2021-08-04, 22:50
  #2461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steronboy
Hoppas att du inte är i Luleå!

Det är inte E.T som skriver, men du kanske vet vem det är som försöker hänga ut honom.
Citera
2021-08-04, 22:52
  #2462
Medlem
Jag hade inte tänkt skriva något men att smutskasta ett 25-årigt brottsoffer som dessutom är död. Så lågt, så empatilöst med tanke på anhöriga. Hoppas ni en dag växer till er. I övrigt var detta nog den mest röriga tråd jag någonsin läst, jag undrar vad flera i tråden egentligen har för agenda.

Vem personen än var förtjänade hon inte att dö, det kan ingen normal människa tycka, vilken värld lever vissa av er i? Kom tillbaka till verkligheten, ingen har rätt att ta en annan människas liv.
Citera
2021-08-04, 22:59
  #2463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefin80
Jag hade inte tänkt skriva något men att smutskasta ett 25-årigt brottsoffer som dessutom är död. Så lågt, så empatilöst med tanke på anhöriga. Hoppas ni en dag växer till er. I övrigt var detta nog den mest röriga tråd jag någonsin läst, jag undrar vad flera i tråden egentligen har för agenda.

Vem personen än var förtjänade hon inte att dö, det kan ingen normal människa tycka, vilken värld lever vissa av er i? Kom tillbaka till verkligheten, ingen har rätt att ta en annan människas liv.

Verkligheten är att vi lever i en värld där man tar andras liv.

Utifrån vad jag har läst i tråden var inte heller Frida ett oskyldigt offer utan en kriminell person som hanterade både droger och vapen.
Citera
2021-08-04, 23:05
  #2464
Medlem
Kan någon berätta exakt var det är avspärrat och polisen söker? Sprang hela strandstigen på mjölkudden/tuna/notviken idag utan att se något mer spännande än en förbaskad massa avspärrningar för vägarbete.
Citera
2021-08-04, 23:07
  #2465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granola94
GW är så jävla kung alltså😂🤣

Geografi verkar dock inte vara hans grej när han först tror att mordet skett i Umeå och sen pratar om att bilen hittades utanför Umeå, som ligger cirka 15 mil från platsen.
Annars är ju analysen runt själva skjutningen säkert statistiskt rätt sannolik.
Sen tror jag GW vad det lider kommer förstå att dessa somalier spenderat ansenlig tid i Luleå och inte bara varit uppe och hälsat på nån polare från kåken.
Så polisen vet så klart vilka som brukar vara uppe, var de håller till och ungefär vilka de hänger med.
Så läget är ännu lite bättre än GW ger uttryck för.
Citera
2021-08-04, 23:11
  #2466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefin80
Jag hade inte tänkt skriva något men att smutskasta ett 25-årigt brottsoffer som dessutom är död. Så lågt, så empatilöst med tanke på anhöriga. Hoppas ni en dag växer till er. I övrigt var detta nog den mest röriga tråd jag någonsin läst, jag undrar vad flera i tråden egentligen har för agenda.

Vem personen än var förtjänade hon inte att dö, det kan ingen normal människa tycka, vilken värld lever vissa av er i? Kom tillbaka till verkligheten, ingen har rätt att ta en annan människas liv.

Här samlas många spekulationer tillsammans med rykten och en del sanningar. Den mördande kvinnan var inte oskyldig men jag tror ingen tycker att hon förtjänade att dö?!?
Anhöriga bör för sitt eget bästa låta bli Flashback. Detta är ingen minnessida där man bara beklagar sorgen och minns fina saker om någon. Detta är ett forum med högt och lågt. Gissningar, rykten och en del sant. Ta det för vad det är eller låt bli att läsa är mitt råd.

Beklagar sorgen om du kände henne. Ingen förtjänar att bli dödad.
Citera
2021-08-04, 23:13
  #2467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Egentligen hade vi konfigurationen klar redan vid inlägg #83 i denna tråd. Då postade användaren Gurkflickan signalement på de inblandade, dvs långt innan Intenog började gå in och röja.

Hon har bara gjort tre inlägg på tråden och har nog fått order av polis att hålla käften. Det var nämligen hennes man som filmade personer som avlägsnade sig från platsen precis efter skjutningen.

Hon säger att det var fem personer. Tre av dessa tog vägen runt ett hus och två andra tog en annan väg - och det var dessa som hennes man filmade - innan de försvann.

På fråga om signalement svarar Gurkflickan i post #83 att det var "personer med en annan bakgrund", men hon visste inte om de var från Luleå eller inte.

På grundval av min fördomsfullhet tolkar jag "annan bakgrund" som "somalier". Gurkflickan är kvinna, norrlänning och jobbar säkert i offentlig sektor. På grund av socialt sosse-, genus- och rasismtryck skulle hon aldrig kunna få ord som "blattar" eller "negrer" över sina läppar, så därför blir det denna kryptiska fras: "personer med annan bakgrund".

Det står helt klart för mig att polisuppgifterna om att Simon kanske inte är gärningsman, utan att mördarna bör sökas bland somalierna Yahye och Bahnan, styrks av detta.

Håller med. Det finns en betydande sannolikhet att någon/några från Stockholm filmats i flykten.
Jag tror också att Simon identifierats av vittnen, då han möjligen varit i området tidigare och inte är okänd.
Vilka som varit på plats lär gå att reda ut.
Vem som sköt blir kanske svårare.
Citera
2021-08-04, 23:21
  #2468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Okay, ett s.k paket. Hämtat, kanske från en s.k gömma då.
Det luktar ju panik lång väg.

Sedan undrar jag (som amatör jag är)

Det har här inne beskrivet att Frida [Vila i Frid(a)] blev skjuten med 5-6 skott i ansiktet.

Hur i h-e gick det till.
5 skott direkt. Det måste ha varit en automatare eller en typ, Uzi eller en gammal Scorpio.
Jag tänket lite om Andreas Danman som fick 3 skott i nacken i snabb följd.

Om nu Frida fick 5 skott så ser jag framför vissa scenarier.

Ett skott i pannan och resten liggande på marken.
Borde finnas kulor i marken då eftersom som någon sade att inga kulor fanns i huvudet på henne.

Eller..

Alla skotten träffade direkt.
Hon borde ju ramlat direkt ner.
Såvida inte vapnet sköt väldigt fort.

Jaja, detta var min lilla 5 centare i detta ärendet.

Alltså... det finns absolut ingenting som tyder på att hon blev skjuten i ansiktet, än mindre i huvudet. Det är påhitt från flashback-utredare som tycker att blir nån skjuten med först några skott, uppehåll, sen något till, då måste något ha varit mot skallen för att döda. Upprepar: Finns ingenting som säger eller tyder på att hon blivit skjuten i ansiktet/huvudet. Det är påhitt i tråden.
Citera
2021-08-04, 23:21
  #2469
Medlem
Detta måste ju vara nåt som gått snett i situationen.
Inte ens lakritstomtarna är väl så korkade att de genomför en
planerad avrättning på en välkänd strand, låter sig filmas av mobil,
vittnen ser flera bilar, de hittar vapen i en gångtunnel etc.
Det hade väl varit mycket enklare att tvinga med flickan och
sedan åka ut i skogen och gräva ett hål.
Citera
2021-08-04, 23:40
  #2470
Medlem
Efter 2498 inlägg med mitt..
Vad vet vi med säkerhet?
1.B.O
2.MGM
3.Brottsplatsen

Det tar sig sa mordbrännarn
Citera
2021-08-04, 23:48
  #2471
Medlem
Så vem är killen från shottaz?
Citera
2021-08-04, 23:48
  #2472
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Verkligheten är att vi lever i en värld där man tar andras liv.

Utifrån vad jag har läst i tråden var inte heller Frida ett oskyldigt offer utan en kriminell person som hanterade både droger och vapen.

Du är så jävla dum så att klockorna nästan stannar!!
Vem har sagt att hon var oskyldig?
Mig veterligen har vi inte dödsstraff i Sverige?
Även om vi haft det, kan inte vilken random person som vill, döda någon för det.
__________________
Senast redigerad av rubin22 2021-08-04 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in