Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Vilken källa har du till detta påstående?
Vad räknas som "sjukhusvård"?
Är 1300 sjukhusbesök/sjukhusvård för barn 0-12 år ovanligt för en sjukdom? Hur många barn i denna åldern uppsöker sjukhuset för t ex diarre varje år? För hosta? För feber?
Ovanligt för ett virus - ja. Med tanke på konsekvenserna att inte få denna vård.
Barn kan behöva dropp/annat av svår influensa eller brett perspektiv av åkommor, men dessa siffror.... gällande ett allvarligt virus - toppar all jämförelse.
Klarlagt sen länge och jag tänker inte bete mig douchebag mot dig då många inte vet.
Socialstyrelsen har "gömt" dessa siffror låångt ner i ett diagram.
Avser inte vårdcentral/1177/annat, avser endast barn inskrivna på avelning (Rematolog/infektionsavdelning/IVA)
Läs själv, vill du jag ska gräva fram länken eller vill du se hur svårt det är att hitta datan på egen hand för att sen inse det sinnrikt diaboliska "undanstädandet".
Föräldrar -kom ihåg - tveka inte att ge ert barn ett FFP2 - andningsskydd när skolan börjar.
Om ett barn börjar kan det ge effekt -fler vågar följa.
Ser ut som munskydd fast vita, går att ha tygskydd med motiv över.
Enkla att använda - 1 nytt/vecka.
Häng de på tork i solen alternativt spraya med 80% alkohol - låt hänga tills nästa dag.
Efter en vecka eller två är det enda som händer med skydden att luft kan bli trögare genom dom iom att damm/partiklar fastnar.
1 FFP2/v = 4 FFP2/månad.
Kostnaden är låg skyddet bra.
Be skolan meddela angående smittspridningen på skolan, inte bara i klassen.
På så sätt kan ni vara medvetna när det är extra viktigt att använda andningsskydden.
Klustersmitta kommer plötsligt och oftast asymtomatiskt.