2021-08-04, 12:27
  #2269
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Buddbyn

Jäkla märkligt ställe att bränna en flyktbil, det finns bara en väg in så att säga, visst, man kan snirkla sig tillbaka till Boden via småvägar, men det är risky, eftersom det borde finnas vittnen.

Annars får man åka längre mot sandträskhållet och köra över till riksväg 97 via storklinten.

Oavsett behöver man ha lokalkännedom, alternativt ha kartrekat ordentligt innan.
Citera
2021-08-04, 12:34
  #2270
Medlem
Granola94s avatar
Området avspärrat igen och man söker med metalldetektorer..Kan det vara hylsor man letar? Har S.V sagt nått som gör att man spärrar av igen?
Citera
2021-08-04, 12:36
  #2271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jäkla märkligt ställe att bränna en flyktbil, det finns bara en väg in så att säga, visst, man kan snirkla sig tillbaka till Boden via småvägar, men det är risky, eftersom det borde finnas vittnen.

Annars får man åka längre mot sandträskhållet och köra över till riksväg 97 via storklinten.

Oavsett behöver man ha lokalkännedom, alternativt ha kartrekat ordentligt innan.

Oddsen är att de bara försökt ta sig så långt ut i skogen som möjligt för att dumpa bilen. Har man ingen lokalkännedom är det lätt att hamna på "märkliga" ställen. Vittnen är som sagt inte något som ortenz grabbar är direkt oroliga för och enda anledningen till att man kör en bit bort för att bränna en bil är för att det ska ta tid för polisen att hitta den. Jag tror inte de själva hade en susning om vart de körde bilen.

EDIT: Fast Boden är väl rätt så invandrartätt? Jag har själv några bekanta som gjort affärer med en hel del somalier och araber därifrån, bl.a namnet Y*s*f som figurerat i tråden tidigare låter någorlunda bekant. Men det är säkert 6-7 år sedan.
__________________
Senast redigerad av lesspalivet 2021-08-04 kl. 12:43.
Citera
2021-08-04, 12:38
  #2272
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jäkla märkligt ställe att bränna en flyktbil, det finns bara en väg in så att säga, visst, man kan snirkla sig tillbaka till Boden via småvägar, men det är risky, eftersom det borde finnas vittnen.

Annars får man åka längre mot sandträskhållet och köra över till riksväg 97 via storklinten.

Oavsett behöver man ha lokalkännedom, alternativt ha kartrekat ordentligt innan.

Jag tror att de körde från Boden över Arvidsjaur och Östersund ner till Dalarna längs med E45. Pojkarna sitter nu och häckar i Tjärna Ängar utanför Borlänge.
Citera
2021-08-04, 12:42
  #2273
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Har sprungit på en Halsius när jag gjorde lumpen i Boden. Stor jävel och ser riktigt elak ut. Men fick stryk av några smågrabbar på krogen. Mycket utseende och rykte men liten verkstad.

Borde vara fridfulla och gudfruktiga typer då ur-Halsius var:

Johannes Olai Halsius 1629 - 24/8 1697
Kyrkoherde, född i Öjebyn, Piteå. Son av bondeföräldrar. Namnet härleder sig från en äng Halsen i Öjebyn. Utbildad i Uppsala där han inskrevs som student 2/11 1648. Utnämnd till kyrkoherde i Överkalix 19/9 1681. Begravd 30/11 1697 i Överkalix.

Min halvbrors dotter är gift med en som har relation till H.
Hur kom H-namnet in i tråden? BOs mors släkt?
Citera
2021-08-04, 12:45
  #2274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Borde vara fridfulla och gudfruktiga typer då ur-Halsius var:

Johannes Olai Halsius 1629 - 24/8 1697
Kyrkoherde, född i Öjebyn, Piteå. Son av bondeföräldrar. Namnet härleder sig från en äng Halsen i Öjebyn. Utbildad i Uppsala där han inskrevs som student 2/11 1648. Utnämnd till kyrkoherde i Överkalix 19/9 1681. Begravd 30/11 1697 i Överkalix.

Min halvbrors dotter är gift med en som har relation till H.
Hur kom H-namnet in i tråden? BOs mors släkt?

BO's farsa är Andreas Halsius från Ö-kalix. Hon har sin mors efternamn.
Citera
2021-08-04, 12:51
  #2275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur kom H-namnet in i tråden? BOs mors släkt?

Hittar inte ursprungsinlägget om H-släkten, men var det inte bara ansiktsboken-spaning och något om att både BO och häktade S.(W/V) hade gemensamma H.-vänner?

Ett namn som förekommer på S.V:s profil är:
https://m.facebook.com/niklashalsi*s (*=u)

Edit: BO:s avlidna far hette tydligen Halsius.
Citera
2021-08-04, 12:52
  #2276
Medlem
FlL var skyldig 300000 i tjack, och och sprang omkring och lekte donna iallafall,
Citera
2021-08-04, 13:05
  #2277
Medlem
Ken dryden: kan stämma , dock ligger Tjärna ängar inte utanför Borlänge det ligger mitt i Borlänge , o ”TRG” är ett riktigt ghetto
Citera
2021-08-04, 13:22
  #2278
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
BO's farsa är Andreas Halsius från Ö-kalix. Hon har sin mors efternamn.


1973 - 2015 född i Jukkas och död i Töre.
Han blev bara 42 år på denna jorden. Vad dog han av?
Han blev alltså far vid 17 års ålder.

Hmm, verkligen rätt person?

Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Hittar inte ursprungsinlägget om H-släkten, men var det inte bara ansiktsboken-spaning och något om att både BO och häktade S.(W/V) hade gemensamma H.-vänner?

Ett namn som förekommer på S.V:s profil är:
https://m.facebook.com/niklashalsi*s (*=u)

Edit: BO:s avlidna far hette tydligen Halsius.

Tack.

Edit
Det var en pigg ordning:

Fyra partners:

Andersson
Isaksson
Landin
Hedalm


...och fyra barn
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2021-08-04 kl. 13:42.
Citera
2021-08-04, 13:22
  #2279
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Fp


Varför sätter du felpost på den infon? Att du säger att området är rensat från det polisen söker efter och Simon har börjat prata hos polisen.

Det är säkert två skyttar inblandade. Om det nu är gängen som gjort det brukar de ju tjackspattigt hoppa in två filurer och utgöra dåden.

En sköt ett antal skott, och den andra ett i huvudet när hon redan låg ner.

Så det är väl Yahye och den där andra med namn som börjar på B som gjort det. Så var är dom nu?

Men nog måste de väl polisen ha varit med metalldetektorn där innan? Söker de hylsor från den andra skytten?
__________________
Senast redigerad av Castafiore 2021-08-04 kl. 13:28.
Citera
2021-08-04, 13:22
  #2280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chef.Skinner
Häktningsprotokoll https://docdro.id/1wrjNbm
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in