Jag har ingen aning vem hon var men att bli skjuten av någon ska ingen bli oavsett livstil.
Gängkriminaliteten som finns i Sverige idag och som breder ut sig är inte ok på något sätt och jag hoppas på långa straff.
Blir även chockad över att svenska unga vuxna hänger på dessa Somalier och det är en tråkig och hemsk utveckling för de har inga spärrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in