2021-08-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag gillar hans ödmjuka stil också mot det som vi möjligtvis inte känner till än:
Anyone with different data or different impressions, well, that’s why the comments are open around here!
https://blogs.sciencemag.org/pipeline/archives/2021/02/12/antibody-dependent-enhancement-and-the-coronavirus-vaccines
Kanske är något att ta efter.
Citera
2021-08-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Mjo, med 15.000 döda och 1 månads lagg på döda så är han vår hjälte.

Det enda han är hjälte i det är att manipulera.
Lagget på vår dödstatistik verkar de inte ha tänkt på och ZERO COVID DEATHS är att ta i för så har inte fallet varit.

Döda MED covid. Inte AV covid. Eller vill du skylla alla svenskars död på Anders Tegnell?

Vuxna tänkande människor behöver ingen pappa
Citera
2021-08-04, 09:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Döda MED covid. Inte AV covid. Eller vill du skylla alla svenskars död på Anders Tegnell?

Vuxna tänkande människor behöver ingen pappa

Kan du bevisa att de inte dog av covid eller att covid inte försämrade de? Nej.

Ja, jag skyller den smittspridning vi haft på Tegnell.

Samma person som ansåg att vi inte skulle få en spridning alls i Sverige när Covid spreds i hela världen.
Citera
2021-08-04, 10:06
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mycket av den här cirkusen verkar handla om psykologisk nedbrytning. Vill inte ens tänka på hur många som drabbats av psykisk ohälsa senaste året. Det är lite ironiskt, att jag aldrig mått bättre än 2020/2021. Jag har levt helt normalt, inte haft mask, inte testat mig en enda gång, kommer inte ta nått vaccin.

Jag har investerat mer tid på mig själv, varit ute i naturen mer, läst mer, försökt äta bättre mat osv osv. Fungerar hur bra som helst. Samtidigt springer många runt som yra höns och är livrädda. Kontrasten kan inte bli större mellan oss som "fattat" och fårskocken.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Är det dags för en sektvarning här?

Du anser dig tillhöra gruppen som har fattat. Du placerar dig själv i en kategori som har blivit frälst med en insikt som majoriteten saknar.

Nu försöker du att frälsa allmänheten med dina insikter. Men det går inte så bra, eftersom du framstår som fanatisk.

Haha, han har ju till skillnad från dig samt resten av covidalarmisterna och pro-vaxxers sett igenom allt och fattat bedrägeriet.

Det här är ett sant exempel på sådana man kan kalla "lost in lies", konspirationsteoretiker eller foliehattar:

Walking around protected with Gas Mask with Electric Air Supply
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-08-04 kl. 10:10.
Citera
2021-08-04, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nej jag fick mitt vaccin maj-juni och då var det väldigt många som fått vaccinet före mig och vi visste då rätt så mycket om biverkningar.
Men givetvis finns det kanske saker vi kommer hitta långt senare.
Dock är valet rätt enkelt för mig då jag vägt risken mot vad covid kan ställa till med.
Dessutom vill jag göra det jag kan för att minska risken att smitta andra. Nej det är inte 100% men det bidraget till att minska risken.

Bra att du slutat med påhoppen om "sprutluder" för det blir betydligt mer givande diskussion då, tack.

Tack, jag bemöter folk som jag blir bemött! ha det gott!
Citera
2021-08-04, 10:12
Medlem
Citat:
Kan du bevisa att de inte dog av covid eller att covid inte försämrade de? Nej.

Ja, jag skyller den smittspridning vi haft på Tegnell.

Samma person som ansåg att vi inte skulle få en spridning alls i Sverige när Covid spreds i hela världen.

Ett tecken i tiden. Alltid någon annans fel. Det måste t.om vara någon annans fel om det drar runt lite virus i befolkningen. Och det är mest synd om mig. Hade Tegnell drivit genom någon jävla nollvision med alla effekter som kommit av det, hade det blivit ännu mer syndast om många.
Citera
2021-08-04, 10:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ett tecken i tiden. Alltid någon annans fel. Det måste t.om vara någon annans fel om det drar runt lite virus i befolkningen. Och det är mest synd om mig. Hade Tegnell drivit genom någon jävla nollvision med alla effekter som kommit av det, hade det blivit ännu mer syndast om många.

Någon annans fel?

Tegnell har ansvarat för allt i Sverige.

Vad fan snackar du om?

Sluta simpa för autisten.
Citera
2021-08-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nej jag fick mitt vaccin maj-juni och då var det väldigt många som fått vaccinet före mig och vi visste då rätt så mycket om biverkningar.
Men givetvis finns det kanske saker vi kommer hitta långt senare.
Dock är valet rätt enkelt för mig då jag vägt risken mot vad covid kan ställa till med.
Dessutom vill jag göra det jag kan för att minska risken att smitta andra. Nej det är inte 100% men det bidraget till att minska risken.

Bra att du slutat med påhoppen om "sprutluder" för det blir betydligt mer givande diskussion då, tack.

Citat:
Nu är det snart slut med ursäkterna att inte vaccinera sig. Hoppas att vi därmed får slut på mycket av svamlet från anti-vaxxarna:

F.D.A. Aims to Give Final Approval to Pfizer Vaccine by Early Next Month

The Food and Drug Administration’s move is expected to kick off more vaccination mandates for hospital workers, college students and federal troops.

https://www.nytimes.com/2021/08/03/us/politics/pfizer-vaccine-approval.html?action=click&module=Top%20Stories&pg type=Homepage

Citat:
Något sämre än förra gången men fortfarande mycket bra resultat trots nya mutationer:

Coronavirus infections three times lower in double vaccinated people - REACT
New research has found that double vaccinated people were three times less likely than unvaccinated people to test positive for the coronavirus.
Det här är också viktigt:
/.../The study’s analyses of PCR test results also suggest that fully vaccinated people may be less likely than unvaccinated people to pass the virus on to others, due to having a smaller viral load on average and therefore likely shedding less virus.
https://www.imperial.ac.uk/news/227713/coronavirus-infections-three-times-lower-double/

Och från USA:
As I have said before, this remains a pandemic of the unvaccinated, where the vast majority of spread is — in this country is among those who are unvaccinated.

I want to be clear: While vaccinated people can spread the virus if they get a breakthrough infection, the odds of them getting sick in the first place are far lower than those who are unvaccinated. And in fact, places with more vaccination generally have less disease.
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/press-briefings/2021/08/02/press-briefing-by-white-house-covid-19-response-team-and-public-health-officials-47/

Citat:
Nu har du just bevisat att du inte klarar av att läsa akademiskt material och dra slutsatser ifrån det.

Gratulerar!

Ni som fortsätter att sprida desinformation om att vaccinet skyddar mot smitta och sjukdom, samt att man bör vaccinera så många som möjligt för att undvika smittspridning och skydda andra, att viruset kommer att kunna stoppas om tillräckligt många vaccineras samt att man bör vaccinera för att förhindra att mutationer uppstår, kan ni fatta att ni har blivit förda bakom ljuset, alternativt inte har fattat att det inte stämmer med verkligheten. Det finns sedan länge nu tillräckligt med bevis från verkligheten.

Här är uppgifter från Israel

De tittar på "gårdagens siffror" i inslaget, av 279 covidfall var hela 250 fullvaccinerade och 29 ovaccinerade eller delvis vaccinerade, vilket motsvarar 90% fullvaccinerade och 10% ovaccinerade eller delvis vaccinerade, ungefär 94% av Israelerna är fullvaccinerade, andelen vaccinerade är nästan identisk med andelen verifierade fall i åldrarna 60+ vilket betyder att för de över 60 är det nästan ingen skillnad mellan att vara vaccinerad eller inte, de har samma risk att få sjukdomen, det är tydligen detta som den 3:e dosen ska förändra.

Även hos yngre har man sett att vaccinets förmåga att förhindra smittspridning har minskat. Sedan ovanpå detta, adderas CDC's senaste slutsats, att den virala lasten hos vaccinerade smittade med Delta varianten inte är lägre än vad man ser hos ovaccinerade, för att sammanfatta det enkelt, vaccinerade kan sprida smitta exakt lika mycket som ovaccinerade.

Baserat på denna information, faktumet att vaccinerade individer som har exponerats för en verifierad covid-smittad person är undantagna från karantän samt testning är lite konstigt. Detta har redan diskuterats tidigare men diskussionerna verkar ha upphört ("went off the table") på grund av att man inte ville sänka den allmänna motivationen att vaccinera sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Som artiklarna säger, en ny stor undersökning i England visar att dubbel-vaccinerade har 67% mindre chans att bli smittade.

Dvs om man tar bort restriktioner så att folk kan mötas och smitta tre gånger mer än tidigare så kommer lika många att smittas även om landet är total-vaccinerat.

Det förklarar de ökande siffrorna i både UK, Israel, och Island. Corona kommer att fortsätta spridas för evigt även med vaccinering av alla människor och det blir därmed meningslöst att corona-testa människor. Det är som att förkylningstesta människor, vad skulle det tillföra.

Det här måste vara kusliga nyheter för total-lockdown-länder som Kina och Australien.

Absolut.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-08-04 kl. 10:28.
Citera
2021-08-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Vi är ganska berömda world wide med vår unika covid hantering:

https://dailystormer.su/maskless-sweden-reaching-zero-covid-deaths-warns-about-delta-hoax/

Maskless Sweden Reaching Zero “Covid Deaths,” Warns About Delta Hoax

Initially, Sweden was the one Western country that totally refused to go along with the virus hoax. They didn’t shut down at all, or do masks or antisocial distancing, and never had the same supposed death rate of the UK, France, or the US.

Due to pressure from the UN and other globalist groups, they did back off their “zero tolerance” policy against the hoax. But they’ve still never gone as stupid as the rest of the West.

As the CDC urges Americans to mask up against the Delta variant, Sweden’s chief epidemiologist has argued that more data is needed about the strain’s infectiousness. His mask-free nation is hovering at zero Covid deaths per day.

Anders Tegnell said on Friday that there was “a lot we do not know” about Delta and cautioned against drawing “far-reaching conclusions” about the coronavirus strain. He noted that the variant had been circulating in Sweden “for quite some time” with little effect, particularly in high-risk settings such as nursing homes.

Sååååå, Tegnell är vår hjälte då i alla fall?

Har varit grymt brutala nedstängningar månadsvis i många länder, skönt att vi slapp den toksvängen.

Nu gäller det att moderera detta med spruttvånget, unga friska är ingen riskgrupp, naturligt immunförsvar efter genomgången infektion är det bästa skyddet, livet ut utan boostershots varje månad.

Ja, naturlig immunitet är såklart att föredra alla gånger framför vaxxet:

A recent study has shown that Natural Immunity is 6.7 x MORE effective than the immunity from the WAXXINE
Citera
2021-08-04, 10:33
Medlem
Citat:
Nu är det snart slut med ursäkterna att inte vaccinera sig. Hoppas att vi därmed får slut på mycket av svamlet från anti-vaxxarna:

F.D.A. Aims to Give Final Approval to Pfizer Vaccine by Early Next Month

The Food and Drug Administration’s move is expected to kick off more vaccination mandates for hospital workers, college students and federal troops.

https://www.nytimes.com/2021/08/03/us/politics/pfizer-vaccine-approval.html?action=click&module=Top%20Stories&pg type=Homepage

Bara en idiot kan ha en sådan tankekedja. Ingen behöver en ursäkt för ett beslut baserat på personlig hälsa och behov. Ingen med sunda vätskor bryr sig om andras förehavanden med hälsa och medicinering. Komiskt vad en del dras med och driver på hysterin. Covid blir kvar bland oss framöver. Med eller utan vaccin. Det är upp till var och en och vederbörandes läkare att bedömma om det är något att vara orolig över.

Är man själv så jävla orolig, och dessutom så övertygad om vaccinets förträfflighet, är det väl bara att ta sprutan och hålla käften. Märkligt vad många som blivit så omtänksamma plötsligt.
Citera
2021-08-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Klarar du att läsa ett FB-inlägg? Var exakt är felen i mitt inlägg?

Skulle du säga att det är meningsfullt att corona-testa människor?

Vad tycker du om vaccin-pass för att få resa eller tom gå på restaurang?

Medicinsk tyranni/apartheid, du får endast nyckeln till friheten om du tar vaccinet, inte om du är ovaccinerad:

NYC Mayor De Blasio - WAX will be required from Sept 13 for indoor dining, fitness and Indoor Entertainment. For patrons and STAFF.

Det är helt ofattbart hur de kan fortsätta driva detta med covidpass requirements då det finns så mycket bevis för att vaxxet är så pass ineffektivt och att vaccinerade fortsätter att sprida smitta.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-08-04 kl. 10:43.
Citera
2021-08-04, 10:44
Bannlyst
Citat:
Mjo, med 15.000 döda och 1 månads lagg på döda så är han vår hjälte.

Det enda han är hjälte i det är att manipulera.
Lagget på vår dödstatistik verkar de inte ha tänkt på och ZERO COVID DEATHS är att ta i för så har inte fallet varit.
Sverige går hittills i år mot näst lägsta dödligheten någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in