2021-08-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Kan det varit så att Binninge hade en sedan tidigare inplanerad huf eller MUF denna dag som partiledaren hade en lucka, skulle det kunna varit så tror du? Rent hypotetiskt
Nej, det tror jag inte. Då hade man kunnat boka en annan dag.
2021-08-04, 22:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Kan det varit så att Binninge hade en sedan tidigare inplanerad huf eller MUF denna dag som partiledaren hade en lucka, skulle det kunna varit så tror du? Rent hypotetiskt

Binninges skitfirma som omsätter 50k är knappast speciellt upptagen.

Han hade garanterat inte råd med bussbiljetten till Uppsala.
2021-08-04, 22:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det spelar ingen roll vem ledsagaren var, formerna för en förhandling görs upp innan. Att Binninge hade sin enda kostym på kemtvätt och lämnade sin klient i sticket är inte något som ska belasta vare sig Esbjörn eller Busch. Allt annat svammel är bara dimridåer för att dölja barnmisshandlarens inkompetens.
Jag vet att JB hade förhandlingar på annat håll just då och Ebba påstod sig vara fullbokad på alla andra tider. Allt detta vet du så detta är ju bara trams
2021-08-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Ledsagaren var inte där, ok?
Förstår du?
Var hon inte?
Källa på det?
2021-08-04, 22:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Här har vi paradgrenarna i Ebbas hejarklack, du betar verkligen av dom en efter en.

1. Att medvetet missförstå och reagera på små ord för att slippa bemöta argumentet.

Just att klumpa ihop huset och tomten till ordet "gård" har malts minst 50 gånger i denna tråd. Ska en gård ha flera byggnader? Någon form av produktion? När barnen är ute och leker på gården, var är det för fastighet med produktion och flera hus dom går till då? Granngården, Sörgården, innergård, vad är det för konstiga ord?
Hursomhelst, om någon pratar om att en svensk partiledare är i en tvist med en 81-åring om en gård, så skriker ni Lögn! med hänvisning till vad som egentligen räknas som en gård.
Intellektuellt ohederligt.

Om du har fått information ca 50 gånger med vad som normalt menas med gård på svenska språket, vore det inte ett tillfälle då att ta till sig den informationen? Om du har svårt att acceptera dessa 50 tillrättavisningar, varför inte söka på internet, eller gå till en ordbok för att slå upp ordets betydelse? Gård i detta fallet är ju gravt missvisande.

Anledningen till fastighetstvisten mellan Ebba och Esb har också diskuterats i 10 000tals inlägg. Men självklart lyfts det fram om man använder missvisande ord.

Citat:
2. Felcitera och reagera på det felaktiga citatet.[/b]
Jag skrev inte att esb växt upp på/i gården/huset/tomten/fastigheten, jag skrev har växt upp med. Ändå singlar du ut det, felciterar och hugger på det.
Intellektuellt ohederligt.

3. Hittar på och gissar hur saker är, tar dom som sanna och drar lösa slutsatser utifrån den egna gissningen.

Du gissar att Esbjörns föräldrar "förvärvade fastigheten" när Esb var 15. En siffra du verkar dra ur arslet bara. Sen slår du fast att då är det tjejer och kompisar som gäller så då kan man inte knyta några varma minnen till ett hus nere vi en sjö.
Återigen intellektuellt ohederligt.

Nu verkar det som jag hade rätt ändå. Debattören Braathe hävdar att sommarnöjet införskaffades när Esb var 15 år. Han kan säkert hävda detta under ed.

Nu måste du förstå att det är du som har bevisbördan. Du hävdar att sommarnöjet varit en rätt central del från barndomen. Vad har du som styrker detta påstående? Den förvärvades när han befann sig i ungdomsåren, du kan inte säga ungefär hur ofta han tillbringade tid där etc. Så det är ni som hävdar saker utan att kunna styrka något. Du spekulerar/gissar helt enkelt, sedan anklagar du mig för att göra detsamma. Men du har helt glömt att det var du som startade gissandet.

Nu är ju detta en sidodiskussion. Esb kan vara hur mycket eller hur lite fäst vid sommarnöjet, har inte med den juridiska saken att göra. Esb hade under 2 månader full möjlighet att göra sig okontaktbar eller säga nej till Ebba, ändå valde han att skriva på kontraktet. Har Ebba utsatt honom för press? Kanske, men ingen som verkar sitta med fakta. Har Esb nedsatt rättslig handlingsförmåga - inget där heller som kan göra tillräcklig grund för ett sådant påstående. Har Ebba gett honom ett skampris? Inget av det som framkommit från värderingarna.
Senast redigerad av DeValera 2021-08-04 kl. 22:31.
2021-08-04, 22:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Ja, om det uppdagas att han undanhållit en fastighetsförsäljning i deklarationen, så kan han bli dömd för skattebrott

Men han har ju så kompetenta ombud och generalskor till sin hjälp hur kan de ha missat detta?

Tror till och med att kubun kallade dem för ett vasst gäng 😂
2021-08-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo då, Brännström och all annan media har varit objektiv.
Ebba är inte ett offer, ingen är dum mot henne. Hon har fått den press hennes beteende förtjänar.
Brännström betalar tipspengar till Binninge för att få skvaller att skriva om. Han har förlorat sin chefstjänst på Expressen på grund av att han skriver lögner i sina artiklar. Han är helt enkelt en usel journalist som lever efter devisen, kolla aldrig upp en artikel för då kan den spricka.
2021-08-04, 22:18
Medlem
Citat:
Nej, det tror jag inte. Då hade man kunnat boka en annan dag.
Kan det varit så att den mycket upptagna partiledaren propsade på att mötet var tvunget att genomföras just denna dag?
Bara en hypotetisk tanke
Kan det vart så?
2021-08-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag vet att JB hade förhandlingar på annat håll just då och Ebba påstod sig vara fullbokad på alla andra tider. Allt detta vet du så detta är ju bara trams
Enligt inlagor till rätten så har Busch och hennes ombud försökt få till en träff under lång tid, att det inte har blivit av beror helt på ointresse från Binnige. Anledningen är att man inte litar på Esbjörn. Det vet du.
2021-08-04, 22:24
Medlem
Citat:
Kan det varit så att den mycket upptagna partiledaren propsade på att mötet var tvunget att genomföras just denna dag?
Bara en hypotetisk tanke
Kan det vart så?
Nej, det kan inte vart så. Det har funnits intresse av ett möte från den dagen Esbjörn inte dök upp för att skriva köpebrev. Binninge har inte vågat Esbjörn träffa Busch och hennes ombud med risk för att han då valt att fullfölja affären.
2021-08-04, 22:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Enligt inlagor till rätten så har Busch och hennes ombud försökt få till en träff under lång tid, att det inte har blivit av beror helt på ointresse från Binnige. Anledningen är att man inte litar på Esbjörn. Det vet du.
Va?! Litar man inte på Esbjörn - på vilket sätt då - att han har tvärbromsat när det gäller Ebbas scamförsök?
2021-08-04, 22:27
Medlem
Citat:
Jaaaaaaaa!
Vilken grej!!!!
Jag kontaktar Skatteverket i morgon, lugn grabbar. Jag tar tag i det👍
Det är bättre att Pernroth Lüllmaa gör det, hon har ju generalfullmakten och borde ha gjort det på en gång. Men hon fixade inte ens en försäkring till fastigheterna så fullmakten har väl något annat syfte än att hjälpa Esbjörn med hans ekonomiska förehavanden. Det är nog någon annans ekonomiska problem som ska lösas med den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in