Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du måste ta den diskussionen med Barry, det är han som har satt diagnosen utan referens till att den skulle vara åldersrelaterad. En objektiv funktionsnedsättning kan bero på många olika saker, den behöver faktiskt inte ens existera. Det räcker att personen upplever den.
Med ditt sätt att resonera skulle alla benbrott hos äldre vara åldersrelaterade eftersom benen inte gick av redan när patienten var ung. Du är väldigt okunnig.
Gå runt och ha dina egna sanningar du. De har ju ingen som helst relevans för kommande rättegångar.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Ja, eftersom en fastighet är mer än bara ett hus. Du har rätt vad gäller okunskapen.
Du får gärna kalla mig okunnig. Men ofta sätter man sina egna egenskaper som epitet på andra. Det kallas projektion.
Det skulle kunna vara så att du börjar inse att Ebba agerat väldigt moraliskt fel i denna affär. Och att du börjar tveka på att det du ombes skriver är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wulfric
Om den försämras så är den inte lindrig längre och får en ny diagnoskod, så jo sålänge den är lindrig så motbevisar den det.
Det är ett under att du inte fattar detta fortfarande, du har nog fått det förklarat för dig 100 grr i tråden. tror mer och mer att du bara är ett troll.
Jag förstår vad du/ni menar. Jag bara inte tycker att det är säkert att ni har rätt. Jag vet dock inte om kriterierna för DSM ändrats när man tog bort begreppet demens och istället kallat demens för kognitiv funktionsnedsättning.
Varje gång någon skriver att jag är ett troll eller att jag är dum i huvudet tyder det på att den personen brister i argument.
Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Varför skulle det det? det räcker väl med att deras logga är med samt att dom har en kopia sparad.
i detta fallet där det är ett skrivuppdrag och inget mäklaruppdrag
från hennes arbetsblad står det
"Bankteknikern på banken ringde till mäklarna
på sjönära den denne kunde inte hjälpa till"
Varför ringer man till honom om hennes konto nr det finner jag konstigt då han inte borde ha det?
Man ringde Ebba. Men hon var okontaktbar. Det är självklart att man försöker med mäklaren då. Mäklare är ju den som vanligtvis håller i hela fastighetsaffären.
Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Normalt så går ju allt att försäkra men om det framkommer speciella saker som gör att försäkringstagaren inte har gjort sitt åtagande så kan det bli problem.
Jo men vi antar att kontraktsskrivandet mäklare hade tillgång till besiktningsprotokollet. Och där med kunde bedöma om fastigheten var försäkringsbart eller inte.
Varifrån kommer uppgifterna om att det var oförsäkrat. Och hur vet vi att inte Monica hjälpt Esbjörn att försäkra det nu.
Det är ju något hon inte kunnat gjort utan hans medgivande. Det vill säga tagit försäkringar i hans namn.