2021-08-04, 13:13
Bannlyst
Vad är din åsikt om händelselösa serie, kan du tycka att det finns många serier där det inte händer så mycket i alls?

Tycker du om när det är fart i serier och att det måste vara någonting i varje avsnitt? Eller kan det gå 2 avsnitt utan någonting innebördes händer?

Hur noga är du med att finna en serie som är bra? Gillar du mera när det är som The Walking Dead, The Punisher, Jessica Jones eller ska det vara mera lugnt?
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2021-08-04 kl. 13:16.
Citera
2021-08-04, 13:29
Medlem
VoktorDodkas avatar
Bosch är ett exempel på en serie som håller flaggan i topp trots att det inte är så mycket action.

Tales from the loop försökte jag mig på för att jag hörde att den skulle vara så fantastisk, snygg var den men jag klarade knappt halva första avsnittet för det hände absolut ingenting. Jag antar att dom som gillar den serien har Tystnaden och liknande bergmanfilmer i sin filmtopp.

Så jo, ska jag fastna för en serie lär det hända saker som håller fokus uppe, annars ser jag något annat.
Citera
2021-08-04, 13:37
Medlem
Allt är ju så woke nuförtiden.
Citera
2021-08-04, 13:37
Medlem
schizophrenias avatar
Den svenska tv-serien Godnatt jord från 1979, i regi av Keve Hjelm och baserad på Ivar Lo-Johanssons roman med samma namn, är ju en klassiker i långsamt tempo. T.o.m. för långsam för min smak.

https://www.svtplay.se/godnatt-jord
Citera
2021-08-04, 13:39
Medlem
Seinfeld är en av de mest framgångsrika serierna någonsin fast hela idén var:
”A show about nothing”.
Citera
2021-08-04, 15:56
Medlem
Cannibalizations avatar
Nu ser jag inte serier längre av just den anledningen att jag upplever att allt blir för utdraget när något ska behandlas över en serie avsnitt.
Citera
2021-08-04, 15:58
Medlem
better call saul är väl en rätt seg serie som är riktigt bra ändå. Har dock inte sett senaste 2 säsongerna, kanske dags att göra det.
Citera
2021-08-11, 23:05
Medlem
Jag gillar båda typerna. Det viktigaste är att jag gillar storyn och karaktärer, och att det är välskrivet. Att saker och ting har en poäng. Jag vill inte se en massa meningslös action bara för att det ska hända grejer, och det får inte vara så lugnt att det blir tråkigt.

Dessutom finns det ju lite mer lugna serier som blir rätt omtyckta, och får flera säsonger. Så det finns uppenbarligen en marknad, det finns folk som vill se.
Citera
2021-08-12, 08:01
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
better call saul är väl en rätt seg serie som är riktigt bra ändå. Har dock inte sett senaste 2 säsongerna, kanske dags att göra det.

😧 Kan rekommenderas. Säsong 4 och 5 är bäst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in