Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Nej jag fick mitt vaccin maj-juni och då var det väldigt många som fått vaccinet före mig och vi visste då rätt så mycket om biverkningar.
Men givetvis finns det kanske saker vi kommer hitta långt senare.
Dock är valet rätt enkelt för mig då jag vägt risken mot vad covid kan ställa till med.
Dessutom vill jag göra det jag kan för att minska risken att smitta andra. Nej det är inte 100% men det bidraget till att minska risken.
Bra att du slutat med påhoppen om "sprutluder" för det blir betydligt mer givande diskussion då, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Nu är det snart slut med ursäkterna att inte vaccinera sig. Hoppas att vi därmed får slut på mycket av svamlet från anti-vaxxarna:
F.D.A. Aims to Give Final Approval to Pfizer Vaccine by Early Next Month
The Food and Drug Administration’s move is expected to kick off more vaccination mandates for hospital workers, college students and federal troops.
https://www.nytimes.com/2021/08/03/us/politics/pfizer-vaccine-approval.html?action=click&module=Top%20Stories&pg type=Homepage
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Något sämre än förra gången men fortfarande mycket bra resultat trots nya mutationer:
Coronavirus infections three times lower in double vaccinated people - REACT
New research has found that double vaccinated people were three times less likely than unvaccinated people to test positive for the coronavirus.
Det här är också viktigt:
/.../The study’s analyses of PCR test results also suggest that fully vaccinated people may be less likely than unvaccinated people to pass the virus on to others, due to having a smaller viral load on average and therefore likely shedding less virus.
https://www.imperial.ac.uk/news/227713/coronavirus-infections-three-times-lower-double/
Och från USA:
As I have said before, this remains a pandemic of the unvaccinated, where the vast majority of spread is — in this country is among those who are unvaccinated.
I want to be clear: While vaccinated people can spread the virus if they get a breakthrough infection, the odds of them getting sick in the first place are far lower than those who are unvaccinated. And in fact, places with more vaccination generally have less disease.
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/press-briefings/2021/08/02/press-briefing-by-white-house-covid-19-response-team-and-public-health-officials-47/
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Nu har du just bevisat att du inte klarar av att läsa akademiskt material och dra slutsatser ifrån det.
Gratulerar!

Ni som fortsätter att sprida
desinformation om att vaccinet skyddar mot smitta och sjukdom, samt att man bör vaccinera så många som möjligt för att undvika smittspridning och skydda andra, att viruset kommer att kunna stoppas om tillräckligt många vaccineras samt att man bör vaccinera för att förhindra att mutationer uppstår, kan ni fatta att ni har blivit förda bakom ljuset, alternativt inte har fattat att det inte stämmer med verkligheten. Det finns sedan länge nu tillräckligt med bevis från verkligheten.
Här är uppgifter från
Israel
De tittar på "gårdagens siffror" i inslaget, av 279 covidfall var hela
250 fullvaccinerade och 29 ovaccinerade eller delvis vaccinerade, vilket motsvarar
90% fullvaccinerade och 10% ovaccinerade eller delvis vaccinerade, ungefär
94% av Israelerna är fullvaccinerade, andelen vaccinerade är nästan identisk med andelen verifierade fall i åldrarna 60+ vilket betyder att för de över 60 är det nästan ingen skillnad mellan att vara vaccinerad eller inte, de har samma risk att få sjukdomen, det är tydligen detta som den 3:e dosen ska förändra.
Även hos yngre har man sett att vaccinets förmåga att förhindra smittspridning har minskat. Sedan ovanpå detta, adderas CDC's senaste slutsats, att den virala lasten hos vaccinerade smittade med Delta varianten inte är lägre än vad man ser hos ovaccinerade, för att sammanfatta det enkelt, vaccinerade kan sprida smitta exakt lika mycket som ovaccinerade.
Baserat på denna information, faktumet att vaccinerade individer som har exponerats för en verifierad covid-smittad person är undantagna från karantän samt testning är lite konstigt. Detta har redan diskuterats tidigare men
diskussionerna verkar ha upphört ("went off the table") på grund av att man inte ville sänka den allmänna motivationen att vaccinera sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Som artiklarna säger, en ny stor undersökning i England visar att dubbel-vaccinerade har 67% mindre chans att bli smittade.
Dvs om man tar bort restriktioner så att folk kan mötas och smitta tre gånger mer än tidigare så kommer lika många att smittas även om landet är total-vaccinerat.
Det förklarar de ökande siffrorna i både UK, Israel, och Island. Corona kommer att fortsätta spridas för evigt även med vaccinering av alla människor och det blir därmed meningslöst att corona-testa människor. Det är som att förkylningstesta människor, vad skulle det tillföra.
Det här måste vara kusliga nyheter för total-lockdown-länder som Kina och Australien.
Absolut.