2021-08-04, 09:36
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Margot var som du skriver mest intresserad av att exponera varumärket Wallström™ precis som Mona Sahlin helst sprang runt på galor med sina kompisar. Att Linde är en gråare mus säger inte så mycket om hur skicklig hon är. Hon lyckas tamigfan alltid framstå som dryg, dum och inkompetent när hon väl måste interagera med folk. Det kanske är otur men då har hon otur nästan varje gång. Vem som är skadligast för departementet av Wallström och Linde kan diskuteras och hur det funkar där till vardags vet vi inget om just nu.

På sätt och vis tycker jag att Dan Eliasson är mycket kompetent i sin roll. Han gick med på att vara the bad guy på myndighet efter myndighet. Sedan fick såssarna lösa ut honom, spola av skiten och så gick han vidare.

UD är främst en service för oss svenskar och den delen har Ann Linde skött mkt väl. Ökat representationen runtom i världen på ett prestigelöst vis. UD har också landat en hel del kontrakt till svenska företag. Margot Wallström gjorde inte ett djävla dugg. Helt värdelös för att inte säga till ren skada för Sverige. Det Ann Linde åstadkom på några få månader klarade inte Margot Wallström av överhuvudtaget, för hon brydde sig inte ett djävla dugg. Hon förstod aldrig vad det innebar att driva ett departement som UD. Tyvärr har jag inte följt med riktigt hur Ann Linde uppför sig, men jag föredrar den grå musen som ser till att få jobbet gjort framför en galning som endast är ute efter att skada Sverige internationellt för att promota sig själv och sin schizofrena politik.

Dan Eliasson... jag har hela tiden undrat hur han lyckats, och vilka hållhakar han har på partiledningen. Din beskrivning är intressant och kanske är det sanningen. Jag undrar när vi får reda på sanningen eller om vi någonsin kommer att få det, mannen är ett unikum, och att Dan Eliasson varit lojal till sina chefer är ställt utom allt rimligt tvivel.
Citera
2021-08-04, 10:11
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det är nog inte så svårt att blåsa en korkad politiker. Fast när det är ryssar som lurar en svensk socialdemokrat så blir undertonen att detta utgör någon form av systemhot.

Men när den obehaglige judiske aktivisten och så kallade "komikern" Sacha Baron Cohen lurade korkade amerikanska högerpolitiker så har jag inget minne av att någon sådan hotfull underton fanns i rapporteringen. Då var det mest bara pissliberalt höhöhö-ande som hördes.
Har cohen anklagats för att vara anställda av Ryska säkerhetstjänsten för att just använda lyteskomik som ett vapen? Den missade jag nog
Citera
2021-08-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Ni får ursäkta mig för min åsikt, men Ann Linde är en mkt bättre utrikesminister än Margot Wallström. Wallström var aldrig intresserad av att representera svenskarna och våra företag ute i världen utan allt handlade bara om henne själv. Sedan Ann Linde tillträdde har mycket hänt. Jag anser inte att hon har en utpräglad politisk hållning visavi hennes utrikespolitik utan är mer en tjänsteman vilket vi tjänat på i jämförelse med egomaniacen Margot Wallström.

Att bli lurad av dessa komiker gör att Ann Linde befinner sig i en prestigefull samling.

Nej, Ann Linde är det enda ur samlingen som på telefon lämnat ifrån sig sådana uppgifter som ska hållas hemliga.

Kanske man ska ringa henne och lura till sig några miljoner från dessa 35 miljoner.
Citera
2021-08-04, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Ja faktiskt ganska uppseendeväckande att hon kan sitta rakt över telefon och lova bort dessa summor till vilka främlingar som helst.

Tur ändå att det bara var busringare i andra änden den här gången när idioten råkade vara på plats när telefonen ringde. Vem vet hur mycket svenska skattepengar som redan gått iväg till Nigeriabrev, romansbedragare och scammare.

Som ministerstyre i vilken bananrepublik som helst faktiskt. Den genomkorrumperade skutan läcker som ett såll och börjar få slagsida.

Den värdelösa regeringen har tappat både kompass och åror.

Helt makalöst. Linde talar öppet om att olagligt föra över svenska skattebetalares pengar i skymundan till den ryska oppositionen, via annat land. Den ena sossen är dummare än den andra. Vi har altså en utrikesminister som lätt låter sig luras och på en vanlig telefonlinje avslöjar statshemligheter. Varför kräver övriga partier inte hennes avgång?
Citera
2021-08-04, 11:13
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är väl ingen som förnekar att Ryssland har intressen som inte sammanfaller med Sveriges. Dock så går det inte att kasta skit på SD, för det är ju det enda partiet i Sverige som förespråkar ett starkt försvar som landet hade fram tills 90-talet.
.
SD:s försvarspolitik och säkerhetspolitik är inte heller så mycket att hurra för då de inte inser vikten av samarbete med andra och avviker mycket från de borgerliga, ofta mer än S gör tycker jag. De motarbetar i praktiken samarbete med NATO. De är inte för ett medlemskap. Sätter sig på tvären vad gäller interoperabilitet med NATO-länder så Sverige inte kan nyttja de vapensystem skattebetalarna betalat fullt ut.
När SD-sympatisörer pratar om vad de vill med försvarspolitiken så vill de ofta ha en stor trögmobiliserad invasionarmé och lägga verksamhet på platser där det inte gör någon nytta. Detta beror på att de inte lever i verkligheten vad gäller yttre hotbilder samt prioriterar bort att se yttre hot och vänder all aggression inåt.

Men precis som alla andra politiker kan SD:s politiker utsättas för sådant som Ann Linde nu utsatts för. Länder som Ryssland och Kina kommer inte göra skillnad och naivitet och bristande säkerhetsrutiner är en fara även när man är i opposition.

Så vad åtminstone jag hoppas på är bredare förståelse för frågan hos alla riksdagspartier och att det blir mindre pajkastning kring just den här typen av problem.

Men i den här tråden ser det mörkt ut. Ingen vill ju diskutera vad Ryssland egentligen gör utan bara upprepa hur jävla inkompetent Ann Linde är.
Senast redigerad av Yayoi 2021-08-04 kl. 11:18.
Citera
2021-08-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
.
SD:s försvarspolitik och säkerhetspolitik är inte heller så mycket att hurra för då de inte inser vikten av samarbete med andra och avviker mycket från de borgerliga, ofta mer än S gör tycker jag. De motarbetar i praktiken samarbete med NATO. De är inte för ett medlemskap. Sätter sig på tvären vad gäller interoperabilitet med NATO-länder så Sverige inte kan nyttja de vapensystem skattebetalarna betalat fullt ut.
När SD-sympatisörer pratar om vad de vill med försvarspolitiken så vill de ofta ha en stor trögmobiliserad invasionarmé och lägga verksamhet på platser där det inte gör någon nytta. Detta beror på att de inte lever i verkligheten vad gäller yttre hotbilder samt prioriterar bort att se yttre hot och vänder all aggression inåt.

Men precis som alla andra politiker kan SD:s politiker utsättas för sådant som Ann Linde nu utsatts för. Länder som Ryssland och Kina kommer inte göra skillnad och naivitet och bristande säkerhetsrutiner är en fara även när man är i opposition.

Så vad åtminstone jag hoppas på är bredare förståelse för frågan hos alla riksdagspartier och att det blir mindre pajkastning kring just den här typen av problem.

Men i den här tråden ser det mörkt ut. Ingen vill ju diskutera vad Ryssland egentligen gör utan bara upprepa hur jävla inkompetent Ann Linde är.

Någon som vet när Riksdagen öppnar? och när kommer Nästa opoinsundersökning ?den skall bli spännade att läsa
Citera
2021-08-04, 13:29
Medlem
Ann Linde är inte "den vassaste kniven i lådan,"..Långt därifrån...
Citera
2021-08-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Helt makalöst. Linde talar öppet om att olagligt föra över svenska skattebetalares pengar i skymundan till den ryska oppositionen, via annat land. Den ena sossen är dummare än den andra. Vi har altså en utrikesminister som lätt låter sig luras och på en vanlig telefonlinje avslöjar statshemligheter. Varför kräver övriga partier inte hennes avgång?
Dessutom på helt fruktansvärd engelska och en röst som låter som hon röker på rätt bra.
Ja var är oppositionen?
Citera
2021-08-04, 15:34
Medlem
Alonens avatar
Ann Linde utrikesminister….

Är väl bara PK-Sverige i hela världen som har en utrikesminister som inte kan tala engelska…

Fy fan, avsätt skatan…
Citera
2021-08-04, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Dessa sjuka judeagenter verkligen VILL få oss in i en väpnad konflikt med Ryssland!

Helt jävla livsfarligt beteende att reta björnen som sover hela tiden. Inte kommer hbtq militären kunna försvara ex Gotland med att kasta dildos och tamponger när Röda Armén kommer.

Vem har gett svenska politiker mandat att lägga sig i rysk inrikespolitik?

Vilka jobbar dessa korrupta svin för egentligen?

Ja och precis samma jävla sosseas gnäller som fan om "rysk påverkanskampanj" i svenska val...men tydligen är det ok för svenska sossesvin att lägga sig i det ryska valet..suck jag blir så jävla trött på dessa svin. Måtte vi bli kvitt denna plåga en gång för alla i september nästa år.
Citera
2021-08-04, 16:55
Medlem
Sqeptisks avatar
Att hon själv saknar mental kapacitet att själv begära att bli entledigad är ju inte så svårt att förstå. Även hennes chefs passivitet i ärendet går att förstå med tanke på vederbörandes tidigare mer eller mindre brist på (handligs)duglighet. Men att inte någon i den så kallade oppositionen ställt ett misstroendevotum än är t.m.f skandal
Det här landets politiska parlamentariska ledamöter behöver reformeras. Radikalt !
Citera
2021-08-04, 19:10
Medlem
qups avatar
”Samarbetar med den ryska regimen”. Visst, alla ryssar går Putins ärenden 😂 Jävla slask-väst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in