2021-08-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Tillslut finns det bara en som inte är nämnd i tråden som kan sitta på all denna info. Denna kommer sitta lite pyrt till, men denna kanske också bara önskar fylla 30.

vem skulle det vara?

EDIT: Sitter du på någon information som vi andra inte gör?
Senast redigerad av lesspalivet 2021-08-04 kl. 17:52.
Citera
2021-08-04, 17:30
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Det måste väl ändå vara lite unikt. Att låna pappas bil och frakta runt gravt kriminella på olika konstigheter. Vore jag han, skulle jag inte bli så glad.

Inte förstår päronen att de är kriminella.
Citera
2021-08-04, 17:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Inte förstår päronen att de är kriminella.
Barnet har väl knappast vunnit olika domar på lotto?
Citera
2021-08-04, 17:39
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Barnet har väl knappast vunnit olika domar på lotto?

Det är liksom här lokalt småkriminellas kultur krockar med gängens kultur. Vore ju guld för polisen i förorten om förövarna lånat pappas bil när de är ute och utför jävulskap. Nä, där måste de använda stulna bilar.
Senast redigerad av Castafiore 2021-08-04 kl. 17:44.
Citera
2021-08-04, 17:41
Medlem
miihs avatar
Om intenog inte är ett troll eller nån som vill jävlas/skapa villospår så spotta ur dig allt du vet då på engång då? Nej, du ger lite lite. O sen lite. När de kommer info ger du lite till baserat på den nya informationen.

- Dom söker med metalldetektorer.
Intenog i nästa sekund: jag var där o leta halsband/nycklar.
Citera
2021-08-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Söker man på den ”androgyna” i länken jag postade tidigare på Google så ser man även att hen är intresserad av att hitta lösenord till vissa kontaktsidor. Säger inget mera, men sök och fundera.

Att vissa människor orkar hålla på...
Citera
2021-08-04, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Kanske så här då:

1.Frida har en skuld till S V och eller Niinow's crew (detta var även vad hennes släktingar nämnde att det hela handlade om en skuld)

2. Skuldens uppkomst lite olika alternativ :

S V skulle börja sälja åt Niinow och company och hade förvarat grejer hos Frida som hade lite som sin grej tydlig att vara lager, grejerna försvinner antingen knarkar hon upp det själv eller gör en blåsning på Simon.

Alternativ 2 det stämmer som trollet säger att Niinow bodde hos Frida när han hängde i Lule och att han hade lämnat saker där innan han åkte till Stockholm för att möte sitt öde.
När Niinow är dö tror Frida att det är fritt fram och lägger själv beslag på grejerna...

Skulden ska regleras / grejerna lämnas tillbaka (kulturchocken)

Enl vissa uppgifter var de kvarvarande grabbarna i Niinow's utbrytargrupp pressade och behövde cash och kräver såldes att skulden ska regleras och det snabbt ev är det SV som kommer med kraven.

Hur som förstår Frida inte allvaret i situationen utan tror att det går att glida som hon alltid har gjort, ev kan ju summan ha ökat avsevärt om de tycker att hon inte gjort rätt för sig och detta kanske hon inte är vann vid och vägra / alt kan inte betala.

Men som sagt det är andra regler i djungeln. Frida får en deadline att lösa situationen.

Detta leder till fredagens händelser:

Deadlinen är slut, ser två alternativ även här antigen luras Frida till platsen av en sk goare eller så kommer hon frivilligt till ett förbestämt möte.

Där möter hon (alternativ SV) en pressad Simon som åter igen kräver betalt Frida vägra och verbalt bråk uppstår när det står klart att Frida fortfarande vägrar / inte kan betala så går topplocket på de väntande Järvagrabbarn i bilarna (Bahnan och Yahye?) lyssnade på länk och de stormar ut och knäpper Frida springer tillbaka mot bilarna kastar pistolen och dra mot Boden.

Alternativ 2 ( Niinows kvar lämnade saker) exakt som ovan men kanske någon annan som pratar med Frida och Simon i detta fallet ev bara chaufför.

Tror att det var ett bestämt mötet där av att de tog in Simon så fort Frida kanske sagt att hon skulle möta upp honom innan hon drog.

Case solved? 😎
Snälla nån, tanken att hon själv skulle knarka upp den mängd det i så fall skulle handla om är fysiskt, biologiskt och mänskligt omöjligt. Intenog pratar om knark för 2 mille. Oavsett, har man fått ett magansin tömt i ansiktet så handlar det om mer än några veckors konsumtion. Om det nu handlar om en skuld öht.
Citera
2021-08-04, 17:55
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Först åkte Frida och Dannes tjej dit för att träffa Simon, han ville ha sin pistol. Den låg i gömman så då åkte Frida och Dannes tjej till gömman. Sedan åkte Frida med pistolen till Simon och Dannes tjej kom hem för hon ville inte åka tillbaka. Då upptäckte hon att hon tappat sitt smycke/någon jävla nyckel. Hon skrev till Simon och Frida att hon tappat den i bilen eller platsen. Efter mordet drog hon och Danne och Kevin och jag ner dit och hittade den. Tror polisen vill hitta den för att knyta Dannes tjej till platsen.

Om du var med hade du vetat om det var ett smycke eller en nyckel. Det är en jävla skillnad. Vandrade ni bara helt obekymrat in på en brottsplats med polisavspärrningar och poliser? Rolig historia du
Citera
2021-08-04, 17:56
Medlem
Castafiores avatar
"Sättet som teknikerna letade under onsdagen framgår det tydligt hur offret och skytten var placerade när skotten avlossades, det vill säga från vattnet och upp mot bebyggelsen.

– Vi har bra koll på skeendet, säger åklagaren."

Åklagaren säger i lokaltidningen att de har bra koll på vad som hänt.
Citera
2021-08-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Om du var med hade du vetat om det var ett smycke eller en nyckel. Det är en jävla skillnad. Vandrade ni bara helt obekymrat in på en brottsplats med polisavspärrningar och poliser? Rolig historia du

Det kanske var både ett halsband och en nyckel?
Citera
2021-08-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miih
Om intenog inte är ett troll eller nån som vill jävlas/skapa villospår så spotta ur dig allt du vet då på engång då? Nej, du ger lite lite. O sen lite. När de kommer info ger du lite till baserat på den nya informationen.

- Dom söker med metalldetektorer.
Intenog i nästa sekund: jag var där o leta halsband/nycklar.

Det verkar väl snarast som att intenog visste vad polisen sökte och var rädd för att dom skulle hitta det så han försökte sig på en naiv lögn i hopp om att polisen skulle läsa och ge upp sökandet.

Inte för att jag tror polisen är så lättmanipulerade men det verkar nästan mest som att intenog är här för att försöka manipulera saker.

Det har ju hänt förr i sådana här trådar. Jag börjar misstänka att det där om att mördarna kommer från Rinkeby är bara en trådsanning som intenog planterat och som några journalister sedan nappat på. Skulle inte förvåna mig om mördarna egentligen tillhör samma Luleå-kretsar som intenog.
Senast redigerad av L.D. 2021-08-04 kl. 18:44.
Citera
2021-08-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
De här gängen är kända för att ”böta” folk för rena påhitt. I ett fall där de förlorar pengar som här, kan de kräva dem tillbaka och rentav lägga på en nolla. De är helt utfattiga och konstant på jakt efter pengar för att försörja sig och finansiera sitt eget missbruk.
Låter ju som ett väldigt opraktiskt system. Jag menar, förr eller senare kommer det ju att komma tillbaka och bita dem själva i arslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in