2021-08-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vem är man då som inte upplyser polis nära anhöriga och sitter på Flashback och sprider info? Är det seriöst?
Flashback är inte seriöst, folk som sitter här är kufar, vad trodde du? barn svälter i Afrika också, det är som det är, oavsett vad vi har för åsikter om någonting.
Citera
2021-08-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Det jag menar är att det KAN vara självmord men det KAN också vara något helt annat! Jag har inte sätt några självklara svar/bevis här i tråden som får mig att helt tro på någon teori..

Jag skulle vilja veta vad polisen och anhöriga vet. Då hade man kunnat spekulera bättre. Hoppas det kommer fram mer information någon gång.

Edit: Om polacken hade delat med sig av alla sina bilder från platsen så hade vi ju haft ett bra svar på vilket skick kroppen hittades i. Men förstår också varför han inte gör det.
Ingen har eller hade eller mått speciellt bra av att se honom efter det som hänt- man tror man är så tuff och kall men när du står där , framför det som en gång varit en levande människa men nu ….
Då är man ”väldigt liten” och man vänjer sig tyvärr aldrig. Polacken ska ha heder och respekt för att han genom att inte sprida några foton lät D A behålla sin värdighet som människa.
Citera
2021-08-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror inte man tänker så klart i en sådan situation så det finns nog ingen vettig förklaring till varför han valde sprängmedel.
Vid depression kan man känna att man är värdelös och att det är bäst för alla om man försvinner.
Vem vet, han kanske ville skada och förstöra sej själv på detta sätt.
Jag tror inte att detta fall är så speciellt och annorlunda än andra unga människor som begår självmord.
Det här fallet fick stor uppmärksamhet i media medans de flesta andra dör i tysthet. Varje dag.

Ja tyvärr så kan det vara så
Citera
2021-08-02, 22:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad69
Ingen har eller hade eller mått speciellt bra av att se honom efter det som hänt- man tror man är så tuff och kall men när du står där , framför det som en gång varit en levande människa men nu ….
Då är man ”väldigt liten” och man vänjer sig tyvärr aldrig. Polacken ska ha heder och respekt för att han genom att inte sprida några foton lät D A behålla sin värdighet som människa.
Verkligen, Amen på det. 😔🙏
Citera
2021-08-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Faktum är att det dör långt fler av självmord än i trafiken nuförtiden. Mestadels män.

Det här fallet fick överdriven uppmärksamhet bara för att han bara försvann och var försvarsanställd och konspirationsteorierna tog fart.
Överdriven.? Det kan väl aldrig vara överdrivet med stort pådrag.
Da hade vönner och typ 500 inom det militära ställde upp med organiserat sökarebete och anvönde sig av media för att nå ut med info, hjälp, och det var väldigt klokt gjort.. Man önskar att fler försvunna hade sådana vänner
Citera
2021-08-03, 12:05
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Finns ingen anledning att röja källorna, det kommer att stå mig dyrt.
Men det jag skriver är sant, för övrigt så vad har du för anledning att veta källorna?

Fjant kan du vara själv som kallar dig för alkoholiserad arab.
Det är väl fjantigt om något.
Haha ljuger på Flashback och försöker slå tillbaka med någon slags ”nick-hån”. Ja än är inte den sista idioten född.
Citera
2021-08-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Så din vän kan utifrån en sprängd kropp avgöra om det var självmord eller mord?

Hur gör din vän det? Kollar han i ögonen på den sargade kroppen? Stod det där att det var självmord?

Citat:
Ursprungligen postat av adoggydog
Skribenten kanske träffade DA både i norrbotten och sedan viss tid efter flytten till Stockholm när han har ny umgängeskrets och som nykrönt C för Kustjägarskolan. Omväxling kan förnöja eller förtära själen.

Har inte följt tråden på länge, eftersom jag anser fallet avslutat i och med att det är så tydligt att det är självmord. Numera är det bara någon enstaka skribent som lever kvar i drömmen att Det inte är ett självmord.

Men nu läste jag ikapp, och förundras över hur ovanstående uttalande har fått stå oemotsagt. Men det är väl bara ett uttryck för kompetensen i tråden.
Ovanstående uttalande säger att DA var NYKRÖNT C (chef för) KUSTJÄGARSKOLAN.
Det är ju rent dravel. DA var en av de lägre befälen på KJS.

Men om hela tråden köper detta så fattar jag att diskussionen snurrar vidare på samma låga nivå
Citera
2021-08-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Faktum är att det dör långt fler av självmord än i trafiken nuförtiden. Mestadels män.

Det här fallet fick överdriven uppmärksamhet bara för att han bara försvann och var försvarsanställd och konspirationsteorierna tog fart.

Instämmer helt med detta.
Familjens och närmsta vännernas, och även arbetsgivaren, totala missbedömning av fallet bidrog till detta.
Familjen och vännerna blåste upp en superhjälte, vilket vissa media köpte. Lögnerna som spreds var helt osannolika.
För den nyktert tänkande var självmordet uppenbart när den första informationen började läcka ut.

För att hålla skenet uppe så verkar det som familjen, med fb-supporters fortsätter i samma anda.
Vännerna verkar dock ha resignerat. Främst då bäste vännen, som troligen sitter på betydligt mer info
Arbetsgivaren är nog den som har mest att stå i. De är säkert mitt uppe i utredningen hur DA kund komma åt det material som användes. Dessutom utredningen hur man kunde missa att ett befäl faktiskt gick runt och var en stor säkerhetsrsisk.

Så långt kan vi vara övertygade.

Återstår då spekulationerna kring motiv och material.
Motivet är personligt och får fortsätta vara det.
Vilken material han använde är mer av militär utredningsintresse. Min gissning är att det inte är Handgranat. Av skäl som Araben har klargjort. Pentyl och/eller sprängdeg är betydligt rimligare.
Är det en HGR så är det Katastrof för KJS.
Citera
2021-08-04, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Instämmer helt med detta.
Familjens och närmsta vännernas, och även arbetsgivaren, totala missbedömning av fallet bidrog till detta.
Familjen och vännerna blåste upp en superhjälte, vilket vissa media köpte. Lögnerna som spreds var helt osannolika.
För den nyktert tänkande var självmordet uppenbart när den första informationen började läcka ut.

För att hålla skenet uppe så verkar det som familjen, med fb-supporters fortsätter i samma anda.
Vännerna verkar dock ha resignerat. Främst då bäste vännen, som troligen sitter på betydligt mer info
Arbetsgivaren är nog den som har mest att stå i. De är säkert mitt uppe i utredningen hur DA kund komma åt det material som användes. Dessutom utredningen hur man kunde missa att ett befäl faktiskt gick runt och var en stor säkerhetsrsisk.

Så långt kan vi vara övertygade.

Återstår då spekulationerna kring motiv och material.
Motivet är personligt och får fortsätta vara det.
Vilken material han använde är mer av militär utredningsintresse. Min gissning är att det inte är Handgranat. Av skäl som Araben har klargjort. Pentyl och/eller sprängdeg är betydligt rimligare.
Är det en HGR så är det Katastrof för KJS.
.
Vad menar du med att familjen håller skenet uppe med hjälp av fb suports?
Här sitter flera pers på Flachback som verkar veta en hel del som familjen inte vet.
Är det ingen här som har någon som helst förståelse att familjen är i djup sorg och chock?
Familjen har en massa funderingar och frågor runt det som hänt som de inte får svar på.
En person på sidan här pratar om att det finns flera brev som DA skrivit innan sin bortgång en annan här på sidan skriver vilket sprängmedel som anvöndes och i vilket skick DA kropp hittades..
De två pers skryter med att de har kontakter som ger de info eller så kanske de varit inblandade själva vem vet?
Andra sitter och roar sig med ironi om DA utbildningar inom försvaret
Det verkar som många här på sidan har sina egna sanningar och gör sig märkvärdiga att de minsann vet men ingen har respekt ioch empati för en familj med stor sorg, deras hjärtan blöder.
Om någon pers här på sidan har sanna uppgifter /information kring DA och viktig info som ev brev som det sägs så ha så mycket civilkurage och empati till familjen och delge dom det så de får en chans att komma vidare i sin sorgeprocess
Citera
2021-08-04, 08:24
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Överdriven.? Det kan väl aldrig vara överdrivet med stort pådrag.
Da hade vönner och typ 500 inom det militära ställde upp med organiserat sökarebete och anvönde sig av media för att nå ut med info, hjälp, och det var väldigt klokt gjort.. Man önskar att fler försvunna hade sådana vänner

Det var mycket överdrivet främst i media. Här på Flashback är det inget som förvånar längre.

För övrigt borde du slå på stavningskontrollen.
Citera
2021-08-04, 08:41
Medlem
Citat:
.
Vad menar du med att familjen håller skenet uppe med hjälp av fb suports?
Här sitter flera pers på Flachback som verkar veta en hel del som familjen inte vet.
Är det ingen här som har någon som helst förståelse att familjen är i djup sorg och chock?
Familjen har en massa funderingar och frågor runt det som hänt som de inte får svar på.
En person på sidan här pratar om att det finns flera brev som DA skrivit innan sin bortgång en annan här på sidan skriver vilket sprängmedel som anvöndes och i vilket skick DA kropp hittades..
De två pers skryter med att de har kontakter som ger de info eller så kanske de varit inblandade själva vem vet?
Andra sitter och roar sig med ironi om DA utbildningar inom försvaret
Det verkar som många här på sidan har sina egna sanningar och gör sig märkvärdiga att de minsann vet men ingen har respekt ioch empati för en familj med stor sorg, deras hjärtan blöder.
Om någon pers här på sidan har sanna uppgifter /information kring DA och viktig info som ev brev som det sägs så ha så mycket civilkurage och empati till familjen och delge dom det så de får en chans att komma vidare i sin sorgeprocess

Du har missuppfattat Flashback totalt. Fb är inte ett ställe där familjen ska söka empati. Flashback lämpar sig bättre för att fritt diskutera och utreda.

Vad familjen VET har jag ingen aning om. Men av det man sett i media, sociala media och här, så har de inte FATTTAT. Jag skrev tidigt att de ska söka psykologhjälp. Det gäller fortfarande.

Självklart är inte alla utsagor här på FB sanning. Men med lite kunskap och viss slutledningsförmåga så kan man väga samman informationen och få en god uppfattning om vad som skett. Närmare än så kommer vi nog aldrig.
Citera
2021-08-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Du har missuppfattat Flashback totalt. Fb är inte ett ställe där familjen ska söka empati. Flashback lämpar sig bättre för att fritt diskutera och utreda.

Vad familjen VET har jag ingen aning om. Men av det man sett i media, sociala media och här, så har de inte FATTTAT. Jag skrev tidigt att de ska söka psykologhjälp. Det gäller fortfarande.

Självklart är inte alla utsagor här på FB sanning. Men med lite kunskap och viss slutledningsförmåga så kan man väga samman informationen och få en god uppfattning om vad som skett. Närmare än så kommer vi nog aldrig.

Alla har väl rätt att bearbeta sin sorg som dom vill och föräldrana har inte sökt sig till fb.. Det var DA arb kollegor/vönner som skapade en sök sida.. som växte för att människor var så engagerade i fallet

Vad är det föräldrarna inte fattat ?

Att deras son är död på ett fruktansvärt sätt som skulle vara en mardröm för oss alla om det hänt i våra egna i familjer.

Det har dom fattat men sen har de inga uppgifter på varför det hänt och om det var DA egna val eller inte

De vore ju mindre begåvade om de inte hade viljan att söka och få fram fakta/sanningen
Sen har varken du eller jag info om familjen har psykologhjälp

Så du menar att utifrån spekulationer ute på media skulle ge svaren och sanningen de söker?
Knappast realistiskt att lyssna på en massa människor som skapar rykten och tror sig veta.
. Det är farligt med rykten som sprider sig och blir sanningen..
Men om jag förstått rätt så har du skapat sanningen utifrån rykten/spekulationer?

Och om någon nu sitter inne med sanning/fakta/bevis så måste de vara helt korkade människor som inte förmedlar det till familjen.

Jo jag har förstått att på flachback sitter många som gärna vill skapa falska rykten.
Så de kloka som vill diskutera och förmedla olika teorier förvinner i mängden av knäppgökar.

Vad tycker du om att en person här sitter och skriver att DA lömmnat flera brev före sin död och att föräldrar /polis inte får den informationen som kan vara ett av de viktigaste bevisen i fallet?
Sånt gör mig förbannad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in