Citat:
Margot var som du skriver mest intresserad av att exponera varumärket Wallström™ precis som Mona Sahlin helst sprang runt på galor med sina kompisar. Att Linde är en gråare mus säger inte så mycket om hur skicklig hon är. Hon lyckas tamigfan alltid framstå som dryg, dum och inkompetent när hon väl måste interagera med folk. Det kanske är otur men då har hon otur nästan varje gång. Vem som är skadligast för departementet av Wallström och Linde kan diskuteras och hur det funkar där till vardags vet vi inget om just nu.
På sätt och vis tycker jag att Dan Eliasson är mycket kompetent i sin roll. Han gick med på att vara the bad guy på myndighet efter myndighet. Sedan fick såssarna lösa ut honom, spola av skiten och så gick han vidare.
På sätt och vis tycker jag att Dan Eliasson är mycket kompetent i sin roll. Han gick med på att vara the bad guy på myndighet efter myndighet. Sedan fick såssarna lösa ut honom, spola av skiten och så gick han vidare.
UD är främst en service för oss svenskar och den delen har Ann Linde skött mkt väl. Ökat representationen runtom i världen på ett prestigelöst vis. UD har också landat en hel del kontrakt till svenska företag. Margot Wallström gjorde inte ett djävla dugg. Helt värdelös för att inte säga till ren skada för Sverige. Det Ann Linde åstadkom på några få månader klarade inte Margot Wallström av överhuvudtaget, för hon brydde sig inte ett djävla dugg. Hon förstod aldrig vad det innebar att driva ett departement som UD. Tyvärr har jag inte följt med riktigt hur Ann Linde uppför sig, men jag föredrar den grå musen som ser till att få jobbet gjort framför en galning som endast är ute efter att skada Sverige internationellt för att promota sig själv och sin schizofrena politik.
Dan Eliasson... jag har hela tiden undrat hur han lyckats, och vilka hållhakar han har på partiledningen. Din beskrivning är intressant och kanske är det sanningen. Jag undrar när vi får reda på sanningen eller om vi någonsin kommer att få det, mannen är ett unikum, och att Dan Eliasson varit lojal till sina chefer är ställt utom allt rimligt tvivel.